تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803524324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از جهاد کشاورزی مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از جهاد کشاورزی مازندران ساری - ایرنا - مدیرجهادکشاورزی بابل گفت : بیش از 19 هزار و 450 هکتار از زمین های پرورش رتون و کشت مجدد برنج بابل برداشت شد.


*** بابل
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " مسعود غلامی " افزود: تاکنون برداشت دوباره برنج به روش پرورش رتون و کشت مجدد در بیش از 19 هزار و 450 هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 19 هزار و 675 هکتار از شالیزارهای این شهرستان به پرورش رتون و سه هزار و 198 هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافته تصریح نمود: اولین برداشت رتون در هفته دوم مهرماه امسال در سطح یک هکتار از توابع مرکز جهاد کشاورزی دهستان ارزک و اولین برداشت کشت مجدد برنج نیز در هفته دوم مهرماه امسال از توابع مرکز فوق در این شهرستان صورت گرفت.
او با اشاره به اینکه از سطوح برداشت شده فوق بیش از 16 هزار و 700 هکتار به پرورش رتون و دو هزار و 750 هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص داشته، کاهش هزینه های تولید، کاهش 50 درصدی مصرف آب و نهاده های کشاورزی، کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب و ... را از جمله مزایای پرورش برنج رتون بیان داشت.
*** محمود آ باد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی زراعت برنج در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " بهرام مهدوی " طی گفتگویی اظهار داشت: در راستای برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمود آباد، یک دوره آموزش زراعت برنج با شرکت جمعی از کشاورزان پیشرو به مدت دو روز در مسجد روستای سیاه رود سر این شهرستان برگزار شد.
او با بیان اینکه در این دوره آموزشی فراگیران با روش های گوناگون کاشت، داشت و برداشت برنج در منطقه، مبارزه با آفات و بیماری ها با روش های بیولوژیک و شیمیایی، انواع ارقام برنج قابل کشت در منطقه و ... آشنا گردیدند، گفت: در پایان کارشناسان ذیربط به سوالات مطرح شده از سوی فراگیران پاسخ دادند
*** محمود آباد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از خرید توافقی بیش از 616 تن برنج از کشاورزان شالیکار محمودآبادی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " بهرام مهدوی " طی گفتگویی اظهار داشت: تاکنون بیش از 616 تن و 500 کیلوگرم برنج به قیمت توافقی توسط تعاون روستایی شهرستان محمودآباد از کشاورزان شالیکار این شهرستان خریداری گردیده است.
او با اشاره به بازدید به عمل آمده از سوی مسؤولین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از مراکز خرید توافقی برنج تعاون روستایی این شهرستان و نظارت بر نحوه عملکرد، محاسبه و قیمت گذاری این مراکز افزود: از این مقدار برنج خریداری شده بیش از 14 تن و 281 کیلوگرم برنج طارم هاشمی، 577 تن و 897 کیلوگرم طارم محلی و 24 تن و 320 کیلوگرم برنج پرمحصول شیرودی می باشد.
*** قائمشهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از برگزاری جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " علی درویش نیا " طی گفتگویی اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی و تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی، جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی شهرستان قائم شهر با حضور اعضای کارگروه در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: انجام هماهنگی های لازم در زمینه سیاستگذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی فعالیت های مرتبط با خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی، ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی بهره برداران بخش کشاورزی با برقراری سیستم پایش خطر و هشدار در راستای کاهش اثرات پدیده خشکسالی و سرمازدگی، آفات، امراض و سایر مخاطرات بخش کشاورزی به منظور ایجاد امنیت غذایی، ارتقاء ارزش مواد اولیه، ایجاد درآمد، تثبیت محصولات کشاورزی و ... از جمله وظایف کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی می باشد.
او در پایان گفت: بررسی دستورالعمل های صادره در خصوص سرمازدگی سال گذشته و ... با حضور اعضا از محورهای اصلی برگزاری این جلسه بوده است.
*** بابلسر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از کشت شلغم و ترب در بیش از 400 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " امیر خیراله پور" اظهار داشت: در راستای توسعه کشت دوم و بهره وری بیشتر از زمین های شالیزاری در سال جاری بیش از 400 هکتار از شالیزارهای این شهرستان به کشت محصولات شلغم و ترب اختصاص یافته است.
وی تصریح نمود: محصولات تولیدی از زمین های فوق علاوه بر مصرف مردم این شهرستان به سایر استان های همجوار و تهران ارسال می شود.
*** نکا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از آغاز کاشت گندم در زمین های کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " علی طاهری امیری " طی گفتگویی اظهار داشت: عملیات کاشت گندم در مناطق کوهستانی شهرستان نکا آغاز گردیده است.
او با اشاره به اینکه تاکنون در سطح بیش از دو هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان قرار داد کشت گندم آبی و در سطح یک هزار هکتار قرارداد کشت گندم دیم با کشاورزان گندمکار این شهرستان منعقد گردیده پیش بینی نمود، با توجه به سهمیه ابلاغی، در سطح سه هزار و 500 هکتار از مزارع گندم آبی و شش هزار و 300 هکتار از مزارع گندم دیم با کشاورزان گندمکار این شهرستان قرارداد کشت منعقد گردد.
وی در پایان به کشاورزان گندمکار توصیه نمود، در فرصت مناسب نسبت به کاشت گندم اقدام نموده و از بذور اصلاح شده و مخصوص مناطق دشت از جمله دریا، میلان، مروارید و 8019N استفاده و قبل از کاشت نسبت به ضد عفونی نمودن بذر گندم با استفاده از قارچ کش مناسب اقدام نمایند.
** ساری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از اجرای 35 فقره احکام قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " طهمورث قاسم نژاد " طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در راستای حفظ و صیانت از عرصه های کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی و به استناد تبصره دو ماده ده و ماده 3 قانون حفظ کاربری، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری و با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و ... این شهرستان، 35 فقره احکام قلع و قمع ساخت و غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی این شهرستان در طی پانزده روز گذشته قلع و قمع و تخریب گردید که 23 فقره آن در منطقه چهار دانگه و 12 فقره آن در منطقه دو دانگه بوده است.
او در ادامه با اشاره به عدم اعتبار لازم جهت اجرای احکام (شامل هزینه لودر، ایاب و ذهاب و ...) و عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز و ... اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 170 فقره تغیر کاربری غیر مجاز در این شهرستان شناسایی که 72 فقره در قالب تبصره دو ماده 10 اجرای حکم گردیده و مابقی در قالب ماده 3 مراجع قضایی در حال رسیدگی است.ک/1
608


18/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن