تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام سونوگرافي براي مادران باردار ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۲۳ب.ظ)
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه: انجام سونوگرافي براي مادران باردار ضروري است يک راديولوژيست گفت: انجام سونوگرافي براي مادران باردار در سه مرحله سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداري ضروري است.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، محمدقريب صالحي با بيان اينکه سونوگرافي يک روش تشخيصي است که براي تشخيص بسياري بيماريها از آن استفاده مي‌شود، اظهار کرد: در اين روش بر خلاف ساير روش‌ها به جاي اشعه ايکس از ماوراء صوت استفاده مي‌شود.
وي تصريح کرد: همين امر موجب شده تا سونوگرافي يک روش بي خطر براي تشخيص بيماري ها باشد که ارزان بودن و در دسترس بودن را نيز بايد به مزاياي آن اضافه کرد.
قريب صالحي استفاده از سونوگرافي در تشخيص جنسيت نوزاد و نيز اختلالات جنين را يکي از موارد کاربرد سونوگرافي عنوان کرد و افزود: علاوه بر اين سونوگرافي به عنوان روش تشخيصي عمومي در بيماريهاي کبد، کليه، مثانه، مجاري ادراري، دستگاه گوارش و حتي روده و معده نيز استفاده مي‌شود.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه تصريح کرد: همچنين از سونوگرافي براي تشخيص بيماريهاي مغز نوزادان نيز استفاده مي‌شود.
قريب صالحي لزوم سونوگرافي را در مادران باردار در سه مرحله مهم و حياتي دانست و اظهار کرد: در مرحله نخست سونوگرافي بايد در سه ماهه اول بارداري به منظور تشخيص سن بارداري و تعيين ختم زايمان انجام شود.
وي تصريح کرد: همچنين در سه ماهه دوم بارداري براي تشخيص اختلالات مادرزادي جنين بايد سونوگرافي صورت گيرد تا در صورت نياز و وجود اختلالات در جنين بتوان ختم زايمان را در همان مرحله داد.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه افزود: در سه ماهه سوم بارداري نيز انجام سونوگرافي براي تشخيص عوارض قبل از تولد جنين ضروري است و در اين مرحله نيز در صورت وجود عوارض جدي در جنين ختم زايمان داده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن