تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799165677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر برای مردم راهی است که از 14 سالگی آن را دنبال می کنم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پرویز پرستویی: هنر برای مردم راهی است که از 14 سالگی آن را دنبال می کنم مشهد- ایرنا- بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان گفت: "هنر برای مردم" راهی بوده است که از سن 14 سالگی انتخاب کرده و دنبال می کنم.


به گزارش ایرنا، پرویز پرستویی جمعه شب در جلسه نقد و بررسی فیلم "میهمان داریم" با حضور عوامل این فیلم در سینما هویزه مشهد افزود: عده ای می گویند که پرستویی گزیده کار شده و تنها در فیلمهای دفاع مقدس بازی می کند، در حالیکه من از سال 1348 این راه را انتخاب کرده ام.
وی اظهار کرد: من در عرصه بازیگری آمده ام تا دردها را فریاد بزنم و با مردم گره خورده ام و از آنان یاد گرفته ام.
پرستویی خاطر نشان کرد: گزیده کاری ام مربوط به دو و سه سال اخیر نیست، بلکه از هنگامی که به عرصه هنر پا گذاشتم، این راه را پیش گرفته ام و در این راه به مخاطب احترام می گذارم و تا جایی که بتوانم با مردم ارتباط برقرار کنم، در خدمت آنان هستم.
وی اظهار کرد: "دیار عاشقان" اولین فیلمی بود که در سال 1362 بازی کردم و این فیلم در منطقه غرب کشور و در دل جنگ ساخته شد.
پرستویی با اشاره به پیشینه و نحوه ورودش به عرصه بازیگری خاطر نشان کرد: در نوجوانی یکی از معلمانم مرا به مراکز رفاهی آن زمان در نازی آباد تهران معرفی کرد، که در این مکان اساتید هنرهای زیبا به دانش آموزان علاقمند آموزش می دادند.
بازیگر فیلمهای دفاع مقدس ادامه داد: یادم می آید آن زمان استادی به نام "پرویز احمدی نژاد "که هیچ نسبتی با "محمود احمدی نژاد" ندارد، بعد از اینکه از من تست گرفت، چنین مرا درس داد که هنر دو نوع و شامل هنر برای هنر و هنر برای مردم است.
به گفته وی، این معلم تکلیف مرا روشن ساخت و مرا در مسیری انداخت که از همان زمان هنر را در خدمت مردم بکارگیرم و برای مردم کار کنم.
وی تاکید کرد: از همان نوجوانی تصمیم گرفتم که معاش زندگی ام را جور دیگری تامین و هنر را به عنوان هدفم دنبال کنم و لذا به کاری که اعتقاد و باور نداشتم ، به خاطر رزقش قبول نکردم.
پرستویی با بیان اینکه برخی ها معتقدند که سینمای دفاع مقدس نخ نما شده است، افزود: به نظر من سوژه های دفاع مقدس هیچ وقت تمام شدنی نیست و من هر موقع جانبازان عزیز را می بینم به وجد می آیم و از کردار و نگرش آنها الگو و الهام می گیرم.
وی با اشاره به نقش خود در فیلم "میهمان داریم" گفت: این نقش متفاوت را دوست دارم، چرا که در فیلمهای دیگر دفاع مقدس خود لباس رزم داشتم، اما در میهمان داریم به عنوان پدری که لباس رزم را بر تن فرزندانش کرده و سه فرزندش شهید شده و فرزند دیگرش جانباز است، ایفای نقش می کنم.

***فیلم نامه میهمان داریم بر خلاف ظاهر ماجرا سخت و دشوار بود
نویسنده و کارگردان فیلم میهمان داریم نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: فیلمنامه میهمان داریم برای من یک کار ویژه و خاص بود و با تجربیات قبلی من سازگاری نداشت .
محمد عسگر پور با بیان اینکه پروسه نوشتن فیلم نامه کمی طول کشید، افزود: نوشتن فیلمانه بین سه تا چهار ماه زمان برد و فیلم نامه میهمان داریم بر خلاف ظاهرش که ماجرای پیچیده ای ندارد و بیان زندگی عادی و متعارف است، دشوار و سخت بود.
وی ادامه داد: در نوشتن این فیلم با موضوعی برخورد کردم که قواعد معمول فیلم نامه نویسی باید کنار گذاشته می شد و هر زمان که احساس می کردم که باید چیز جدید در فیلم بیاید، به آن اضافه می کردم.
عسگر پور خاطر نشان کرد: هفت و هشت بار فیلم نامه رو از اول نوشتم و هر کدام از نمادها کارکردشان در لحظه بوجود می آمدند، به طور مثال شخصیت جانباز (رضا) در طرح اولیه فیلم نبود و بعدا اضافه شد.
وی اظهار کرد: من تمام امیدواری ام به فیلم میهمان داریم این بود که مشارکت بین من و تماشاچی رخ دهد و این اتفاق حاصل شد، چرا که اکنون هر بیننده ای پایان قطعی متفاوت از فیلم در ذهن خودش دارد.

***ارزش های دفاع مقدس در میهمان داریم به مخاطب یادآوری می شود
تهیه کننده فیلم میهمان داریم نیز گفت: من همواره بدنبال فیلم هایی هستم که چیزهایی را به یاد مخاطب بیاورم و مفاهیم و موضوعات مختلف مانند ارزشهای دفاع مقدس را برای مردم زنده کنم
منوچهر محمدی افزود: در فیلم میهمان داریم خانواده شهدا موضوع فیلم شده اند و این نکته حائز اهمیت است که یادمان نرود چه کسانی جان فشانی کردند تا این مملکت سر پا بماند.
وی با اشاره به بازدید عوامل فیلم میهمان داریم از آسایشگاه جانبازان امام خمینی مشهد، گفت: جانبازان عزیز سلامتی شان را برای ما از دست داده اند و این فیلم گوشه کوچکی از رشادتهای آنها است.
سحر عصرآزاد یک منتقد سینما نیز در این جلسه گفت: فیلم میهمان داریم از سه قطب خوب و تاثیرگذار شامل بازیگر، تهیه کننده و نویسنده و کارگردان تشکیل شده است که هر یک دغدغه خاصی نسبت به فیلم دفاع مقدس داشته اند.
وی با اشاره به بخش هایی از فیلم میهمان داریم، افزود: این فیلم حرکت کردن بین مرز بین زندگی و مرگ است که به بهترین وجه اجرا شده است.
به گفته وی؛ این فیلم در عین اینکه به رئالیسم می پردازد، مرز بین دنیای واقعی و غیر واقعی را با ظرافت و درک خاص می شکند و آن بخشی را واقعی نشان می دهد که می دانیم واقعیت ندارد.
وی با بیان اینکه پرویز پرستویی قطب تعیین کننده فیلم است، افزود: اگر بگوییم بخش عمده ای از علاقه ما به سینمای دفاع مقدس با آثار پرستویی گره خورده است، حقیقتی بیش نیست.
عوامل فیلم میهمان داریم شامل "پرویز پرستویی" بازیگر به همراه "محمد مهدی عسگرپور " نویسنده و کارگردان و "منوچهر محمدی" امروز از آسایشگاه جانبازان امام خمینی مشهد بازدید کرده و با آنان از نزدیک دیدار و گفت وگو کردند.
مسوول فرهنگی آسایشگاه جانبازان امام خمینی مشهد نیز در این خصوص گفت: از دو سه روز گذشته که جانبازان با خبر شدند که پرویز پرستویی و عوامل فیلم میهمان داریم بناست به عیادتشان بیایند، شادی و خوشحالی وصف ناپذیری دارند.
حجت الاسلام کریم دوان ضمن تشکر از عوامل فیلم میهمان داریم افزود: عیادت شما از جانبازان اقدامی ارزشمند و گرانقدر است.
/522/7487*1370*


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن