تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از صنعت نفت و گاز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از صنعت نفت و گاز اهواز - ایرنا - احداث خط لوله گاز نیروگاه رامین اهواز، بازرسی فنی خطوط لوله وتسهیلات سرچاهی80 حلقه چاه شرکت مارون،و ساخته شدن دستگاه کنترل هوشمند شارژ صنعتی در شرکت نفت وگاز آغاجاری، از جمله تازه های خبری صنعت نفت و گاز است.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ،مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: پروژه احداث خط لوله ٢٠ اینچ ارتباطی نیروگاه حرارتی رامین اهواز با هدف انتقال گاز از ایستگاه کنترل فشار جدید نیروگاه انجام شد.
"عبدالحسین کوتکی"افزود: این پروژه با هدف افزایش دامنه پایداری و استمرار تامین گاز نیروگاه رامین اجرا شده است.
وی افزود: با توجه به تقاطع این خط لوله با تاسیسات زیر زمینی نیروگاه از جمله، کریدور کابل های برق فشار قوی، فیبر نوری و خطوط لوله گاز قدیمی، حساسیت ویژه ای در اجرای عملیات خاکی پروژه وجود داشت که با هماهنگی با واحدهای مختلف نیروگاه و رعایت کامل مقررات ایمنی، بیش از چهار هزار متر مکعب خاکبرداری و احداث کانال در داخل نیروگاه بدون هیچگونه حادثه ای با موفقیت انجام شد.
وی اظهار کرد: اتصال نهایی این پروژه به خط لوله ٣٠ اینچ قدیم رامین در دستور کار قرار دارد و پس از دریافت مجوز لازم اقدام مقتضی انجام می شود و شاهد تداوم و پایداری انتقال گاز به این نیروگاه خواهیم بود.
***
رییس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت و گاز مارون از ضخامت سنجی و ایمن سازی خطوط لوله جریانی و تسهیلات سرچاهی 80 حلقه چاه در حوزه عملیاتی این شرکت درشش ماه نخست سال خبر داد.
"سید حسین غفوری" گفت: ضخامت سنجی و ایمن سازی خطوط لوله و تسهیلات سرچاهی ضامن سلامت فرایند تولید، پیشگیری از هرگونه هدر رفت سرمایه و حفاظت از محیط زیست پیرامونی تاسیسات است.
وی افزود: هم اکنون ارزیابی خطوط لوله جریانی و تسهیلات سرچاهی 76 حلقه چاه دیگر در دست اجراست.
وی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 9 هزار و 400 نقطه از خطوط لوله رو زمینی و زیر زمینی، مخازن و اتصالات تاسیسات عملیاتی این شرکت مورد بازرسی فنی قرار گرفت.
***
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از ساخت دستگاه کنترل هوشمند شارژرهای واحدهای صنعتی با تلاش کارشناسان اداره تعمیرات این شرکت خبر داد.
"بیژن خدری "گفت: کارشناسان اداره واحد الکترونیک و برق اداره تعمیرات این شرکت با هدف احیای شارژرهای از مدار خارج شده اقدام به طراحی و ساخت یک نمونه کارت کنترل عمومی به صورت دستی با توانایی شارژرهای ٢٤ و ١١٠ ولت کردند.
وی افزود: پس از انجام آزمایش کاربردی،تعداد ١٠ عدد از این کارت ها تهیه و قطعات الکترونیکی بوسیله تکنیسین های این بخش برروی شارژرهای ٢٤ ولت ایستگاه های تقویت فشار گاز ٤٠٠ و تزریق گاز ٦٠٠ نصب و در مدار قرار گرفت.
خدری نقش اساسی ژنراتورها ودیزل پمپ های آتش نشانی در تاسیسات ، نیاز عملیاتی به شارژرهای ٢٤ و ١١٠ ولت در صنعت، کمبود شارژرها و کارت های کنترل و جلوگیری از ایجاد وقفه در سامانه و فرآیند تولید را از دلایل ساخت این دستگاه هوشمند عنوان کرد.
***
7162 / 640


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن