محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842730248
نشان شوالیه ریشهای فراماسونری دارد/ سینما تجربی جای حرفهایها است -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در «سینماروایت» مطرح شد:
نشان شوالیه ریشهای فراماسونری دارد/ سینما تجربی جای حرفهایها است
شناسهٔ خبر: 2433561 دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
هنر > سینمای ایران
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از نشان شوالیه که به هنرمندان ایرانی داده می شود انتقاد کرد و گفت همانطور که جشنواره کن را فراماسونرها اداره می کنند نشان شوالیه هم در لژهای فرانسوی ریشه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و ششمین جلسه از سلسله نشست های فیلم «سینماروایت» با نمایش مستند «بالاتر از ابرها» ساخته الیاس بابایوف برگزار شد.این فیلم زندگی شهید مریم فرهانیان را از زبان زنی اوکراینی که جان خود و مادرش را مدیون این بانوی شهید است روایت می کند. فرهانیان اهل خطه جنوب است که هنگام حمله عراق به ایران به عنوان نیروی داوطلب در دفاع مردم آبادان حاضر بود و در نهایت نیز در جریان این دفاع به شهادت رسید.در نشست نقد و بررسی علاوه بر محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمدتقی فهیم نیز به عنوان منتقد مهمان حضور داشت و اجرای نشست برعهده رسول شادمانی بود.شرف الدین در ابتدای نشست درباره تحقیقات پیرامون زنان شهید بیان کرد: در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طرحی داشتیم درباره تحقیق درباره تعدادی از شهدای زن دفاع مقدس و طی آن با شهید مریم فرهانیان آشنا شدیم. حین تحقیقات درباره این بانوی شهید هم به اتفاقی برخوردیم که به هنگام حضور وی به عنوان پرستار در بیمارستان شرکت نفت آبادان روی داده بود؛ اتفاقی که باعث نجات یک زن اوکراینی و همسرش شد.وی ادامه داد: این سوژه آن قدر جذابیت داشت که زمینه ای شود برای یک فیلم مستند و این شد که ساخت مستند «بالاتر از ابرها» در دستور کار قرار گرفت.چرا امثال مریم فرهانیان را حتی همشهریانشان هم نمی شناسند؟در ادامه فهیم با اشاره به تلاش های خودش برای ساخت مستند با محوریت 13 پرستار شهید و از جمله مریم فرهانیان گفت: درباره مستند «بالاتر از ابرها» ذکر این نکته حائز اهمیت است که سوژه جذاب است اما داشته ها درباره این شخصیت اندک است. فرم مستند فعلی هم خوب است اما مشکل فیلم کمبود جزییات داستانی است که باعث شده مریم فرهانیان در حاشیه قرار گیرد و زنی اوکراینی که خود را مدیون وی می داند به متن اثر بدل شود.وی ادامه داد: ساخت این مستند در دو کشور ایران و اوکراین به این دلیل بوده که کاری بین المللی انجام شود اما آنچه از حاصل کار برمی آید نمایانگر یک نگاه توریستی است اما هدفی بین المللی برآورده نشده است.این منتقد با اشاره به نقاط ضعف و قوت این مستند اظهار کرد: این اثر نقاط قوتی دارد از جمله اینکه به شناسایی یکی از نمادهای دفاع مقدس می پردازد و از این مساله می گوید که بزرگانی چون مریم فرهانیان را حتی همشهریانش هم نمی شناسند!چرا تا می گوییم مستند همه به یاد سیاه نمایی اجتماعی می افتند؟در ادامه شرف الدین با اشاره به جدی نگرفتن مستند در ایران گفت: فرهنگ های پویا صنعت مستندسازی را فراگیر می کنند. کشوری که مستندسازی ندارد یا درگیر گذشته است و یا در تخیل آینده است. حالا باید پرسید چرا با این فرهنگ و تمدن که از آن برخورداریم، مستندهای ما این قدر ضعیف هستند؟ و چرا تا میگوییم مستند همه به یاد سیاه نمایی اجتماعی می افتند؟ این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که حتی اگر تندترین نقدهایمان نیز مبتنی بر اصول باشند چیزی جز زییایی پروردگار نمی بینیم.تلویزیون ما مصرف کننده ضعیف ترین مستندهای بیرونی است فهیم در ادامه بحث درباره جذابیت های یک اثر هنری مثل مستند و فیلم بیان کرد: برای ایجاد جذابیت در مستند هم لزوما نباید به دنبال بازسازی تصاویر بود. مهمتر از هر چیز ریتم است که باعث می شود مخاطب از تماشای مستند لذت ببرد. فیلمی مانند «سخنرانی پادشاه» که اسکار هم گرفته است پر از دیالوگ است اما این برای فیلم ایراد محسوب نمی شود چون ریتم اهمیت دارد که درست حفظ شده و از ابتدا تا انتهای اثر وجود دارد و متاسفانه ریتم «بالاتر از ابرها» از جایی به بعد کند می شود و مخاطب نمی تواند با اثر همراه شود.وی افزود: مدیریت ما چه در فاز نظری یا در فاز عملی، مستند را نمی شناسد و هنوز که هنوز است درگیر کهن الگوهای مستندسازی است. آمدن شبکه هایی مانند بی.بی.سی. فارغ از اهداف سیاسی پشت پرده آنها این مزیت را داشت که شکل درست مستندسازی را به مخاطبان بیاموزد و همین است که بهترین مستندهای آنها همان هایی هستند که فیلمساز خودش به عنوان راوی حرف زده و ماجراها را روایت می کند. با این همه اوضاع تلویزیون ما در زمینه مستندسازی خوب نیست و رسانه ملی مصرف کننده ضعیف ترین مستندهای بیرونی است.این منتقد با اشاره به بی اعتنایی به مستند سازان ایرانی انتقاد کرد: مرتضی شعبانی بیش از سی سال است که در حال مستند سازی است و سابقه همکاری با مرتضی آوینی را دارد، اکنون نیز با گروهی که تشکیل داده بدون حاشیه در حال تولید مستند است که اثار ارزشمندی نیز هستند. ما باید به این هنرمندان نشان و مدال بدهیم در حالی که متاسفانه نسبت به آنها بی توجه هستیم.نشان هایی مانند شوالیه ریشه در لژهای فراماسونری داردشرف الدین در ادامه بحث خاطرنشان ساخت: در فرهنگ ما خیلی حرف می زنند اما حرف خوب نمی زنند. بحث نظری همچنان خلأ اصلی سینمای ماست که باید بیشتر از اینها بدان پرداخته شود. به طور مثال سخنان آیت ا.. جوادی آملی پر از نکته های مفید به حال سینماست اما چرا این مباحث به سینما راه نمی یابد. مگر نه اینکه به دنبال سینمای مذهبی هستیم پس چرا حتی 400 صفحه مطلب تئوری درباره سینمای دینی نداریم؟وی اضافه کرد: جالب است که سینمای دینی از مباحث تئوری گرفته تا مباحث عملیاتی با محدودیت های زیادی روبروست اما از آن طرف آنها که در برابر دین قرار دارند، آزاد هستند هر کاری که می خواهند انجام دهند و کار به جایی رسیده است که کشوری اروپایی به هنرمندان ایرانی نشان می دهد!مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود با ذکر نمونه ای از این نشان ها اظهار کرد: به صراحت می گویم که نشان هایی مانند شوالیه در لژهای فراماسونری ریشه دارد، درست همان طور که جشنواره کن را فراماسونرها اداره می کنند. به زودی خواهید فهمید که حتی ابوبکر البغدادی و سران داعش هم از فراماسونرهای فرانسوی هستند.سینمای تجربی جای کسانی مانند حاتمی کیا و راعی است نه تازه کار هاشرف الدین در ادامه با انتقاد از نپرداختن به مسائل اجتماعی سینما از انجام تحقیقی پیرامون سینمای اجتماعی دهه 80 سخن گفت و عنوان کرد: فیلمسازی مثل تهمینه میلانی از سینما شهرت بسیاری کسب کرد اما چقدر به رونق سینما کمک کرده است؟ چه کسانی مخاطب وی هستند و چه تاثیراتی را داشته است؟ سینما و فیلمساز یک ارتباط متقابل دارند و اگر این ارتباط دوسویه نباشد هیچ کدام رشد نمی کنند.وی در پایان با اشاره به بودجه هایی که برای تجربه در اختیار چهره های تازه کار قرار می گیرد بیان کرد: سینمای تجربی جای افرادی همچون حاتمی کیا، راعی و مجیدی است نه برای کسانی که تازه از راه رسیده اند. این حرفه ای های هر صنفی هستند که باید به سراغ تجربیات تازه بروند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سینماروایت: سینمای تجربی جای کسانی مانند حاتمیکیا و راعی است نه ت
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سینماروایت سینمای تجربی جای کسانی مانند حاتمیکیا و راعی است نه تازه کارها نشانهایی مانند شوالیه ریشه درلژهای فراماسونری داردمدیرعامل انجمن سینامی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با انتقاد از بودجههایی که برای تجربه در اختیار چهرههای تازهنشان هایی مانند شوالیه ریشه در لژهای فراماسونری دارد/چرا مباحث دانشمنداني مانند آیت ا.. جوادی آملی به سینما را
نشان هایی مانند شوالیه ریشه در لژهای فراماسونری دارد چرا مباحث دانشمنداني مانند آیت ا جوادی آملی به سینما راه نمی یابد بیست و ششمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم سینماروایت با نمایش مستند بالاتر از ابرها ساخته الیاس بابایوف برگزار شد جوان آنلاين بیست و ششمین جلسه از سسینمای تجربی جای کسانی مانند حاتمیکیا و راعی است
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سینماروایت سینمای تجربی جای کسانی مانند حاتمیکیا و راعی است خبرگزاری پانا مدیرعامل انجمن سینامی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با انتقاد از بودجههایی که برای تجربه در اختیار چهرههای تازهکار قرار میگیرد بیان داشت سینمای تجربی برای حاتنشان شوالیه بر سینه بیش از 75000 نفر جای گرفته است |اخبار ایران و جهان
نشان شوالیه بر سینه بیش از 75000 نفر جای گرفته است با توجه به آنکه نشان شوالیه با کثرت بیشتری در ایران و دیگر کشورها اهدا شد همه این نشانهای اهدا شده با عنوان نشان شوالیه شناخته میشوند حال آنکه نشانهای ویژهتر از نشان شوالیه نیز وجود دارد که به طور مشخص به این نشانها اشارهداستان نشان شوالیه چیست؟ |اخبار ایران و جهان
داستان نشان شوالیه چیست نشان هنر و ادب شوالیه که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا میشود بیش از 50 سال سابقه دارد و تاکنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کردهاند کد خبر ۴۵۰۲۴۲ تاریخ انتشار ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۲ - 18 Novembeهنرتان را جای دیگری نشان دهید
هنرتان را جای دیگری نشان دهید 20 سال است که یک کار اشتباه را ادامه میدهند اما متولیان میراثفرهنگی تهران زورشان نمیرسد جلوی این اشتباه را بگیرند به گزارش نامه نیوز 20 سال از آغاز گودبرداری در باغ - عمارت عینالدوله که امروز حریم درجه یک این بنای تاریخی است با هدف ساخت یکزائری در گفتوگو با فارس: نامزدهای نهایی جایزه جلال نشان داد ادبیات معاصر وضع قابل دفاعی ندارد
زائری در گفتوگو با فارس نامزدهای نهایی جایزه جلال نشان داد ادبیات معاصر وضع قابل دفاعی نداردعضو هیات علمی جایزه جلال آل احمد گفت نامزدهای پایانی جایزه جلال آل احمد نشان میدهد ادبیات معاصر ما وضع بسامان و قابل دفاعی ندارد حجتالاسلام محمدرضا زائری از اعضای هیات علمی هفتمین دنشان شوالیه فرانسه به دولتآبادی اهدا شد
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۹ نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه به محمود دولتآبادی اهدا شد به گزارش ایسنا این نشان که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده شامگاه 26 آبانماه توسط برونو فوشه سفیر فرانسه در ایران در محل رزیدانس سفارت فرانسه در تهران به محمود دولتآبادی - نویسنده پیشکسوت ادر ادامه سریال شوالیهسازی الیزهنشینان «محمود دولتآبادی» هم با عنایت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادب
در ادامه سریال شوالیهسازی الیزهنشینانمحمود دولتآبادی هم با عنایت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادب گرفتشب گذشته در سفارت فرانسه شان شوالیه هنر و ادب به محمود دولتآبادی اهدا شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پس از اعطای نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه به برخی هنرمندان اعلیزاده محترمانه نشان شوالیه را تحقیر کرد
انصراف علیزاده از دریافت نشان شوالیه علیزاده محترمانه نشان شوالیه را تحقیر کرد حسین علیزاده در نامهای ضمن انصراف از دریافت نشان شوالیه دولت فرانسه نوشت اگر در دیار ما توجه و درک از هنر والای موسیقی همان طور که نزد مردم است نزد مسئولان میبود یک هدیه و عنوان غیرخودی این همه ا«حسین علیزاده» نشان «شوالیه» را رد کرد
حسین علیزاده نشان شوالیه را رد کرد علیزاده اما در پایان نامه خود تاکید کرده است شاید اگر در دیار ما توجه و درک از هنر والای موسیقی همانطور که نزد مردم است نزد مسئولان - که باید خدمتگزاران تاریخ و فرهنگ و هنر باشند- میبود یک هدیه و عنوان غیر خودی این همه انعکاس نداشت آاستاد تار ایران نشان شوالیه فرانسه را رد کرد
استاد تار ایران نشان شوالیه فرانسه را رد کرد حسین علیزاده در نامه ای اعلام کرد نشان شوالیه کشور فرانسه را نمیپذیرد و ترجیح میدهد نام او بدون هیچ پسوند و پیشوندی باقی بماند مهر حسین علیزاده آهنگساز و موسیقیدان موضع روشن خود را نسبت به اهدای نشان شوالیه از سوی دولت فرانسه طی نداستان نشان شوالیه چیست؟
داستان نشان شوالیه چیست نشان هنر و ادب شوالیه که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا میشود بیش از 50 سال سابقه دارد و تاکنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کردهاند به گزارش نامه نیوز بر اساس اطلاعات موجود جایزه هنر وتحلیل بیبیسی از تمدید مذاکرات تمدید نشان داد طرفین مذاکره خواستار توافقند/ جایگزین توافق ممکن است خطرناک باش
تحلیل بیبیسی از تمدید مذاکراتتمدید نشان داد طرفین مذاکره خواستار توافقند جایگزین توافق ممکن است خطرناک باشدشبکه بی بی سی در تحلیل تمدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱ ۵ برای مدت ۷ ماه دیگر نوشت که تمدید مذاکرات نشان داد که تمامی طرفین مذاکره خواستار توافق هستند زیرا جایگزین توافق مانصراف حسین علیزاده از دریافت نشان شوالیه
با انتشار یادداشتی انصراف حسین علیزاده از دریافت نشان شوالیه تهران - ایرنا - آهنگساز و موسیقیدان نامدار کشور با انصراف از دریافت نشان شوالیه در یادداشت خود ضمن قدردانی از مسئولین کشور و سفارت فرانسه آورده است به احترام مردم به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشدغدغه علیزاده و نشان شوالیه
دغدغه علیزاده و نشان شوالیه تهران - ایرنا - سایت خبری عصر ایران می نویسد پیام حسین علیزاده روشن است با موسیقی مهربان تر باشید این را شجریان و ناظری با دریافت نشان شوالیه گفتند و علیزاده هم می گوید اما با نپذیرفتن آن و به قصد تلنگر زدن به داخل خبر امتناع حسین علیزاده – آهنگ سانشان شوالیه فرانسه به محمود دولت آبادی اهدا شد +عکس
نشان شوالیه فرانسه به محمود دولت آبادی اهدا شد عکس این نشان که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده شامگاه 25 آبان ماه توسط برونو فوشه سفیر فرانسه در ایران در محل رزیدانس سفارت فرانسه در تهران به محمود دولت آبادی نویسنده پیشکسوت ایرانی اهدا شد برونو فوشه سفیر فرانسه در ایران نشان-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها