تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو بار سونوگرافی برای مادر باردار کافی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو بار سونوگرافی برای مادر باردار کافی است اصفهان- ایرنا- رئیس جمعیت مامایی اصفهان گفت: دو بار انجام سونوگرافی (تصویربرداری) برای مادر باردار کافی است و ضرورتی به تعداد بیشتر آن مگر در موارد خاص نیست.


محبوبه والیانی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان مناسب سونوگرافی برای مادر باردار یکی در سه ماه اول بارداری برای تشخیص وجود قلب جنین و زمان زایمان و دیگری در فاصله 28 تا 36 هفته بارداری برای بررسی عملکرد جفت جنین و وضعیت سلامت وی و تعیین جنسیت است .
وی با بیان اینکه سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد اظهار کرد: برخی مواقع چیزهایی مانند سونوگرافی سه بعدی یا چهار بعدی و آمنیو سنتز مد می شود و زنان باردار نیز بدون آگاهی کافی مبادرت به انجام آنها می کنند.
به گزارش ایرنا، آمنیوسنتز یک روش تشخیص قبل از تولد است که در آن مایع اطراف جنین برداشته شده و برای تشخیص ناهنجاریهای کروموزومی و ژنتیکی مورد آزمایش قرار می گیرد.
آمنیوسنتز برای همه مادران باردار توصیه نمی شود بلکه فقط برای مادرانی انجام می شود که سن آنان بالای ۳۵ سال باشد یا در بررسی غربالگری سندرم داون یا شیوه های دیگر غربالگری در زمره بارداری های پر خطر طبقه بندی شده باشند.
این کارشناس ارشد مامائی تصریح کرد: در برخی موارد نیز این اعمال، بیشتر از آنچه که باید باشد انجام می شود که برای مادر و جنین خطر دارد.
والیانی پور گفت: این کارها ذهن مادر باردار را درگیر می کند و وی دچار اضطراب می شود.
وی یکی از دلایل افزایش زایمان زودرس در زنان را همین اضطراب دانست و افزود: امروزه فرزندان مضطرب و بیش فعال زیادی داریم که ناشی از استرس های دوران بارداری است.
وی توضیح داد: خواب کودکانمان کم شده است، خوب غذا نمی خورند و در برخی مواقع آزار می دهند که ریشه همه آنها از اضطراب دوران بارداری و تاثیر آن روی جنین است.
رئیس جمعیت مامایی اصفهان همچنین با بیان اینکه غربالگری جنین در دوران بارداری ضروری است گفت: اما نحوه اجرای آن مهم است.
وی با بیان اینکه زنان بالای 35 و زیر 18 سال یا دارای سابقه ناهنجاری باید ابتدا غربالگری شوند افزود: غربالگری در سیستم های دولتی هنوز به خوبی جا نیفتاده است.
به گفته وی در این غربالگری ها، مواردی مانند آزمایش ها و سونوگرافی به مراکز خصوصی ارجاع داده می شود که هزینه بر است.
والیانی پور با بیان اینکه در هر نوبت ویزیت برای هر مادر باردار 20 دقیقه وقت باید در نظر گرفته شود اظهار کرد: اما اکنون می بینیم که متخصصان زنان و زایمان حتی پنج دقیقه هم وقت نمی گذارند.
وی به رواج پدیده غلط مراجعه به متخصص زنان برای مراقبت های دوران بارداری و زایمان در کشورمان اشاره و اضافه کرد: هر زن باردار ابتدا باید به ماما مراجعه کند تا تحت مراقبت قرار گیرد و در صورت نیاز یا مشکل خاصی به پزشک متخصص معرفی می شود.
به گفته تعدادی از پزشکان، سونوگرافی های افراطی به سلامت جنین لطمه می زند.
برخی از پزشکان نیز انجام سونوگرافی حداکثر تا چهار مرتبه را مجاز دانسته اند.
سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری است که در آن از امواج فرا صوتی استفاده می شود.
ت/7148/ 546


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن