تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار نماز کار حاکمیتی است که به همه ابعاد نظام بستگی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد: کار نماز کار حاکمیتی است که به همه ابعاد نظام بستگی دارد خبرگزاری پانا:معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینكه اقدامات زیادی در مسیر نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه و سطوح مختلف انجام شده و در حال انجام است، گفت: كیفیت برگزاری نماز جماعت در كشور هنوز مطلوب نیست.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ آذر ساعت 15:21



به گزارش خبرگزاری پانا، عبداللهی در پنجمین اجلاس منطقه‌ای نماز در شیراز، گفت: بر اساس پیمایش‌های انجام شده، اقامه نماز جماعت به صورت کمی افزایش داشته اما از کیفیت نامطلوبی برخوردار بوده است.
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کار نماز کار حاکمیتی است که به همه ابعاد نظام بستگی دارد، تصریح کرد: هنوز در بسیاری از جاده‌های کشور نمازخانه‌های میان راهی وجود ندارد.
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: با نزدیک شدن به پایان سال جاری ارزیابی و عملکرد مدیریت‌ها در حوزه نماز ضرروی است که در این رابطه باید گفت آیا توانسته‌ایم حق نماز را استیفاد کنیم؟
عبداللهی یکی از نشانه‌های حق‌گذاری نماز را همگام کردن آن ذکر و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های نماز، برگزاری آن به صورت جماعت است.
او خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای تحقق اهداف نماز در جامعه ترسیم و به کارگیری ظرفیت‌های علمی و هنری کشور برای اقامه نماز را از اهداف کوتاه مدت این اهداف ذکر کرده‌اند.
وی همچنین با بیان اینكه برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تمایل خود را به تولید سند راهبردی اقامه نماز اعلام کرده‌اند، گفت: امروز بیش از سه هزار عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف به چاپ رسیده در حالی که 20 سال قبل به تعداد انگشت شماری کتاب وجود داشت.
این مقام مسئول با بیان اینكه امروز برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در كشور نهادینه شده است، ادامه داد: در حرکت‌های رو به رشد عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله فیلم و سریال‌ها به طور غیرمستقیم مسئله نماز دیده شده است.
عبداللهی به ورود ستاد اقامه نماز کشور در داوری‌های بین‌المللی فیلم فجر از پنج سال گذشته تاکنون را یادآور و متذكر شد: خلاء نماز را در دو موضوع فیلم ‌و رمان‌ بررسی کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: امروز در حوزه نماز کارشناسان و متخصصان زیادی در مراکز تخصصی نماز در حال آموزش هستند که با بیش از هزار ساعت کار مستمر دانش خود را به دیگر اقشار جامعه انتقال دهند.
رتبه نخست فارس در ارسال مقاله به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز حجت‌الاسلام دارابی در پنجمین اجلاس منطقه‌ای نماز نیز بیان کرد: استان فارس با ارسال 12 درصد از مقالات ارسالی به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر آموزش‌‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت : از اواخر مهرماه امسال برگزاری اجلاس منطقه‌ای شش استان فارس، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در دستور کار قرار گرفت که پنجمین آن امروز در شیراز به اتمام می‌رسد.
مدیرکل دفتر آموزش‌‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اجلاس منطقه‌ای نماز در راستای برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری که 10 و 11 دی ماه جاری در استان خوزستان برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده بودند.
دارابی با بیان اینکه 1500 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه برگزاری اجلاس سراسری نماز در تهران ارسال شده است، عنوان کرد: 46 درصد از ارسال کنندگان مقاله مرد و مابقی زن بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 23 درصد از ارسال کنندگان مقاله از اساتید حوزه دین، 7 درصد از اساتید حوزوی، 68 درصد دانشگاهی و 2 درصد دانش‌آموز بوده‌اند، گفت: 18 درصد از شرکت کنندگان دارای مدرک دکترا، 52 درصد کارشناسی ارشد، 24 درصد و 6 درصد دارای مدرک کاردانی بوده‌اند.
مدیرکل دفتر آموزش‌‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: این اجلاس در 6 عنوان اصلی و 51 عنوان فرعی با موضوع نماز و تعالی فرهنگی برگزار خواهد شد.
دارابی گفت: بر اساس پروژهش‌های کاربردی این سازمان، بیش از 85 درصد از اقامه نماز در کشور به صورت فردی انجام می‌شود  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن