تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واقعه کربلا ناب ترین و خالص ترین حادثه تاریخ اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک محقق و عاشورا پژوه: واقعه کربلا ناب ترین و خالص ترین حادثه تاریخ اسلام است قزوین- ایرنا- یک محقق، نویسنده و عاشورا پژوه، از کربلا به یک تراژدی بزرگ و درناک یاد کرد و گفت: واقعه کربلا ناب ترین و خالص ترین حادثه تاریخ اسلام است و راز ماندگاری آن در تداوم آن می باشد.


به گزارش ایرنا، دکتر " محمدرضا سنگری" عصر پنجشنبه در مراسم آغارین هشتمین سوگواره عاشورایی با عنوان "زیبایی ها کربلا " که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد، درباره حماسه عظیم کربلا افزود: عصاره واقعه عاشورا و کربلا دریا دریا عشق به خدا است و در کربلا جایی نیست که نام خدا نباشد.
وی با بیان اینکه نباید از بعد حماسی، معرفتی و عرفانی کربلا غفلت کرد، افزود: یکی از نکات زیبا در کربلا نحوه گفت وگو و سخنانی است که میان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) و حضرت قاسم نقل شده است.
سنگری تاکید کرد: برای دستیابی به هدایت و نجات باید امام حسین (ع) و شیوه زندگی ایشان را در مرکزیت زندگیمان قراردهیم.
وی با اشاره به توجه ویژه سومین امام شیعیان به کتاب آسمانی قران، بر تلاش والدین برای توجه فرزندان خود به کلام وی تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) این محبوب ترین چهره عالم، علاوه بر عشق به نماز، نیایش، دعا، استغفار و خواندن، قرآن را دوست داشت به طوریکه شب عاشورا صدای قرائت قرآن از خیمه ها شنیده می شد و آنها که مقابل امام حسین (ع) ایستادند در واقع کسانی بودند که از قرآن فاصله گرفتند.
این پژوهشگر تاریخ با اشاره به حدیث ˈان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاهˈ، امام حسین (ع) را حقیقتی همیشه زنده دانست و افزود: حسین منبع فیض، خورشید تابان و چشمه جوشانی است که تا ابد جاریست و با تاسی و توسل به او راه رستگاری و نجات به روی همه ارادتمندان گشوده می شود.
سنگری ادامه داد: افرادی که خود را در فضای عاشورا قرار می دهند از نظر عاطفی بارور می شوند و روح خود را از این لحاظ صیقل می دهند، چرا که با زیباترین و باشکوه ترین صحنه تاریخ مواجه می شوند.
وی با اشاره به زیبایی های واقعه کربلا، گفت: باید به کربلا به عنوان یک کلاس نگاه کرد و از آن درس زندگی یاد گرفت.
سنگری تصریح کرد: امام حسین (ع) حتی برای شروع و رفتن به کربلا بهترین زمان را انتخاب کرد و این انتخاب زمان زیباست، روز حرکت امام حسین (ع) از مدینه روز بعثت پیامبر گرامی اسلامی در 27 ماه رجب بود، امام حسین (ع) در روز سوم شعبان به مکه رسید و خروج ایشان از مکه نیز هشتم ذی الحجه شب عرفه بود.
وی همچنین با اشاره به ابعاد دیگر حادثه کربلا به بعد اخلاقی آن اشاره و تصریح کرد: کربلا میدان نمایش دادن رفتارها و منش های زیبا و شکوهمند انسانی است که هر کسی می تواند از این رفتارها درس بگیرد.
این پ‍ژوهشگر عاشورایی همچنین بعد اعتقادی را از مهمترین ارکان واقعه کربلا برشمرد و تصریح کرد: عاشورا تمام دین و زندگی است که در آن نماز حرف اول را میزند.
سنگری بر توجه والدین برای آموزش مفاهیم و ابعاد واقعه عاشورا به فرزندان خود شد و در پایان گفت: هر کس که با کربلا آشنا شود، می تواند در یک فضای پاک و روحانی قدم بردارد و روح و جسم خود را با آن صیقل بخشد.
هشتمین سوگواره ای عاشورایی سراسری با عنوان" زیبایی ها کربلا "از امروز به مدت دو روز در سه بخش ادبی، قصه گویی و عکس در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار می شود.
7389/ 614


06/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن