تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801702147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد فارس: انجمن آثار ومفاخر فارس را به اهلش می سپاریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد فارس: انجمن آثار ومفاخر فارس را به اهلش می سپاریم شیراز- ایرنا- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس گفت:انجمن آثار ومفاخر فارس را به اهلش می سپاریم تا جایگاه ارزشمند مهد فرهنگ وادب در مسیر خودش پیش رود .


به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی در مراسم تجلیل از منصور اوجی شاعر که درخانه وی انجام شد افزود: کتابخانه و محل بقعه شاه شجاع کوهپایه شیراز برای آیین گشایش انجمن آثار و مفاخرفارس در حال باز سازی وتعمیرات است.
او گفت: تا پایان دی ماه امسال این مکان برای برپایی آیین ها و بزرگداشت اصحاب فرهنگ و ادب استان و کشور و همچنین برگزاری شب های شعر و نشست های ادبی راه اندازی می شود.
وی نوید راه اندازی "کافه کتاب" در تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس را داد و گفت: دراین مکان فضایی ادبی شکل خواهدگرفت و اهالی کتاب وصاحبان قلم به بحث وبررسی آثار و داشته های خود می پردازند .
این مقام فرهنگی استان فارس همچنین نوید تشکیل شورای عالی تئاتر، موسیقی وتجسمی تا چهل روزآینده داد و گفت: این شوراها با حضور اعضایی از سراسر استان فارس تشکیل می شود تا بتوانند از تمام ظرفیت ها و افراد زبده واهل فن استفاده کنند و به صورت فصلی نشست های مرتبط را برگزار کنند و برای تولیدات خود و ایجاد فرصت ها برنامه ریزی های اساسی انجام دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با اشاره به شبهایی به عنوان نکوداشت پیشکسوتان و فعالان عرصه ادب وفرهنگ، ابراز داشت: این فعالیت فاخر در حال برنامه ریزی است که در هرماه دو مراسم برای بزرگان فارس و همچنین سطح ملی پیش بینی شده تا با همکاری انجمن های مختلف فرهگی وهنری بتوانیم چهره ها ودیدگاه های صاحبان فرهنگ واندیشه را به میدان فرهنگی شهرو استان وکشور بکشیم وبهره لازم را از این نعمت موجود در استان ببریم.
در این دیدار منصور اوجی گفت: کسی که می خواهد نوآوری کند باید ادبیات گذشته را هم شناخته و در آن تمرین کرده باشد بعد از این تمرین ها تازه باید به نیمایی و بعد به سپید برسد و مراحل را باید درست پشت سر گذاشت.
منصور اوجی متولد شیراز است. وی تحصیلکرده رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران است.
اوجی همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.
«باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «برگزیده اشعار»، «این سوسن است که می خواند، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا»، «کوتاه مثل آه» ، «خوشا تولد و پرواز» و و «دفتر گمشده» نام برخی از کتاب های او هستند. ک/1
7374 /675


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن