واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مجید برزگر در گفتگو با مهر:
مخاطب با آگاهی به دیدن «پرویز» میرود/ مردم تنها مبلغان «هنر و تجربه» هستند
مجید برزگر کارگردان فیلم «پرویز» معتقدست که مخاطب با آگاهی کامل و از طریق تبلیغات دهان به دهان به دیدن این فیلم میرود. مجید برزگر کارگردان فیلم سینمایی «پرویز» که پس از سالها شانس اکران پیدا کرده و در گروه «هنر و تجربه» به طور محدود روی پردخ رفته ولی توانسته با استقبال خوبی از سوی مخاطب مواجه شود به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه تمام سانس های این فیلم سینمایی پر می رود و معمولا بلیت ها از چند روز قبل پیش فروش می شود. این نشان می دهد که «پرویز» از نظر گیشه در شرایط مناسبی قرار دارد ولی باید ببینیم این استقبال تا چه زمانی ادامه مییابد.وی با اشاره به اینکه استقبال از آثار گروه «هنر و تجربه» بستگی به نوع فیلمهای اکران شده دارد، توضیح داد: هرچند امیدوارم دوستان پاسخ دهند که چرا طی سال های گذشته «پرویز» نتوانست در گروه های اصلی سینما اکران شود اما باز با این حال معتقدم که گروه «هنر و تجربه» انتخاب بهتری برای اکران این فیلم بود زیرا در این گروه تماشاگر با آگاهی به انتخاب فیلم دست می زند و به خوبی می داند که قرار است چه نوع فیلمی را ببیند.اکران چرخشی مخاطب را گیج میکندکارگردان فیلم «فصل باران های موسمی» بیان کرد: اینکه تماشاگر می داند برای دیدن چه نوع فیلم هایی به سینما می رود و آگاهانه دست به انتخاب می زند خوب است، اما یکی از مشکلاتی که می توان به نوع اکران فیلم گرفت این است که سانس های نمایش فیلم چرخشی است و این می تواند باعث ریزش مخاطب شود. به عنوان مثال یک روز در یک پردیس تنها یک سانس برای نمایش در نظر گرفته شده و روز دیگر 4 سانس. هرچند این نوع اکران شیوه جالبی است اما می تواند باعث از دست رفتن مخاطب شود.وی ادامه داد: تعداد سالن های نمایش برای این گروه از فیلم ها کم است. به عنوان مثال «پرویز» تنها 4 سالن برای نمایش در اختیار دارد که 2 تا از این سالن ها که شامل موزه سینما و خانه هنرمندان است از نظر تعداد صندلی نمی تواند در دسته سالن های سینما قرار گیرد.
برزگر گفت: آنچه که مشخص است در کنار سالن های کمی که به فیلم های گروه سینمای «هنر و تجربه» می دهند، تبلیغات مناسبی برای اکران این فیلم ها وجود ندارد و در واقع می توان گفت که برای فیلم هایی مانند فیلم «پرویز» هیچگونه تبلیغات شهری وجود ندارد و تماشاگران این فیلم ها کسانی هستند که از طریق تبلیغات دهان به دهان و یا تبلیغات فضای مجازی با اکران چنین فیلم هایی آشنا شده اند.کارگردان فیلم «راه رفتن در مه» در پایان گفت: متاسفانه گروه سینمایی «هنر و تجربه» بودجه ای برای تبلیغات شهری ندارد و صاحبان فیلم ها هم ترجیح می دهند اگر بودجه ای دارند آن را برای ساخت فیلم های جدید هزینه کنند. امیدوارم شرایطی پیش آید که صاحبان سرمایه و صنایع بدون توقع بازگشت سرمایه به عنوان اسپانسر فرهنگی از این فیلم ها حمایت کنند.«پرویز» دومین فیلم سینمایی مجید برزگر است که پیش از این در جشنوارههای مختلفی از جمله سن سباستین، روتردام، تسالونیکی، سائوپائولو، کرالا، ایروان، داکا، فوکوئوکا و... حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سن سباستین، جایزه بهترین فیلم جشنواره کرالا، جایزه زردآلوی نقرهای جشنواره ایروان، جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای اسیا) از جشنواره آسیاتیکای رُم را گرفته و دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشن منتقدان سینمای ایران و .... را نیز دریافت کرده است.فیلم داستان پرویز مردی است 50 ساله که همیشه با پدرش در شهرکی آرام زندگی می کند. وقتی پدر پرویز، که تصمیم به ازدواج گرفته از او می خواهد خانه را ترک کند، پرویز ناگهان خود را در جهانی جدید و بیگانه میبیند. او تصمیم می گیرد به پدر و اهالی شهرک نشان دهد که نمی توانند به این آسانی او را از زندگی شان حذف کنند.تهیه کننده این فیلم سعید آرمند است و مجید برزگر به اتفاق حامد رجبی و بردیا یادگاری، فیلمنامه آن را نوشتهاند.در این فیلم امین جعفری مدیر فیلمبرداری، لیلا نقدیپری طراح صحنه و لباس، مهران ملکوتی صدابردار، مهدی برزگرمدیر تولید، الهام صالحی طراح گریم، جواد امامی تدوین، سمیرا برادری برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، حمیرا نعمتالله منشی صحنه، احمد آقاسیانی عکاس، طاها ذاکر طراح گرافیک و لِوون هفتوان، محمود بهروزیان، حمیرا نونهال، ابوذرفرهادی به عنوان بازیگر همکاری داشتهاند.
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]