تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از مناطق مختلف افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از مناطق مختلف افغانستان کابل- ایرنا - کمک 12 میلیون دلاری ژاپن برای مبارزه با بیماری سل، جان باختن روزانه 36 نفر در افغانستان بر اثر بیماری سل، کشف 400 کیلو مواد مخدر در تخار، کشته و زخمی شدن تعدادی از دانش آموزان در لوگر و کشته شدن 12 سرباز ارتش در حمله طالبان در هلمند از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه از افغانستان است.


** کمک 12 میلیون دلاری ژاپن به افغانستان برای مبارزه با بیماری سل
سازمان بهداشتی جهانی 12 میلیون دلار کمک ژاپن به وزارت بهداشت افغانستان را برای ریشه کن کردن بیماری سل در این کشور هزینه خواهد کرد.
به گزارش منابع خبری، ژاپن در امضای قراردادی با سازمان بهداشت جهانی، هزینه 12 میلیون دلاری مبارزه با سل در افغانستان را تقبل کرد و متعهد شد این مبلغ را طی 3 سال پرداخت کند.
از محل کمک ژاپن به بهداشت در افغانستان 113 هزار واقعه سل در این کشور به طور رایگان درمان خواهند شد و برای 565 هزار مورد مشکوک نیز خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

** سل روزانه 36 افغان را به کام مرگ می کشد
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد روزانه 36 نفر در سراسر افغانستان بر اثر ابتلا به سل جان خود را از دست می دهند.
سل یکی از امراض کشنده اما قابل پیشگیری است.
درمان مبتلایان به سل در برخی کشورها از جمله افغانستان نیاز به کمک جامعه جهانی دارد.

** کشف 400 کیلو مواد مخدر در تخار
"عبدالخلیل اسیر" سخنگوی فرماندهی پلیس استان تخار افغانستان امروز (یکشنبه) از کشف 400 کیلو مواد مخدر در این استان خبر داد.
سخنگوی فرماندهی پلیس استان تخار گفت: این مقدار مواد مخدر که در یک خودرو در شرق شهر تالقان به طور ماهرانه جاسازی شده بود، شناسایی و ضبط شد.
وی گفت دو قاچاقچی دراین ارتباط دستگیر و تحقیقات از آنان آغاز شده است.

** کشته و زخمی شده چند دانش آموز در لوگر افغانستان
به گزارش منابع خبری افغانستان بر اثر انفجار بمب در استان لوگر یک دانش آموز کشته و 6 تن دیگر از آنان زخمی شدند.
گفته می شود این تعداد از دانش آموزان روز گذشته هنگام بازی در شهرستان محمد آغه استان لوگر بر اثر انفجار این بمب کشته و یا زخمی شدند.

** کشته شدن 12 سرباز ارتش افغانستان در هلمند
"ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در حمله روز گذشته (شنبه) نیروهای طالبان به یک پاسگاه پلیس در شهرستان "سنگین" 12 سرباز ارتش افغانستان کشته و دو تن دیگر از آنان زخمی شدند.
عظیمی گفت: نیروهای ارتش پس از جمله نیروهای طالبان با تبادل آتش و سرکوب نیروهای طالبان بخش های وسیعی از منطقه را از وجود نیروهای طالبان پاکسازی کردند.
آساق*1*291*1501


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن