تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818728532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر:جذب نیرو برای آموزش و پرورش ازطریق دانشگاه فرهنگیان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر:جذب نیرو برای آموزش و پرورش ازطریق دانشگاه فرهنگیان است یزد - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: هر استخدامی در این وزارتخانه منوط به اجازه دولت مبنی بر تخصیص ردیف استخدامی است و جذب نیروی انسانی از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.


"علی زرافشان" عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: سیاست آموزش و پرورش جذب نیروی جدید نیست و هیچ مجوز استخدامی در این زمینه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: یک از سیاست های اساسی وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است و امسال 20 هزار فرهنگی در کشور بازنشسته شده اند در حالی که هیچ ورودی جدید نیروی انسانی صورت نگرفت.
وی گفت: خوشبختانه توانستیم 40 هزار نیروی انسانی را کاهش دهیم و مدارس هم به نحو مطلوب در رفع نیروی انسانی ساماندهی شدند.
زرافشان اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده همین سیاست دنبال شود و در حال حاضر برنامه ای برای جذب نیرو نداریم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدیران آموزش و پرورش باید در راستای طرح تعالی مدیریت مدارس با برنامه ریزی و ساماندهی نیروها، کمبودها را در این زمینه رفع کنند.

* اجرای طرح تعالی مدیریت در پنج هزار و 700 مدرسه کشور
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری پنج هزار و 700 مدرسه طرح تعالی مدیریت مدرسه اجرا می شود که شامل مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی وحرفه ای و کار دانش و عشایری است.
وی، با بیان این که در افق پنج ساله، 37 هزار مدرسه در طرح یاد شده قرار می گیرند، اظهار کرد: طرح یاد شده در راستای سیاست و راهبرد کلی ارتقا مدیریت کیفی بخشی در ابعاد مختلف فعالیت های مدارس اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح زمینه توانمندسازی نیروی انسانی، فرهنگ برنامه ریزی، فرهنگ خود ارزیابی و افزایش کیفیت آموزشی را در نهاد تعلیم و تربیت فراهم می کند.
زرافشان، با بیان این که در سند تحول آموزش و پرورش یکی از ویژگی های که برای مدارس مطرح شده طرح تعالی مدیریت مدارس است، اضافه کرد: امیدواریم با استقبال مدیران مدارس این طرح زودتر از برنامه در تمام مدارس اجرا شود.
وی با اشاره به این که آموزش و پرورش در حال تغییر در دوره دوم متوسطه است، افزود: در این زمینه دوره متوسطه نظری از چهار ساله، به سه سال کاهش پیدا خواهد کرد و متوسطه فنی و حرفه ای که اکنون دو ساله است ، سه ساله می شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این تغییر هم اکنون در حال بررسی است که در این زمینه پیشنهاداتی مطرح شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این که در سال تحصیلی از جمعیت کل دانش آموزی 43 درصد آنها جذب رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش شده اند افزود: اکنون 950 هزار دانش آموز در پایه سوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.
زرافشان اظهار کرد: 400 هزار نفر از این تعداد دانش آموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش ادامه تحصیل می دهند.
وی با بیان این که کیفیت آموزش در هنرستان ها متکی بر تجهیزات است، اضافه کرد: خوشبختانه امسال با حمایت دولت یازدهم 260 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان های کشور کمک شد.
7546/616


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن