تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820430710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنتروپولوژی قانونی برای تشخیص هویت از روی اسکلت و استخوان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آنتروپولوژی قانونی برای تشخیص هویت از روی اسکلت و استخوان است تهران - ایرنا - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت : آنتروپولوژی قانونی یک رشته علمی در پزشکی قانونی برای تشخیص هویت از روی اسکلت و استخوان است.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، " احمد شجاعی" روز یکشنبه در آیین افتتاحیه دومین کارگاه آنتروپولوژی قانونی منطقه ای با اعلام این مطلب افزود: دستیاران و رزیدنت های پزشکی قانونی بیش از نیمی از دوران تحصیل خود را در پزشکی قانونی می گذرانند که این دوره برای تکمیل تحصیل آنها ضروری است.
رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور یکی از وظایف مهم این سازمان را فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: در همین راستا سازمان پزشکی قانونی در برگزاری کارگاه آنتروپولوژی منطقه ای همکاری کرده و برای دومین بار میزبانی آن را برعهده گرفته است.
وی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده این سازمان در سال 1390 با صلیب سرخ جهانی اظهار داشت: سازمان صلیب سرخ در زمینه های مختلف ماموریت هایی در سراسر دنیا دارد که در برخی موارد با وظایف ما هماهنگی خاص دارد.
شجاعی پزشکی قانونی ایران را جزو بهترین سازمان های پزشکی قانونی دنیا و در سطح منطقه دانست و گفت: از آنجا که ایران امن ترین کشور منطقه است از اینرو صلیب سرخ نسبت به وجود همکاری در این زمینه با این سازمان ابراز تمایل کرده و تفاهمنامه ای نیز بدین منظور در سال 1390 با صلیب سرخ جهانی منعقد شد.
وی آنتروپولوژی قانونی را یک رشته علمی برای تشخیص هویت از روی استخوان و اسکلت دانست و گفت: با مفقودین و اجساد بسیاری مواجه هستیم که از طریق آنتروپولوژی می توان آنها را تشخیص داد.
به گفته شجاعی مرکز آموزش های صلیب سرخ در ایران شناخته شده و تاکنون دو کارگاه منطقه ای در ایران برگزار کرده است.
دومین کارگاه آنتروپولوژی قانونی منطقه ای به همت معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور و با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ از امروز (یکشنبه) به مدت 4 روز در محل سازمان پزشکی قانونی برگزار می شود.
اجتمام (3) ** 9317 ** د . الف


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن