تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803789610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام بلند مدیریت استان کرمانشاه برای توسعه منطقه اورامانات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گام بلند مدیریت استان کرمانشاه برای توسعه منطقه اورامانات آخر هفته گذشته استاندار کرمانشاه و هیات همراه میهمان «جوانرود» و «روانسر» دو شهرستان مهم منطقه اورامان بودند.


به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه، «اورامان» یکی از مناطق مهم استان کرمانشاه است که داری قدمت تاریخی فراوان، فرهنگ فولکلور بسیار غنی، جاذبه های گردشگری فوق العاده و پتانسیل های اقتصادی و تجاری بالاست.
بهبود وضعیت فعلی و توسعه اورامان یکی از دغدغه های جدی دولت تدبیر و امید و مجموعه مدیریتی استان بوده است و تلاش ها و رایزنی های بسیاری در سطح هیات دولت برای طرح و رفع مشکلات این منطقه انجام شده است.
در این میان سفر اخیر استاندار کرمانشاه و هیات همراه از دو شهرستان مهم منطقه اورامانات را می توان نشانه ای از عزم جدی مدیریت ارشد استان در راستای رفع محرومیت ها و توسعه بیشتر این منطقه قلمداد کرد.

«دروازه اورامانات» نیازمند توسعه بیشتر

شهرستان روانسر به عنوان دروازه ورودی منطقه تاریخی و باستانی اورامان اولین میزبان استاندار کرمانشاه بود.
روانسر در 55 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه و در دامنه کوهستان شاهو قرار گرفته است.
این شهرستان در کنار فرهنگ غنی و باستانی مردمانش یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شود.
رضایی بابادی در شورای برنامه ریزی این شهرستان با تجلیل از ویژگی های برجسته تاریخی و فرهنگی اورامانات، از نگاه ویژه نظام به این منطقه خبر داد و گفت: اورامانات یک منطقه بسیار مهم برای کشور و نظام محسوب می شود و مقام معظم رهبری تاکید خاصی بر این منطقه دارند.
دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان هم نگاه ویژه ای به این منطقه دارد و بر رفع هر چه سریعتر مشکلات و توسعه بیشتر این منطقه تاکید فراوان دارد.
وی افزود: مردم این منطقه زحمات بسیاری برای پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی کشیده اند. این ایثارگری ها و از خودگذشتی ها باعث شد علی رغم توطئه های ضد انقلاب در این منطقه پرآشوب، ما شاهد یک ثبات و امنیت مثال زدنی باشیم؛ به گونه ای که می توان تعبیر جزیره ثبات را برای این منطقه به کار برد.
با توجه به این ویژگی های برجسته باید تلاش کنیم به مردم این منطقه بیش از پیش خدمت کنیم.
این مدیر ارشد دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به اینکه اورامانات از پتانسیل های بسیار بالایی برای توسعه بیشتر برخوردار است در ادامه افزود: مدیریت استان قصد دارد از امکاناتی مانند مرز طولانی با کشور عراق و بازارچه های مرزی و پتانسیل های گردشگری این منطقه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به نحو شایسته ای بهره بگیرد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت استقرار اداره ثبت اسناد در شهرستان روانسر خبر داد و گفت: عدم وجود اداره ثبت اسناد در شهرستان روانسر مشکلات بسیاری را برای مردم پدید آورده است.
مدیریت استان مصمم است که هر چه زودتر این امکان اداری در اینجا دایر شود، خوشبختانه در سفر اخیر آیت اله آملی لاریجانی به کرمانشاه ایشان نظر مساعد خود را برای ایجاد این مجموعه اعلام کردند.
همچنین با توجه به مصوبه اخیر در زمینه ایجاد اداره ثبت استاد در شهرستان های جدید کشور، اداره ثبت اسناد روانسر به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت احداث بیمارستان روانسر اظهار داشت: مردم باید هرچه سریعتر از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.
براین اساس پیش بینی های لازم در مورد زمین این بیمارستان انجام شده و مدیریت استان پیگیر انجام مراحل بعدی است.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از پیشنهاد ایجاد یک مجتمع اداری جدید در روانسر اظهار داشت: طرح تجمیع ادارات روانسر در یک مجتمع، یک تدبیر بسیار ارزشمند است؛ تدبیری که باعث می شود مردم نیازی به رفت و آمد به مکان های مختلف اداری را نداشته باشند.
در همین راستا معاون عمرانی نیز با استقبال از این طرح اظهار داشت: تجمیع ادارات در یک مجتمع، کار خدمات دهی به مردم را آسان می کند.
از قبل این برنامه وجود داشته که ساختمان های فرسوده اداری فروخته و تبدیل به احسن شوند.
نیک کردار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت موضوع عمران شهری روانسر نزد مدیریت استان، اظهار داشت: پیگیری مشکلات شهری باید از سوی شهرداری انجام شود، اگر این مجموعه در زمینه رفع مشکلات مردم و افزایش درآمدهای خویش به برنامه ریزی بپردازند مدیریت استان نیز به همان نسبت کمک خواهد کرد.

غار قوری قلعه یک پتانسیل بزرگ گردشگری

غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آبی آسیا یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار زیبای شهرستان روانسر است که به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده است.
استاندار کرمانشاه در جسله کمیته برنامه ریزی شهرستان روانسر، غار قوری قلعه را یکی از پتانسیل ها و جاذبه های مهم گردشگری منطقه اورامانات دانست و افزود: این غار زیبا اگر فراتر از غار علی صدر همدان نباشد کمتر از آن نیست و باید همانند مجموعه های بیستون و طاق بستان به آن نگریست و در همان سطح به آن پرداخت.
رضایی بابادی ادامه داد: متاسفانه تاکنون توجه لازم به قوری قلعه نشده است و این مجموعه نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.
وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه این مجموعه هرچه زودتر بررسی شود در ادامه اظهار داشت: یک تیم طی 10 روز آینده از محل بازدید کارشناسی به عمل آورند و کارهای صورت گرفته را از نزدیک بررسی کنند، مدیریت استان نیز با توجه به گزارشات ارایه شده تصمیات لازم جهت توسعه بیشتر این مجموعه را اتخاذ خواهد کرد.
افتتاح آزمایشگاه علمی مرجع تشخیص طبی روانسر یکی از مراکز مهمی بود که توسط استاندار کرمانشاه افتتاح شد. آزمایشگاه تشخیص طبی مرجع سلامت روانسر اولین مرکز در سطح استان است که چنین خدماتی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد.
برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه مجموع 350 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، در این مرکز بانک اطلاعات پزشکی جمعیت بالای 35 سال ساکن شهر و روستا گردآوری می شود و این اطلاعات در آینده و به هنگام ابتلا شدن افراد به بیماری های مهم، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
آزمایشگاه علمی مرجع تشخیص طبی روانسر اولین مرکزی است که کلیه خدمات این آزمایشگاه به صورت تخصصی و فوق تخصصی و با تعرفه دولتی انجام می پذیرد.
استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه حضورش در شهرستان روانسر از ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه شهر روانسر بازدید کرد. برای این پروژه تاکنون 9 میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار هزینه شده که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیگیری مشکلات جوانرود در سطح ملی

جوانرود دومین شهرستانی بود که مورد بازدید استاندار و هیات همراه قرار گرفت.
استاندار کرمانشاه در کمیته ی برنامه ریزی این شهرستان زیبا و تاریخی با اشاره به مشکلات عدیده ای که طی این سال ها جوانرودی ها با آن دست به گریبان بوده اند در ادامه گفت: با پیگیری ها و رایزنی های گسترده ای که طی این یکسال اخیر توسط مدیریت ارشد استان صورت گرفته است؛ موضوع جوانرود را تبدیل به یک موضوع ملی کرده ایم و به شکل ویژه به این شهرستان توجه خواهد شد تا شرایط اشتغال در این منطقه به سطح قابل قبولی برسد.
ابراهیم بابادی در ادامه با اشاره به پتانسیل های مرزی شهرستان جوانرود اظهار داشت: قصد داریم به سرعت ظرفیت های مرزی این شهرستان را فعال کنیم تا موجبات رونق اقتصادی و افزایش درآمد ساکنان این منطقه و حتی کل استان فراهم شود.
این مدیر ارشد دولت تدبیر و امید در ادامه سخنانش افزود: تقویت محور تجارت یکی از مواردی است که هم در حوزه اشتغال و هم در سند توسعه استان مدنطر مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.
با توجه به مرز مشترکی که استان کرمانشاه با کشور عراق دارد، از همان ابتدا روی این محور برنامه ریزی صورت گرفت و طی این مدت بازارچه هایی مانند «تیله کو» و «سومار» راه اندازی شدند.
در همین راستا، کار راه اندازی بازرچه «دروله» جوانرود هم به سرعت در حال انجام است و مراحل مختلف تصویب آن با جدیت در حال پیگیری است تا مردم از موهبت های این مرز برخودار شوند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم پیگیری بیشتر مسوولین جهت رفع پیرامون حل مشکل فاضلاب روستاها، گفت: اگر موضوع بهداشت مهم است باید روستاها هم از این امکان بهره مند شوند.
هم اکنون در دنیا روش های ابتکاری و کم هزینه برای تصفیه فاضلاب ها بهره می گیرند که با تحقیق و پژوهش می توان این طرح ها را در روستاها اجرایی کرد.
هر روستایی که از اجرای اینگونه طرح ها پیشقدم شود مدیریت استان هم حمایت خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اعتبارات سفر رهبری پرداخت و عنوان کرد: با عنایت دفتر مقام معطم رهبری و همکاری معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور هم اکنون اعتبارات سفر رهبری در حال دریافت هستند که این هدیه ای ویژه به مردم استان کرمانشاه است.
با تخصیص این اعتبارات پروژه های که از سال 90 راکد مانده بودند و بخشی از آن ها نیز در منطقه اورامانات هستند اجرایی خواهند شد.
رضایی بابادی همچنین با تاکید بر عدم استفاده از مدارس خطرآفرین و فرسوده در روستاهای استان اظهار داشت: نباید هیچ دانش آموزی در مدارس فرسوده و در معرض خطر به تحصیل بپردازد و لازم است این مکان های خطرآفرین تعطیل و با کانکس های استاندارد جایگزین شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از طرح ایجاد کشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی در جوانرود اظهار داشت: با ایجاد یک کشتارگاه صنعتی مردم این منطقه می توانند از گوشت بهداشتی بهره مند شوند.

تقدیر از پیگیری های گسترده مدیریت استان

نماینده منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سخنرانان این نشست با تقدیر از رایزنی های مستمر و گسترده مدیریت ارشد استان در هیات دولت اظهار داشت: طی این مدت مدیران استان و شخص استاندار پیگیری های زیادی را برای حل مشکلات موجود انجام داده اند که قابل ستایش است.
نعمت اله منوچهری در ادامه بهداشت و درمان را برگ برنده دولت در اورامانات دانست و گفت: خدمات زیادی در این زمینه انجام شده و حتی ساکنان دورافتاده ترین روستاها هم از این خدمات بهره مند شده اند.

شهرستان مرزی که خواهان فعالیت های پیله وری است

فرماندار جوانرود نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری های مقامات ارشد استان در زمینه حل مشکلات شهرستان جوانرود اظهار داشت: مسایل و مشکلات این شهرستان در سطح ملی توسط مدیریت ارشد استان با جدیت پیگیری شده است که این پیگیری ها باعث شد در این زمینه جلسه ویژه ای به دستور وزیر کشور تشکیل شود.
آرش لهونی در ادامه سخنانش عنوان کرد: جوانرود تنها شهرستان مرزی است که مرز پیله وری ندارد و صدور مجوز فعالیت پیله وری مرز «دروله» یکی از خواسته های اصلی مردم شهرستان است.
این شهرستان بالاترین میزان بیکاری را در استان دارد و راه اندازی فعالیت های پیله وری در این مرز می تواند بخشی از مشکلات اشتغال این شهرستان را رفع کند.
خوشبختانه این پیشنهاد به وزارت کشور ارایه شده است و هم اکنون در حال پیگیری است.

پارک جنگلی ماپریس یک جاذبه فوق العاده گردشگری

بازدید از طرح پارک طبیعی ماپریس جوانرود یکی از برنامه های جانبی استاندار کرمانشاه در سفر به جوانرود بود. استاندار کرمانشاه با حمایت از اجرای این طرح اظهار داشت: شهرستان جوانرود از پتانسیل های گردشگری بسیاری برخوردار است که پارک طبیعی ماپریس از جمله این هاست.
این پارک در صورت راه اندازی می تواند گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب کن؛ مدیریت استان نیز آماده انجام حمایت های لازم است.
وی در ادامه پیشنهاد داد که طرح اجرایی این پارک طبیعی جهت بررسی و تایید ارایه شود تا روند احداث این مجموعه هر چه سریعتر آغاز شود.

راه های منطقه اورامانات توسعه می یابند

رضایی بابادی در قسمت دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توسعه راه های منطقه اورامانات گفت: هنگامی که برای اولین بار به این منطقه آمدم عنوان کردم با این حجم بالا از ترافیک باید جاده های موجود 4 بانده شوند تا امنیت تردد برای مردم برقرار شود.
معاون عمرانی استاندار نیز اورامانات را از محورهای بسیار مهم استان دانست که نیازمند تعریض و دوبانده شدن مسیر است.
مهندس نیک کردار در ادامه اظهار داشت: به دلیل سال ها جنگ و نبود امنیت و همچنین کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه اورامانات طی این سال ها توسعه راه های این منطقه با دشواری روبرو بوده است.
خوشبختانه با پیگیری های جدی و رایزنی های صورت گرفته اعتبارات لازم برای توسعه اغلب این راه ها در نظر گرفته شده است و روند اجرایی شدن پروژه های متعدد این حوزه آغاز شده است.
گازرسانی تعدادی از روستاهای منطقه یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، که با تدابیر اندیشیده شده روستاهای مسیر جاده روانسر به جوانرود درآینده نزدیک همگی گازدار خواهد شد. همچنین در قالب برنامه ششم از سال 94 گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار انجام خواهد شد.

تغییر جدی در رفاه و معیشت اورامانات

با نگاهی به پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته طی یک سال اخیر در سطح ملی در می یابیم که مدیریت استان عزمی جدی برای رفع تنگناهای موجود در منطقه اورامانات و برنامه ریزی برای بهره گیری از پتانسیل های مرزی و گردشگری در منطقه اورامانات دارد.
نکته ای که می توان آن را در گفته های استاندار کرمانشاه یافت: امیدوارم با پیگیری ها و کارهایی که انجام می شود بتوانیم خدمت شایسته ای به مردم اورامانات انجام دهیم و در یکی دو سال آینده شاهد یک تغییر جدی در معیشت و رفاه مردم باشیم؛ همچنین زمینه اشتغال بیشتر جوانان در این منطقه فراهم شود.
567


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن