تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821209523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۳ب.ظ)
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي رئيس مرکز مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي: تا به حال؛ بيش از 1000 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش ماشين آلات کشاورزي صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان اصفهان، سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي، مکانيزاسيون و تجهيزات آبياري با حضور رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، رئيس نظام صنفي کشاورزي کشور، مدير عامل شرکت نمايشگاه بين المللي، مسوولين استان و کشاورزان بهره بردار استان افتتاح شد.
در اين آيين آقاي عباسي، رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي، گفت: بعد از تشکيل دولت تدبير و اميد در نيمه دوم سال گذشته وضعيت مکانيزاسيون بهبود يافت و در اين جهت در خط اول اعتباري 750 ميليارد تومان و در خط دوم اعتباري 800 ميليارد تومان براي اين بخش تخصيص يافته است و سهم هر استان به طور متوسط از اعتبارت براي مکانيزاسيون 10 تا 50 ميليارد تومان بوده است.
وي با اشاره به نقش و اهميت مکانيزاسيون در کاهش هزينه ها و افزايش توليدات کشاورزي افزود: تا به حال بيش از 1000 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش ماشين آلات کشاورزي صورت گرفته است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان آقاي قدرت اله قاسمي در طي سخناني در آيين افتتاح سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي، مکانيزاسيون و تجهيزات آبياري اصفهان گفت: تأمين امنيت غذايي جامعه و تقويت خودکفايي رويکرد بخش کشاورزي است و ابزاري که اين رويکرد ها را محقق مي کند مکانيزاسيون است.
وي گفت: منابع انساني و تجهيزات دو موضوعي است که کشاورزي ما به آن وابسته است و نقش تعيين کننده اي در توسعه کشور دارد.
ايشان در ادامه در خصوص اهميت آبياري تحت فشار و يا سامانه هاي نوين آبياري گفت: آب كشاورزي در ايران از جمله گرانترين آب كشاورزي در سطح دنيا به شمار مي رود و كشاورزان بيشترين هزينه ها را براي آن پرداخت مي كنند. 90 درصد محصولات كشاورزي كشور با آبياري توليد مي شود و ضرورت دارد روش هاي موجود در اين بخش هر چه سريعتر اصلاح و بهبود يابد.
آقاي قاسمي در ادامه افزود: در سال جاري با 1300 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته به اين امر سهم استان ما نيز چشمگير مي باشد در صدد اجراي 260 هزار هكتار آبياري تحت فشار مي باشد كه اگر بطور متوسط به ازاي هر هكتار 4000 متر مكعب صرفه جوئي آب انجام شود بالغ بر يك ميليارد متر مكعب صرفه جويي حاصل كه حجمي معادل ظرفيت سد زاينده رود مي باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: نگرش استفاده از تجهيزات نوين آبياري در دستور كار سازمان قرار دارد و تاكنون 80 هزار هكتار از اراضي استان به سيستم هاي آبياري تحت فشار مجهز شده اند. علاوه بر آن اقدامات اساسي ديگري چون تجهيز و نوسازي، احداث شبكه هاي 3 و 4 و لوله گذاري در اراضي انجام شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي در ادامه افزود: با توجه به محدوديت هايي از قبيل شوري آب، تبخير بالا، سرعت باد و كمبود اعتبار در سنوات قبل سطح اجراي آبياري تحت فشار به سطح مورد انتظار ما نرسيده با اين حال حدود 150 هزار هكتار از اراضي استان قابليت اجراي آبياري تحت فشار را با در نظر گرفتن محدوديت هاي فوق دارد و خوشبختانه در سالجاري محدوديت اعتباري در اين زمينه نداشته و شرايط براي اجراي پروژه ها فراهم مي باشد.
شايان ذکر است، برگزاري اين نمايشگاه كه با همت دست اندركاران توليد ماشين آلات، ادوات و تجهيزات مكانيزاسيون و آبياري تحت فشار و همچنين مجريان اين گونه طرح ها صورت گرفته است گام مؤثري در ارتقاء سطح دانش فني و استفاده مطلوب از ظرفيت هاي موجود بردارد و شرايط مناسب را جهت بهره برداري بهينه از امكانات بالقوه در بخش كشاورزي فراهم خواهد نمود.
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي، مکانيزاسيون و تجهيزات آبياري با حضور ۹۷ مشارکت کننده تا 14 آذر ماه در اين محل داير است.
لازم به توضيح است تا پايان سال سيزدهمين نمايشگاه بين المللي تکنولوژي کشاورزي نهاده ها، محصولات و خدمات وابسته 30 دي الي 3 بهمن و سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور و دامپزشکي 8 الي 11 بهمن برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن