تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی: عدالت گزینی از مهمترین ویژگی های دکتر کاتوزیان بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی: عدالت گزینی از مهمترین ویژگی های دکتر کاتوزیان بود قزوین-ایرنا- استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی وعضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: مرحوم دکتر کاتوزیان بر خلاف مواضع سیاسی اجتماعی که گاهی به ناچار در راستای احقاق حق صورت می گرفت، شخصیتی سیاست گریز و عدالت گزین بود.


به گزارش ایرنا "محمد هاشمی" عصر سه شنبه در همایش نکوداشت مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: این استاد برجسته همواره در بیان مطالب مستدل سخن می گفت و عدالتخواهی در کردار او محسوس بود و همین روح عدالتخواهانه، نام وی را در تاریخ ماندگار کرد.
وی با اشاره به خاطراتی از دکتر کاتوزیان اضافه کرد: استاد کاتوزیان به عنوان یک معلم شایسته از جمیع جهات از خصوصیات معلمی برخوردار بود و عدالت را به زیبایی در وجود داوطلب علم حقوق اعمال می کرد.
هاشمی با بیان اینکه در اندیشه مرحوم کاتوزیان آرمان حقوق ابتدا در آزادی و سپس در عدالت است، ادامه داد: تدوین کتاب مبانی حقوق عمومی یکی از کارهای بزرگ ایشان است که به عنوان میراثی گرانبها در تاریخ ایران جاودانه می ماند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه در شخصیت پدر علم حقوق ایران مسلم است، اینکه نمی توانست نسبت به آنچه در جامعه می گذرد بی تفاوت باشد، لذا نمی توانست هیچگاه موضعی نداشته باشد.
هاشمی گفت: حدود 11 سال کناره گیری اجباری از فضای دانشگاه هم نتوانست عشق این استاد عالم و برجسته علم حقوق را به دانش حقوقی از بین ببرد و شبانه روز با عشقی عمیق، مطالعات حقوقی خود را پی می گرفت.
وی ادامه داد: بازنشستگی اجباری برای چنین استادی که اندیشه اش سراسر نور بود، ضربه بزرگی به شمار می رفت و این همان چیزی است که در دولت گذشته نیز به کرات برای بسیاری از اساتید دانشگاه های کشور رخ داد و آنان را پس از اخراج و بازنشستگی اجباری، خانه نشین کرد.
عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به مشارکت مرحوم دکتر کاتوزیان در تدوین قانون اساسی گفت: اصولی مانند اصل 56 قانون اساسی که مبتنی بر آیات نورانی قرآن بود، حاصل درک عمیق ایشان از تعالیم کتاب وحی است.
این استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و شاگرد دکتر کاتوزیان افزود: کسانی که زندگی خود را صرف احقاق حق و تحقق عدالت می کنند شهید محسوب می شوند و شخصیت جهان شناسی مانند مرحوم کاتوزیان نیز به واقع شایسته این صفت شهید است.
7388/ 614


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن