تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصمیم های نابخردانه تعادل محیط زیست را به هم زده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان محیط زیست: تصمیم های نابخردانه تعادل محیط زیست را به هم زده است تهران- ایرنا- معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تصمیم های نابخردانه و طمع ورزی های نامحدود انسان تعادل و توازن طبیعت را به هم زده و موجب وارد آوردن خسارت های جبران ناپذیر به محیط زیست شده است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهناز مظاهری روز یکشنبه در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست تاکید کرد: برای جبران خسارت های وارد آمده به محیط زیست ضرورت آموزش و دانش افزایی برای تغییر رفتار اقشار مختلف جامعه به ویژه مدیران ارشد و تصمیم سازان کشور به شدت احساس می شود.
وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس رسالت خود که حفظ و حراست از منابع طبیعی، عناصر حیاتی، ثروت و سرمایه های ملی است؛ با استناد بر اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند.
به گفته وی این سازمان در تلاش است از تمام فرصت ها و ظرفیت های ایجاد شده در جهت تحقق اهداف خود بهره گیرد.
وی گفت: از آنجا که پیش زمینه حفاظت از محیط زیست توسط مردم و مسوولان، افزایش دانش و آگاهی آنها در همه سطوح و مقاطع سنی درباره نقش محیط زیست در ادامه حیات بشر است، لازم است در فرهنگ خود کتاب و کتابخوانی سفارش و زیرساخت های آن بیش از پیش فراهم شود.
مظاهری افزود: از این رو سازمان حفاظت محیط زیست مصصم شد تا همزمان با برگزاری هفته کتاب در کشور (24 تا 30 آبان) اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب سال محیط زیست کند.
این جشنواره با هدف ارج نهادن به تلاش فرهیختگان و صاحبان قلم و اندیشه در زمینه منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و تشویق آنان برگزار شد.
مظاهری تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست همراه با بهره برداری خردمندانه و پایدار فقط از طریق همفکری، همکاری و هم افزایی متولیان و مسوولان حوزه های علمی، آموزشی، مذهبی، فرهنگی، هنری و فعالان محیط زیست میسر خواهد بود.
وی گفت: همانگونه که بزرگان دین ما تاکید کرده اند حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی قلمداد شده و هر ایرانی باید خود را در رویارویی با چالش های آن مسوول بداند و بی تردید تهیه، تالیف و تدوین کتاب پیرامون مباحث و چالش های محیط زیستی یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های تحقق این هدف در سازمان محیط زیست است.
علمی(3)**9014**ل.الف.ی**1440


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن