تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820691694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش معلمين و مروجين محيط زيست در بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۴۹ق.ظ)
آموزش معلمين و مروجين محيط زيست در بوشهر مدير کل حفاظت محيط زيست استا ن بوشهر در جمع معلمين و مروجين محيط زيستي : آموزش کليدي ترين ومهمترين ابزار توسعه پايدار و تحول جامعه انساني است . حسين دلشب با اشاره به پرداختن به محيط زيست و آموزش ديدن براي حفظ و حراست از انفال الهي از اصول جامعه ي مدني است به تشريح اهميت اين امر در جهان پرداختند .
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي محيط زيست استان بوشهر،مدير کل حفاظت در جمع معلمين و مروجين محيط زيستي : آموزش کليدي ترين ومهمترين ابزار توسعه پايدار و تحول جامعه انساني است .
حسين دلشب با اشاره به پرداختن به محيط زيست و آموزش ديدن براي حفظ و حراست از انفال الهي از اصول جامعه ي مدني است به تشريح اهميت اين امر در جهان پرداختند .
مدير کل حفاظت محيط زيست استا ن بوشهر ادامه داد: آموزش کليدي ترين ومهمترين ابزار توسعه پايدار و تحول جامعه انساني است و براساس بند 3 تفاهم نامه وزارت آموزش وپرورش با سازمان محيط زيست ، بحث آموزش معلمين ومروجين زيست محيطي و ايجاد مدارس پايدار محيط زيست در دستور کار قرار گرفته است .
وي با اشاره به اينکه آغاز به فعاليت اولين مدرسه زيست محيطي کشور، در شهرستان بردخون استان بوشهر را مورد توافق قرار داديم گفت: در شهرستان بردخون دو تن از محيط بانان شجاع و رشيد اين اداره کل شهيد شدند نام وياد اين جهادگران عرصه حفاظت از انفال الهي تا هميشه جاويدان بماند لذا فعاليت اولين مدرسه رادر اين شهرستان آغاز کرديم تا ان شاءالله در بقيه استان نهادينه شود .
حسين دلشب اظهار داشت : در آموزش معلمين ومروجين سازمان محيط زيست به عنوان متولي مديريت برنامه ريزي آموزش در سطح ملي و محلي، بر اساس اسناد بالا دستي که مربوط به ماده 189 برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران بايد نسبت به تغيير نگرش دانش آموزان تلاش کنيم ايجاد انگيزه کنيم که معلمان مي توانند بار اين مسئوليت مهم را به عهده گيرند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر به دانش افزايي، مهارت آموزي و مشارکت جويي که سه مقوله مهم در امر آموزش محيط زيست محسوب مي شوند اشاره کرد و گفت:در مقوله دوم از معلمان شروع خواهيم کرد و در بحث مشارکت جويي هم از طريق معلمان و هم طريق سمن ها دنبال مي کنيم؛ هدف کلي اين طرح ايجاد فرهنگ حفاظت از محيط زيست در بين جامعه دانش آموزي کشور و اهداف اختصاصي اين طرح ارتقا سطح آگاهي جامعه از طريق انتقال پيامهاي آموزشي از طريق دانش آموزان به خانواده هايشان توسط معلمين،حفظ سلامت وزيبائي در مدارس ،راهکارهاي محيط زيست ،بکاربستن خرد جمعي ،اهميت دادن به محيط زيست توسط مسئولان مدرسه،ترويج کارگروهي و نهادينه کردن مسائل محيط زيست است.
وي در پايان تاکيد کرد: اداره کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر، داراي امکانات آموزشي ازجمله کتابخانه ،موزه و آزمايشگاه و... مي باشد که کليه ي معلمان مي توانند در تحقيقات و مطالعات خود از اين امکانات بصري رايگان بهره مند گردند.
معاون تربيت بدني و سلامت اداره کل آموزش و پرورش نيز ضمن ابراز اميدواري از افق روشن اين حرکت ريشه اي و مهم براي حفاظت از محيط زيست اظهار داشت : من و همکارانم در معاونت تربيت بدني و سلامت به مدرسانمان در استان اين طرح ها را به صورت مدون اعلام و از اين طرح به نحو احسن حمايت ميکنيم .
قلندري افزود: دانش آموز بايد با فرهنگ محيط زيستي آشنا شود و بدون شک براي دست يابي به اين مهم برنامه آموزشي خاصي خواهيم داشت .
وي با اشاره به اينکه امسال با موضوع معلمين و مروجين محيط زيست همايش برگزار خواهيم کرد گفت: ما فرهنگ محيط زيست را انشالله هر چند که دير شده اما در استانمان نهادينه خواهيم کرد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن