تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاع رساني کافي از عملکرد اوقاف صورت بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۲ق.ظ)
آيت‌الله مکارم شيرازي: اطلاع رساني کافي از عملکرد اوقاف صورت بگيرد يکي از مراجع تقليد با اشاره به ضرورت اطلاع رساني از عملکرد اوقاف، گفت: سازمان اوقاف بر اساس اولويت‌بندي نيازهاي ديني و اجتماعي نسبت به مصرف عوايد موقوفات عام اقدام کند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار با نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينکه گزارش عملکرد خوبي از سازمان اوقاف توسط رئيس اين سازمان ارائه شد، اظهار داشت: در عين حال مهم است که اطلاع رساني کافي در اين زمينه صورت بگيرد، زيرا اين امر سبب جلب اعتماد مردم به امر وقف مي‏‌‏شود.
وي با اشاره به اينکه اگر مردم به کار وقف اعتماد داشته باشند به سمت سازمان اوقاف مي‌آيند، خاطرنشان کرد: مردم تمايل دارند باقيات الصالحاتي از خود بر جاي بگذارند و يکي از راه‏‌‏هاي تحقق اين امر، خبر رساني کافي و لازم است.
اين مرجع تقليد، گفت: در ميان کارهايي که اوقاف مي‏‌‏تواند انجام دهد اولويت‏‌‏هايي وجود دارد، بايد به سراغ اولويت‏‌‏ها رفت هرچند موقوفه هايي هستند که نيت خاصي دارند و بايد در همان راه مصرف شوند.
وي ادامه داد: موقوفاتي وجود دارند که عام بوده و دست سازمان اوقاف در اين زمينه باز است و مي‏‌‏تواند اولويت‏‌‏ها را در نظر بگيرد که يکي از مهمترين آنها، مناطق محروم هستند که به خانه عالم، مسجد، مدرسه، کتابخانه، حمام و ... نياز دارند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به برخي مناطق محرومي که شيعيان در سختي به سر مي‏‌‏برند، گفت: بايد به اين افراد رسيدگي شود.
وي تصريح کرد: دومين اولويت، حوزه هاي علميه هستند، عزاداري و مسائل ديگر خوب هستند، ولي؛ متبرعين در اين موارد بسيارند و مي‏‌‏تواند از تبرعات استفاده کرد، اگر موقوفات عام وجود دارند مي توان از آنها براي حوزه هاي علميه استفاده کرد.
استاد حوزه علميه قم اعزام مبلغان ديني را يکي ديگر از اولويت‏‌‏هاي مصرف موقوفات عام دانست و عنوان داشت: مبلغان مي توانند بسياري از امور را در مناطق محروم بر عهده بگيرند و کمک حال مردم باشند.
وي خاطرنشان کرد: لازم است فهرستي از اولويت‏‌‏هاي جامعه مشخص شوند تا از عوايد موقوفات براي رفع مشکلات استفاده کرد.
آيت‏‌‏الله مکارم شيرازي به نشر کتاب هاي ضروري براي جامعه به عنوان يکي ديگر از اولويت‏‌‏ها اشاره کرد و افزود: اصول عقايد، اخلاق، ولايت، امر به معروف و نهي از منکر و مسائلي از اين دست موضوعاتي هستند که بايد در قالب کتاب هاي خوب به تبيين آنها پرداخت و از محل عوايد موقوفات عام بايد نسبت به اين امر همت گمارد.
اين مرجع تقليد بيان داشت: از ديگر موارد مي توان به اين مورد اشاره کرد که از محل عوايد موقوفات عام بايد به فکر دانشجويان هم باشيم، اعتکاف دانشجويي، هيأت هاي عزاداري در دانشگاه ها و مواردي مانند اينها سبب مي‏‌‏شود جوانان ما تحت تاثير بمباران فکري و اعتقادي دشمنان قرار نگيرند.
وي با اشاره به مشکلات مالي برخي دانشجويان نخبه، گفت: کمک به اين افراد از محل موقوفات عام سبب مي‏‌‏شود مردم به دين و سنت حسنه وقف جذب شوند.
آيت‏‌‏الله مکارم شيرازي با تاکيد بر احياي موقوفاتي که هنوز شناسايي نشده اند، تصريح کرد: بايد به تدريج موقوفاتي را که در اختيار غاصبان آنها است، شناسايي و احيا کرد تا دست سازمان اوقاف هم در پرداختن به اولويت‏‌‏ها بازتر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن