تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799465864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروي خارجي مي‌چرخد، مسكن در كماست بقيه در ركود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خودروي خارجي مي‌چرخد، مسكن در كماست بقيه در ركود
بازار اين روزها پس از نوسانات ارزي، حالا سعي دارد به حالت نرمال خود برسد. چندين بازار از سال قبل در ركود بودند و هستند.
نویسنده : علي طالب‌زاده 


بازار اين روزها پس از نوسانات ارزي، حالا سعي دارد به حالت نرمال خود برسد. چندين بازار از سال قبل در ركود بودند و هستند. مسكن نمونه بارز اين موضوع است اما در ساير بازارها تا حدودي رونق نسبي حاكم است. بسياري از بازاريان معتقدند كه بهمن ماه سال 94 مي‌تواند تا حدودي رونق را به بازار‌ها برگرداند.
در بازار فرش فروشان دستباف كاسبان و مغازه‌داران اين صنف به دليل خلوتي بازار و نبود مشتري زياد، سرشان خلوت بود و به راحتي مي‌توان متوجه افت خريد و فروش در اين بازار بود.
صحبت مشترك بين همه مغازه‌دار‌ها ركود كسب و كار بود كه اين اوضاع از ديد آنها داراي دلايل زيادي بود.
يكي از حجره‌داران تحريم فرش ايراني در امريكا و كانادا را دليل افت بازار فرش مي‌دانست. آلمان كه يكي از بزرگترين طرفداران فرش ايراني است ديگر مانند گذشته به دنبال فرش ايراني نيست. اقتصاد آلمان هم در چند سال اخير دچار بحران نسبي اقتصادي شده كه همين دليل كم شدن صادرات فرش ايراني به آلمان است.
در اين ميان كشور‌هايي مانند هند، پاكستان و چين كپي فرش ايراني را توليد كرده و با هزينه يك چهارم قيمت فرش ايراني وارد بازار‌هاي جهاني مي‌كنند.
از سوي ديگر براي توليد فرش ايراني بايد 90 درصد مواد اوليه بافت فرش مانند نخ و پشم، رنگ و ابريشم وارد شود و اين باعث مي‌شود قيمت تمام شده فرش ايراني گران‌تر باشد.

  بازار پارچه
بعد از صنف فرش فروشان، صنف پارچه فروشان نسبت به صنف‌هاي ديگر بيشتر از اوضاع كسب وكار خود راضي بودند. اما آنها هم معتقد بودند كه بازارشان به نسبت سال قبل ركود داشته است.
درصد بالايي از پارچه‌هايي كه در بازار بود وارداتي و خارجي بودند كه از چين و كره وارد مي‌شدند و بهترين‌هاي آنها مثل پارچه‌هاي چادر مشكي از ژاپن وارد مي‌شدند.
نكته قابل توجه اين بود كه مردم بيشتر به پارچه‌هاي خارجي گرايش و اطمينان دارند هر چند هم گران‌تر از پارچه ايراني است ولي مردم ترجيح مي‌دهند كه پارچه‌هاي خارجي خريداري كنند چون هم كيفيت بالاتري دارند و هم تنوع طرح و رنگ بيشتري.
البته نبايد پار‌چه‌هاي ايراني را در اين ميان فراموش كنيد كه از لحاظ كيفيت با كشور‌هايي مانند انگليس و ايتاليا برابري مي‌كند.

  واردات گران كاغذ
در بازار كاغذ نيز كه كم‌كم خود را براي پايان سال و ماه ربيع الاول آماده مي‌كند، آنها هم مانند ديگر صنف‌ها از افت اوضاع كسب و كار خبر دادند.
صنف كاغذ به دليل پر كار‌برد بودن يكي از پر‌فروش‌ترين اجناس به حساب مي‌آيد. كاغذ‌هاي وارداتي از كشور‌هاي چين و كره وارد مي‌شوند.
بسياري از كاسبان اين بازار معتقدند قيمت كاغذ به دليل وارداتي بودن ارتباط مستقيم با نرخ دلار دارد و مواد اوليه توليد كاغذ در ايران هم وارداتي است به همين دليل با نوسانات نرخ دلار قيمت كاغذ هم تغيير مي‌كند. در چند روز اخير به خاطر نوسان دلار بازار كاغذ نيز با رشد قيمت مواجه شده است.

  بازار خودرو، خارجي‌ها با رونق كم و بيش
ارتباط مستقيمي ميان قيمت خودروهاي خارجي با نرخ دلار وجود دارد و براي همين اين روزها قيمت برخي از خودروهاي خارجي به ويژه لوكس چند ميليون توماني گران شده است.
تمام خودروهاي خارجي با درهم خريد و فروش مي‌شوند كه نرخ دلار تأثير مستقيم روي نرخ درهم دارد به همين دليل قيمت خودروهاي خارجي با نرخ دلار تغيير مي‌كند. وارد‌كنندگان خودرو اگر نرخ دلار داراي نوسان زيادي شود صبر مي‌كنند تا قيمت ثابت شود يعني ماشين‌هاي خود را نگه مي‌دارند و به فروش نمي‌رسانند تا هنگام فروش خودرو سود‌دهي كامل برايشان داشته باشد يا اينكه با نرخ به روز دلار خودروها را به فروش مي‌رسانند.
در ميان اين خودروها آن دسته از خودروهايي كه قيمتشان بين۱۰۰ تا۳۰۰ ميليون است بيشترين فروش را دارند مانند هيوندا و كيا كه خودروهاي ساخت كشور كره هستند.
به گفته برخي از نمايشگاه داران تمديد مذاكرات هسته‌اي هفته پيش كشورمان تا به امروز تأثير چنداني در قيمت خودروهاي خارجي نداشته فقط قيمت برخي از خودروهاي ممنوعه مانند برخي از مدل‌هاي خودرو لكسوس بالا رفته است.
 
 بازار مسكن همچنان در كما
بسياري از سازندگان مسكن از ركود سنگيني كه از سال گذشته در بازار حاكم شده گلايه دارند و نبود قدرت خريد را دليل اصلي اين ركود مي‌دانند.
تعدادي از مشاوران املاك در اين باره مي‌گويند: افزايش شديد قيمت مسكن در دو سال اخير و گراني مصالح سبب شده كه مردم توان خريد ملك را از دست بدهند.
اكنون بازار آپارتمان‌هاي نقلي و كوچك تا حدودي رونق دارد و اكثر مناطق تهران با كاهش شديد مشتري مواجه‌اند.
مشاوران املاك مدعي‌اند كه بسياري از فروشندگان حاضرند تا 20 درصد تخفيف براي فروش املاكشان بدهند.
اما برخي ديگر مي‌گويند اگر مذاكرات به نتيجه نهايي برسد و قدرت خريد مردم افزايش يابد سال آينده رونق به بازار باز مي‌گردد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن