تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816437395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاع رسانی کافی از عملکرد اوقاف صورت بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله مکارم شیرازی:
اطلاع رسانی کافی از عملکرد اوقاف صورت بگیرد
یکی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی از عملکرد اوقاف گفت: سازمان اوقاف بر اساس اولویت‌بندی نیازهای دینی و اجتماعی نسبت به مصرف عواید موقوفات عام اقدام کند.


 به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ستاد  خبری هفته وقف ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه گزارش عملکرد خوبی از سازمان اوقاف توسط رئیس این سازمان ارائه شد اظهار داشت: در عین حال مهم است که اطلاع رسانی  کافی در این زمینه صورت بگیرد، زیرا این امر سبب جلب اعتماد مردم به امر وقف می‏‌‏شود.
 
وی با اشاره به اینکه اگر مردم به کار وقف اعتماد داشته باشند به سمت سازمان اوقاف می‌آیند خاطرنشان کرد: مردم تمایل دارند باقیات الصالحاتی از خود بر جای بگذارند و یکی از راه‏‌‏های تحقق این امر، خبر رسانی کافی و لازم است.
 
این مرجع تقلید گفت: در میان کارهایی که اوقاف می‏‌‏تواند انجام دهد اولویت‏‌‏هایی وجود دارد؛ باید به سراغ اولویت‏‌‏ها رفت هرچند موقوفه هایی هستند که نیت خاصی دارند و باید در همان راه مصرف شوند.
 
وی ادامه داد: موقوفاتی وجود دارند که عام بوده و دست سازمان اوقاف در این زمینه باز است و می‏‌‏تواند اولویت‏‌‏ها را در نظر بگیرد که یکی از مهمترین آنها، مناطق محروم هستند که به خانه عالم، مسجد، مدرسه، کتابخانه، حمام و ... نیاز دارند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی مناطق محرومی که شیعیان در سختی به سر می‏‌‏برند گفت: باید به این افراد رسیدگی شود.
 
وی تصریح کرد: دومین اولویت، حوزه های علمیه هستند؛ عزاداری و مسائل دیگر خوب هستند ولی متبرعین در این موارد بسیارند و می‏‌‏تواند از تبرعات استفاده کرد؛ اگر موقوفات عام وجود دارند می توان از آنها برای حوزه های علمیه استفاده کرد.
 
استاد حوزه علمیه قم اعزام مبلغان دینی را یکی دیگر از اولویت‏‌‏های مصرف موقوفات عام دانست و عنوان داشت: مبلغان می توانند بسیاری از امور را در مناطق محروم بر عهده بگیرند و کمک حال مردم باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: لازم است فهرستی از اولویت‏‌‏های جامعه مشخص شوند تا از عواید موقوفات برای رفع مشکلات استفاده کرد.
 
آیت‏‌‏الله مکارم شیرازی به نشر کتاب های ضروری برای جامعه به عنوان یکی دیگر از اولویت‏‌‏ها اشاره کرد و افزود: اصول عقاید، اخلاق، ولایت، امر به معروف و نهی از منکر و مسائلی از این دست موضوعاتی هستند که باید در قالب کتاب های خوب به تبیین آنها پرداخت و از محل عواید موقوفات عام باید نسبت به این امر همت گمارد.
 
این مرجع تقلید بیان داشت: از دیگر موارد می توان به این مورد اشاره کرد که از محل عواید موقوفات عام باید به فکر دانشجویان هم باشیم؛ اعتکاف دانشجویی، هیئت های عزاداری در دانشگاه ها و مواردی مانند اینها سبب می‏‌‏شود جوانان ما تحت تاثیر بمباران فکری و اعتقادی دشمنان قرار نگیرند.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی برخی دانشجویان نخبه گفت: کمک به این افراد از محل موقوفات عام سبب می‏‌‏شود مردم به دین و سنت حسنه وقف جذب شوند.
 
آیت‏‌‏الله مکارم شیرازی با تاکید بر احیای موقوفاتی که هنوز شناسایی نشده اند تصریح کرد: باید به تدریج موقوفاتی را که در اختیار غاصبان آنهاست شناسایی و احیا کرد تا دست سازمان اوقاف هم در پرداختن به اولویت‏‌‏ها بازتر شود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن