تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798492036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جریان آزاد اطلاع رسانی باپاسخگویی شفاف دستگاههای اجرایی تثبیت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی: جریان آزاد اطلاع رسانی باپاسخگویی شفاف دستگاههای اجرایی تثبیت می شود اراک-ایرنا-رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی گفت: جریان آزاد اطلاع رسانی و توسعه فراگیر آن با تقویت نقش پاسخگویی مدیران و دستگاههای اجرایی تثبیت می شود.


به گزارش ایرنا، «شکرالله حسن بیگی » روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی افزود: مطالبه گری و نقد منصفانه از حقوق اصلی رسانه محسوب می شود و مدیران دستگاههای اجرایی باید با عمل به وظیفه قانونی خود جریان اطلاع رسانی شفاف را تسهیل کنند.
وی ادامه داد: اثرگذاری جریان رسانه و اطلاع رسانی، برغم فعالیتهای مختلف دولت در حوزه های گوناگون در بدنه اجتماعی جامعه کمرنگ منتقل می شود و این مهم نشانه ای از ضعف اطلاع رسانی منسجم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: رضایتمندی عمومی مولفه مهم جریان اطلاع رسانی شفاف و مستمر است و به نظر می رسد که سیستم اطلاع رسانی به طور عام نیازمند بازنگری جدی باشد.
حسن بیگی اظهار کرد: در بسیاری از حوزه های خدماتی، عمرانی و اجتماعی به دلیل روشهای نامناسب اطلاع رسانی مستمر، پیکره جامعه از تاثیرگذاری و روند فعالیتهای انجام شده دولت بی بهره می ماند.
وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی هدفمند، نقادانه و پویا توسط اصحاب رسانه نیاز جدی است و مهمترین پیامد ترویج آن دانامحوری و تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی است.
حسن بیگی با یادآوری نقش ایرنا در جریان اطلاع رسانی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی با رویکرد تحصصی و انعکاس به موقع رخدادهای خبری به دور از حاشیه نقش خود را به خوبی ایفا می کند.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای گروههای مرجع در ارایه فعالیتها و خدمات دولت به عموم جامعه از دیگر راهکارهایی است که می تواند در دستیابی به جریان اطلاع رسانی آزاد موثر باشد.
رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی ادامه داد: به روز رسانی تارنماهای خبری دستگاههای اجرایی استان مرکزی نیز باید با جدیت در واحدهای روابط عمومی پیگیری شود تا شهروندان در جریان وقوع اخبار قرار گیرند.
مشاور و مدیر کل حوزه استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: سرعت عمل و دقت نظر در تولید و پوشش اخبار از جمله محورهایی است که می تواند در به ثمر نشستن جریان اطلاع رسانی تاثیرگذار باشد.
«عبدالعظیم رضایی » بیان کرد: مخاطب شناسی و ارایه اخبار تحلیلی توام با نقد منصفانه و به دور از یکجانبه نگری نیز باید از سوی رسانه و اصحاب رسانه برجسته سازی شود.
وی افزود: یکی از دلایل افزایش نارضایتی احتمالی در جامعه، عمل نکردن رسانه به وظیفه ذاتی خود است که در واقع سرعت، دقت و صحت در اخبار مورد بی توجهی قرار می گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بررسی شیوه های اطلاع رسانی مستمر در فضای مجازی در دستور کار شورای اطلاع رسانی استان قرار دارد.
«مصطفی عرب» بیان کرد: ایجاد انگیزه در شهروندان و برانگیختن روحیه مشارکت پذیری در توسعه و آبادانی کشور با نقش تاثیرگذار رسانه و جریان آزاد اطلاع رسانی میسر است.
وی ادامه داد: روابط عمومی استانداری به منظور انعکاس رویدادهای خبری در سایر نقاط استان از ظرفیتهای بخشداریها کمک گرفته تا خدمات دولت در روستاهای و بخشهای مختلف استان نیز به اطلاع عموم جامعه برسد.
عرب افزود: جریان سازی رسانه ای در استان مرکزی به خوبی با فعالیت اصحاب رسانه و به ویژه خبرگزاری ایرنا در حال استمرار است.
وی بیان کرد: بررسی شیوه های نوین اطلاع رسانی نیز در دستور کار شورای اطلاع رسانی قرار گرفته است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست در سخنانی گفت: حفظ حرمت و درک جایگاه خبرنگار در جریان اطلاع رسانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
«علی حیدر شاه حسینی» اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی در کنار وظایف بخشی و اجرایی خود باید اطلاع رسانی را در اولویت قرار دهند و تسهیل جریان دسترسی به اطلاعات باید برجسته سازی شود.
وی گفت: بخشی از رسیدگی به مطالبات عمومی مردم طرح خواسته های اقشار مختلف و بیان دیدگاه صاحب نظران و گروه های مرجع است و مدیران باید با سعه صدر، شنوای آن بوده و با پاسخگویی بهنگام برای افزایش رضایتمندی عمومی در جامعه بکوشند.
وی ادامه داد: برخی از حوزه ها و دستگاههای اجرایی استان فاقد وظیفه سیاسی و امنیتی هستند اما در بین مسوولان آنها نگاه امنیتی به خبر وجود دارد که این دیدگاه باید اصلاح شود.
ملزم شدن دستگاههای اجرایی به پاسخگویی در قبال اصحاب رسانه، برخورد احترام آمیز دستگاههای اجرایی با خبرنگاران، تامین نیروی لازم برای واحدهای روابط عمومی، ارتباط بیشتر دستگاههای اجرایی با بدنه اجتماع و برگزاری منسجم جلسات شورای اطلاع رسانی از مهمترین مصوبات نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی بود.
در این نشست از روابط عمومی های فرمانداری شازند و خمین به جهت عملکرد مثبت در هشت ماه گذشته تجلیل شد.ک/2
7112/560/559


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن