محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843265465
انتقاد، چه ربطی به سیاهنمایی دارد/ دگم نیستم/ پای حرفهای بهمن فرمانآرا
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
انتقاد، چه ربطی به سیاهنمایی دارد/ دگم نیستم/ پای حرفهای بهمن فرمانآرا فرهنگ > تئاتر - بهمن فرمانآرا که این روزها نمایش «مردی برای تمام فصول» را به روی صحنه برده، میگوید هشت سال صبر برای اجرای این نمایش به معنای دفاع از دگم بودن نیست.
الهه خسروییگانه: بهمن فرمانآرا حالا در آستانه ۷۳ سالگی، نخستین تجربه تئاتریاش را به روی صحنه برده است. او هشت سال انتظار کشید تا نمایشنامهای در رثای اخلاق و وجدان را بتواند اجرا کند. نمایشی درباره زندگی قهرمانی که پای اصول خود ایستاده و حتی به قیمت جانش هم از آن کوتاه نمیآید. فرمانآرا به قهرمانی جان بخشیده که حرفهایش برای ما تکراری به نظر میرسد با این حال، کنش و انتخاب او، هرگز کهنه یا تکرارشدنی نیست. شاید به همین خاطر است که فرمانآرا فکر میکند با اجرای این نمایش او را به اصولگرایی و دفاع از دگم بودن متهم میکنند، اما: «من با آدم اصولگرای واقعی هیچ گرفتاری ندارم چون دارد به اعتقاداتش عمل می کند، گرفتاری من این است که شما امروز به دلیل منافع شخصی اصولگرا باشید، و فردا لیبرال شوید، باز هم به دلیل منافع شخصی.»
بدین معنا، خود او یکی از اصولگراترین آدمهایی است که پای عقایدش همیشه ایستاده است. اصولی که در مرزهای اخلاق، وجدان و تعهد تعریف شدهاند و به همین خاطر حالا با اطمینان خاطر میتواند بگوید: «یک نفر را پیدا کن که بگوید بهمن فرمانآرا دو هزار تومان مرا خورده است.»
نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» از آن نوع نمایشنامههایی است که میتواند در همه زمانها و دورهها مصداق داشته باشد و به خاطر همین هنوز میشود این متن را بازخوانی کرد و یا به روی صحنه برد. از سوی دیگر انتخاب این متن از سوی شما هم کاملا قابل انتظار بود به خصوص آن که این متن پیش از هر چیز متنی اخلاقی است. اما نکتهای که در اجرای شما از این نمایشنامه چشمگیر بود، سیر تحولی بود که سر تامس آن را طی میکند. او در آغاز اگرچه دلایل دینی و مذهبی برای مخالفت با پادشاه دارد، اما رفته رفته از این مسائل فراتر میرود و در نهایت از وجهی کاملا اخلاقی به مخالفت با پادشاه میپردازد. در واقع همه حرف او در دادگاه این است که چون نمیتواند به وجدان خودش دروغ بگوید، مخالف ازدواج پادشاه است. کمی درباره روندی که این شخصیت طی میکند توضیح میدهید؟ نظرتان درباره این کار و این که چرا انتخاب شده، کاملا درست است چون ما داریم درباره قرن ۱۶ انگلستان صحبت میکنیم. زمانهای که در آن بحث قانون و قانونمنداری و اخلاق اجتماعی بسیار داغ و مبحث روز است. در این نمایشنامه و در نگاه اول، سر تامس انسان دگمی به نظر میرسد که میگوید فقط حرف من و کاری که میکنم درست است، اما در طی این نمایش ما به دنبال روندی بودیم که نشان دهیم او چطور مسئولیت وجدان خود را پذیرفته و بر اساس آن رفتار میکند. مثل این میماند که شما مشتتان را پر از آب کرده باشد. اگر انگشتهایتان را فقط کمی از هم باز کنید دیگر خبری از آب نیست. ریخته و رفته. ما در زمانهای زندگی میکنیم که حرص زدن برای مال و منال، رسیدن قدرت به هر قیمتی و ... نه تنها در کشور ما که در خیلی از نقاط دیگر دنیا هم به امری عادی تبدیل شده است. میبینیم که با در نظر نگرفتن اخلاق و قانون همه چیز روی هواست. خیلیها از من میپرسند که چرا هشت سال پای اجرای این نمایشنامه ایستادید؟ خب، علتش این است که چاره دیگری نداشتیم. مخصوصا این که مجبور بودیم در همین تالار وحدت به روی صحنه برویم. چهل و چند سال از ساخته شدن تالار و حدت میگذرد و هنوز هیچ سالن مشابهی در هیچ کجای این مملکت ساخته نشده است. نه در تهران و نه در سایر استانها. ما هم برای اجرای این نمایش هیچ چاره دیگری جز اجرا در تالار وحدت نداشتیم. یعنی این نمایش جز در این سالن در جای دیگری نمی توانست به روی صحنه برود، چون اولا از نظر مالی برگشت سرمایه اتفاق نمیافتاد و دوما از نظر امکانات صحنه به مشکل بر میخوردیم. پس پای یک چیز ایستادن خیلی مهم است. خیلیها میگویند مردم به این گونه چیزها اهمیتی نمیدهند، اتفاقا مردم اخلاق را خیلی خوب میفهمند. من اگر میگویم چهار سال کار نمیکنم، ریسک بزرگی میکنم. در سن من این حرف سرمایهگذاری بزرگی است. ۷۳ سالهام و شاید فرصت چندانی برای چنین تصمیماتی نداشته باشم ولی به خودم میگویم در این شرایط و با اتفاقاتی که دور و برم دارد میافتد حالا گیرم یکی دو فیلم دیگر هم ساختم، که چی؟ اما این که بگویی آقا من با این افراد و با این اصول کار نمیکنم برایم خیلی مهمتر بود. طراحی صحنه هم به نظرم مدرنتر از آن چیزی بود که در وهله اول آدم از نمایشنامه انتظار دارد؟ برای طراحی صحنه منوچهر شجاعی یک طرح کاملا مدرن به من داد و من به علت سمبولیک بودن پله در زندگی همگی ما آن را قبول کردم. به هر حال آدم تا جایی که در توانش است سعی میکند همه چیز خیلی خوب باشد. از لباس گرفته تا نور و ... و من همه تلاشم را کردم که اجرایم از این نمایشنامه اجرایی قابل دفاع باشد. آقای فرمانآرا، ما در زمانهای زندگی میکنیم که قهرمان بودن به نوعی ضد ارزش محسوب میشود. به این معنا که حالا دیگر اصولی داشتن و به آن معتقد بودن، شاید به مثابه درجا زدن و هرگز پیشرفت نکردن است. دوباره مطرح کردن یک قهرمان آن هم در قالب سر تامس از نظر شما چه لزومی داشت؟ راستش من هرگز ننشستم فکر کنم کدام مهره شطرنج را تکان بدهم که بر اثرش واکنش بگیرم. من همیشه فکر میکردم ته دلم چرا از سر تامس خوشم میآید؟ و بعد به این نتیجه رسیدم بدین دلیل که او واقعا مثل اسم نمایشنامه، مردی برای تمام فصول است. با تغییر فصلها رنگ عوض نمیکند. یکرنگی و ثابتقدم بودنش باعث میشود که به او احترام بگذارید. سر تامس از صدراعظمی کناره میگیرد که مجبور نباشد از اصول خودش بگذرد. ما چند آدم سراغ داریم که بابت یک پست مدیر کلی حاضرند خیلیها را له کنند؟ چند نفر سراغ داریم که به خاطر وجدان و اخلاق حاضرند از یک پست مدیر کلی بگذرند؟ این آدم در اوج قدرت و دوستی با پادشاه صراحتا میگوید که وجدان من پیش از پادشاه برایم ارزش دارد. حالا ممکن است بعضی به من بگویند که از اصولگرایی یا دگم بودن دفاع میکنم. نه، چرا اینهارا با هم قاطی میکنید؟ من با آدم اصولگرای واقعی هیچ گرفتاری ندارم چون دارد به اعتقاداتش عمل می کند، گرفتاری من این است که شما امروز به دلیل منافع شخصی اصولگرا باشید، و فردا لیبرال شوید، باز هم به دلیل منافع شخصی. نمیگویم آدمها نباید تغییر کنند، همه ما تغییر میکنیم ولی همه ما سر یک چیزهایی بالاخره باید بایستیم. من چهل سال و خردهای است که در فضای فرهنگ و سینما کار میکنم، یک نفر را پیدا کنید که بگوید بهمن فرمانآرا دو هزار تومان مرا خورده است. چنین کسی نیست، چرا؟ چون فکر میکردم که وقتی دارم با یک آدم حرفهای کار میکنم و او قبول کرده با من همکاری داشته باشد، اگر شده فرش زیر پایم را بفروشم، باید به تعهدم در قبال او عمل کنم. هشت سال ایستادن برای اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» به معنای دفاع من از دگم بودن نیست، من دارم از اخلاق دفاع میکنم. از این که وقتی همسایهای داری نمیتوانی نسبت به آن بیتفاوت باشی. مهربانی سر تامس هرگز به او اجازه نمیدهد به کسی توهین کند یا او را تحقیر سازد. حتی به متیو میگوید که دلم برایت تنگ خواهد شد و اگرچه متیو به عنوان یک مرد عام، در پاسخش میگوید شما که اصلا مرا نمیدیدی چطور دلت برایم تنگ میشود ولی باز هم مهربانی سر تامس نمیگذارد بدون زدن هیچ کلام مهرآمیزی از او خداحافظی کند. این حرفها را شاید خیلیها قبول نداشته باشند و در زندگیشان هم تاثیری نگذارد ولی من در خانه پدر و مادری بزرگ شدم که مدام این چیزها را به ما گوشزد میکردند، که مثلا اگر چیزی را امضا میکنی بخوان و امضا کن چون اگر نخوانده امضا کردی و دیدی حکم اعدامت است، باید پای امضایت بایستی. چند نفر این حرف را به بچهاش میزند؟ ولی پدر ما خدا بیامرز این اعتقاد را داشت که شما یا با مردم رو راست مثل کف دست هستی یا میخواهی دو دوزه بازی کنی، چک بیمحل بکشی، دروغ بگویی و ... این راهی است که خودت باید انتخاب کنی اما در نهایت بازتاب این انتخاب مستقیما روی زندگی خود توست. نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» پر از شعار است و البته به نظرم اجتنابناپذیر هم هست چون وقتی داری درباره اخلاق چیزی مینویسی یا میسازی ناگزیر باید گاهی شعار هم بدهی. برایم جالب بود که بدانم با وجه شعاری این نمایشنامه شما چه کار خواهید کرد، به خصوص در برابر مخاطبی که به نوعی گوشش از این شعارها پر است. بعد از دیدن نمایش متوجه شدم اگرچه شعارها وجود دارند ولی باعث نمیشوند که من نسبت به آن موضع بگیرم. چطور این اتفاق افتاد، به خاطر پرداخت شخصیتها بود یا ... پرداخت شخصیت. معتقد بودم اگر شخصیتها روی صحنه متبلور شوند و ما آنها را باور کنیم مسئله حل است. رضا این نقش را از اول مثل یک قدیس بازی نکرد. او آدمی بود که گاهی عصبانی هم میشود و خصوصیات انسانی خود را دارد. لازم بود که شما در وهله اول این شخصیتها را به مثابه یک انسان باور کنید و بپذیرید. همسر سر تامس، زن دوم اوست. یک زن روستایی که ریشه در خاک دارد، بنابراین وقتی سر تامس به او میگوید برو به کار و زندگیات برس، میگوید دارم همین کار را میکنم، چون غیر از شوهرش کار دیگری در زندگی ندارد. این باعث میشود که شما او را درک کنید. در واقع شخصیتها به نوعی پرداخت شدند که شما از شعارگونگی دیالوگها فاصله بگیرید و آنها را همانطور که هستند باور کنید. همانطور که گفتید این متن مربوط به قرن شانزدهم میلادی است. زمانی که کلیسا بر اروپا استیلای کامل داشت. شخصیت این داستان هم به هیچ وجه سر شورش و طغیان در برابر کلیسا را ندارد، در واقع به خاطر کلیساست که در برابر شاه میایستد. چرا برای اجرا کردن همچین متنی هشت سال منتظر شدید؟ گرفتاریشان با متن نبود، با من است. در آن دوره بیکاری چهار ساله کتابی از سیدنی لومت راجع به سینما ترجمه کردم که چهار ماه است در ارشاد مانده. متن را که نگاه کنید میبینید نه حرف سیاسی در آن زده شده نه مشکل دیگری دارد، پس چرا مجوز نمیدهند؟ فقط به خاطر اسم بهمن فرمانآرا. دلیل اجرا نشدن این نمایش هم نامهای بود که آقای صفارهرندی وزیر وقت ارشاد به مسئول تالار وحدت نوشت و در آن گفت که اگر اجازه دهی فرمانآرا در این سالن تمرین کند، باید استعفانامه خودت را هم بنویسی. خب وقتی یک وزیر این کار را میکند دیگر چه میشود گفت؟ لابد با خودش فکر کرده به اندازه کافی در سینما با او گرفتاری داریم دیگر اجازه ندهیم پایش به تئاتر هم باز شود. البته بارها هم مستقیم از من سئوال کردند که چرا این متن را انتخاب کردید؟ خب، من که با این سن و سال نمیروم یک متن آوانگارد دهه پنجاه میلادی را اجرا کنم. دو تا صندلی و یک آقا؟ که چه بشود؟ این متن را انتخاب کردم چون دلم میخواست بگویم این طوری هم میشود حرف زد و نگاه کرد. برای همین از همان اول ما اعلام کردیم که هیچ کمک مالی از مرکز هنرهای نمایشی نمیخواهیم. چون ما را به ورطه کمیسیونها و دوستان تئاتری میانداخت که اعتراض میکردند چرا به بهمن فرمانآرا پول دادهاید. لحظه آخری هم که میخواستیم قرارداد سالن را بنویسیم به ما گفتند بخشنامه آمده که دیگر حق ندارید پورسانت بگیرید و شما مجبورید سالن را کرایه کنید. همان اول ۱۲۰ میلیون چک از ما گرفتند. خب، اینجا که مال مردم است، شما چرا این کار را میکنید؟... ولی اینها چیزهایی است که من اصلا وقتم را صرف پرداختن به آن نمیکنم. برای من آن چیزی مهم است که باید بین من و خدا باشد و بر اساس اعتقاداتم به صورت نمایش در میآید. من فکر میکنم قبله هر کسی دلش است. شما اگر بخواهید، رو به این قبله سجده میکنید، اگر نخواهید هم میتوانید ادایش را در بیاورید و من قبول نکردم که ادا در بیاورم. الان هم اگر کسی برای من احترامی قائل است بابت این است که دو دوزه نکردم. نامه اگر نوشتم، یک نفره امضا کردم چون به نظرم امضا کردن نامههای دست جمعی مثل این است که تو دنبال شریک جرم بگردی. من بهمن فرمانآرا، میتوانم خیلی جاهای دیگر زندگی کنم ولی نمیروم، چرا؟ چون هر چه که دارم از این مملکت دارم. حتی پدرم که اینجا آدم موفقی بود و به خاطر او من حالا زندگی مرفهی دارم، موفقیتش باز از اینجا سرچشمه گرفته. حالا من بلند شوم بروم ریویرا زیر آفتاب دراز بکشم و به سلامتی دوستان دربند بنوشم؟ نمیخواهم. من چنین کاری نمیکنم. دوست دارم اینجا باشم و چوب تری اگر قرار است به همه بگیرد به من هم بگیرد. فکر کنم برآیند تمام شخصیتهای اصلی فیلمهای شما آخر سر به همین سر تامس می رسد. چون آنها هم همه آدمهاییاند که پای اصول خودشان میایستند. (خنده) ولی فیلم جدیدمان کاملا متفاوت است. یک کمدی بزن، برقص و خالتوری. منتها این فیلم از روی یک ایده منسوب به نیچه ساخته شده. ایدهای که میگوید آنهایی که موسیقی را نمیشنوند فکر میکنند کسی که دارد میرقصد دیوانه است. شخصیت اصلی این فیلم هم که رضا (کیانیان) آن را بازی میکند معتقد است که طی دهههای گذشته حق این مردم از خوشی خورده شده و همه افسردهاند و چون به خاطر یک تصادف، در ذهنش موسیقی میشنود، مدام در حال رقصیدن است و همچین عملی در اجتماع ما اصلا پذیرفته نیست. اسم اولیه فیلم هم «دلم میخواد برقصم» بود که وقتی می خواستند مجوز صادر کنند گفتند، رقصش را بردارید. هر چقدر هم گفتیم این جوری بدتر میشود چون در آن شکل اولیه معلوم است طرف چه کار میخواهد بکند ولی این طوری اصلا معلوم نیست که دلش میخواهد چه کار کند گوش ندادند. یک وقتی هست که دوست دارم در زندگی تجربه و تفریح کنم و اصلا برایم مهم نیست که منتقدان چه مینویسند. یک فیلم هم که از من باقی بماند، خدا را شکر میکنم ولی به نظرم کار کردنم مهمتر از کار نکردنم است و به همین جهت سال گذشته در اوج بیماری که به سراغم آمده بود، یک فیلم کار کردم و بلافاصله سروقت این تئاتر آمدم. و میدانید که سه چهار ماه تمرین و ۴۵ شب اجرا داشتن خیلی انرژی میخواهد. نظرتان درباره وضعیت این روزهای سینما چیست؟ با اتفاقاتی که برای فیلمهایی مثل «عصبانی نیستم»، «آشغالهای دوست داشتنی» و ... افتاده؟ رک و راست، من سر سوزنی برای افرادی که قبول میکنند در ممیزی کار بکنند احترام قائل نیستم. چرا فکر میکنند بیشتر از هفتاد میلیون نفر میفهمند؟ چرا سلیقه شخصی باید در یک کار هنری دخالت کند؟ در این سینما یک نفر هست که امروز کلید میزند، همین امروز اکران نوروز را به او میدهند، تازه بعد هم فیلمش را در قالب سریال از تلویزیون پخش میکنند، یک نفر هم هست که نمیخواهد الکی تمجید کسی را بگوید و دوست دارد کار خودش را بکند، گرفتار میشود. از هر فیلمی هم که در خارج از کشور استقبال میکنند اوضاع فیلم بدتر میشود که چی؟ سیاهنمایی کرده است. آقا! انتقاد کجایش سیاهنمایی است؟ اگر مسئولی بد کار میکند، بد کار میکند من برای چی باید بگویم خوب کار میکند؟ چرا باید از کسی مثل آقای شمقدری تعریف کنم؟ نمیکنم. این کار سیاهنمایی است؟ فقط متاسفم برای بچههای جوانی که کار میکنند و شهامت دارند. گروههای فشار در این مملکت آن قدر زیادند که دوستان نمیدانند جواب کدامشان را باید بدهند. دو ماه دیگر صبر کنید ببینید مواضع نمایندگان مجلس چقدر فرق میکند، چون دیگر نزدیک انتخابات میشود و آنها برای رفتن به حوزههای انتخاباتی خود و تبلیغات بودجه میخواهند. خب، یک بار هم بگویید حالا که نماینده ملت شدم میخواهم دلم برای مردم بسوزد. به هر صورت همچنان میگویم نباید ناامید شد. باید کار کرد و ادامه داد و همین، کافیست. 57۲۴۴
کلید واژه ها: تالار وحدت - تئاتر -
چهارشنبه 5 آذر 1393 - 11:30:20
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]
صفحات پیشنهادی
ضرورت احداث سدهای حائل آب شور و شیرین در پاییندست رودخانه کارون و بهمنشیر
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۵ عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت در سالهای اخیر به دلیل توسعه طرحهای آبی در بالادست و همچنین وقوع کمآبی در منطقه رژیم رودخانه کارون از حوالی دارخوین تحت تأثیر حرکات جزر و مد خلیجفارس قرار گرفته و اثرات جزر و مد در موارد حداقل جریروایت بهمن فرمانآرا از اقتصاد سیاسی سینما و کسبوکار خانوادگیاش: بیثباتی در اقتصاد آزارم می دهد
روایت بهمن فرمانآرا از اقتصاد سیاسی سینما و کسبوکار خانوادگیاش بیثباتی در اقتصاد آزارم می دهد اقتصاد > اقتصاد سیاسی - هفتهنامه تجارت فردا در تازه ترین شماره خود گفت گویی با بهمن فرمانآرا کارگردان نام آشنای سینمای ایران منتشر کرده که بر خلاف دیگر گفت گوهایش داسی نیکنژاد با حضور در غرفه : تنها پایبند به تفاهمنامه امضاشده با مدیران سابق سینما درباره «لاله» هستم/ با ت
اسی نیکنژاد با حضور در غرفه خبرگزاری فارس تنها پایبند به تفاهمنامه امضاشده با مدیران سابق سینما درباره لاله هستم با تسلیم حقوق شرکت درایو موافق نیستمکارگردان فیلم سینمایی لاله گفت تفاهمنامه بین شرکت درایو و مدیران قبلی سازمان سینمایی اردیبهشتماه سال گذشته امضا شده استبهمن فرمان آرا: در دو صنعت ورشکسته مشغولم؛ سینما و نساجی! /من شبیه شخصیت گنج قارون نیستم
بهمن فرمان آرا در دو صنعت ورشکسته مشغولم سینما و نساجی من شبیه شخصیت گنج قارون نیستم من شبیه شخصیت گنج قارون نیستم اما اگر اتفاقی به رودخانه میافتادم و دو جوان نجاتم میدادند میبردمشان کارخانه و میگذاشتمشان پای خط تولید تا احساس خوشبختی کنند و من هم احساس رضایت خاطر میجشن پایان محرومیت در روستاها؛ 22 بهمن امسال
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۵ قائم مقام معاون بهداشتی وزارت از برگزاری جشن پایان محرومیت در روستاها با ساخت و راهاندازی 1955 خانه بهداشت روستاهایی تا 22 بهمن ماه امسال خبر داد دکتر ناصر کلانتری در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ضمن اشاره به فرسودگیمن مدیر یکی دو روزه نیستم که بر جنجالها سرپوش بگذارم منتقمی: در جریان جذب خالقیفر نیستم!/اینکه سیاسی با بازی
من مدیر یکی دو روزه نیستم که بر جنجالها سرپوش بگذارممنتقمی در جریان جذب خالقیفر نیستم اینکه سیاسی با بازیکنی مذاکره میکند به من ربطی نداردسرپرست باشگاه پرسپولیس گفت در جریان جذب رضا خالقیفر برای حضور در تیم پرسپولیس نیستم و زمانی میتوانم به بحث نقل و انتقال بازیکنان ورودراموس: از حرفهایم پشیمان نیستم
راموس از حرفهایم پشیمان نیستممدافع رئال مادرید اعلام کرد از حرفهایی که درباره تعهد بازیکنان در تیم ملی اسپانیا زده پشیمان نیست به گزارش خبرگزاری فارس سرخیو راموس از بازتابهای مصاحبهاش با رادیو مارکا ناراضی است و در این باره اظهار داشت نمیخواهم بیشتر از این به حاشیهها دروحانی: مشکلات داخلی برخی اعضای 1+5 به ایران ربطی ندارد /آمریکا متوجه شرایط باشد / نفع یکجانبه هیچ توافقی را م
روحانی مشکلات داخلی برخی اعضای 1 5 به ایران ربطی ندارد آمریکا متوجه شرایط باشد نفع یکجانبه هیچ توافقی را مستحکم و پایدار نمیکند رییس جمهوری با اشاره به پایان مذاکرات ایران با 1 5 در مسقط عمان گفت اگر یکی از کشورهای عضو گروه 1 5 مشکلاتی در داخل دارد و در انتخاباتی برنده یا ببرای بالا رفتن رنکینگ ملی پوشان باید در کاراته وان فرانسه شرکت کنیم گنجزاده: فدراسیون اول بدهی خود را بدهد جر
برای بالا رفتن رنکینگ ملی پوشان باید در کاراته وان فرانسه شرکت کنیمگنجزاده فدراسیون اول بدهی خود را بدهد جریمه کردن ما پیشکش منکر حرفهایم نیستمدارنده نشان نقره مسابقات کاراته قهرمانی جهان گفت فدراسیون از مسابقات جهانی فرانسه تا به امروز به ما بدهکار است و همین مانده بود که مسرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد -
مسجد جامعی در گفتگو با مهر سرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد به گفته عضو شورای شهر تهران سرانه پایین مطالعه در کشور ما حتی ربط چندانی به مشکلات اقتصادی ندارد مساله اساسی و بنیادین فرهنگ است بسیارند خانوادهها و کسانی که وضع مالی خوبی دارند اما کتاب نمیخمشکلات داخلی برخی اعضای 1+5 به ایران ربطی ندارد/ نفع یکجانبه هیچ توافقی را مستحکم و پایدار نمیکند/ از مسیر ت
روحانی در جلسه هیات دولت مشکلات داخلی برخی اعضای 1 5 به ایران ربطی ندارد نفع یکجانبه هیچ توافقی را مستحکم و پایدار نمیکند از مسیر توسعه عقب نمینشینیم رییس جمهوری با اشاره به پایان مذاکرات ایران با 1 5 در مسقط عمان گفت اگر یکی از کشورهای عضو گروه 1 5 مشکلاتی در داخل دارد وپایان حرکت تراکتور سازی تبریز در نیم فصل/خالد شفیعی غایب بزرگ تراکتور
لیگ برتر فوتبال پایان حرکت تراکتور سازی تبریز در نیم فصل خالد شفیعی غایب بزرگ تراکتور خبرگزاری پانا تیم تراکتورسازی تبریز در آخرین بازی دور رفت به مصاف تیم نفت تهران میرود ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان ساعت 08 17 به گزارش خبرگزاری پانا در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسنبود امکانات مشکل مهمترین جاذبه طبیعی سمنان/ رد پای منافع شخصی برای احداث جاده در جنگل ابر -
استاندار سمنان در گفتگو با مهر نبود امکانات مشکل مهمترین جاذبه طبیعی سمنان رد پای منافع شخصی برای احداث جاده در جنگل ابر استاندار سمنان گفت عدهای که پای منافعشان در میان است فشارهای رسانهای ایجاد کرده و تهدید میکنند تا جادهای در جنگل ابر احداث شود و از طرف دیگر طبیعت گرداعلی درستکار: صادقانه پای اجرا میروم
گفتگو با مجری برنامه این شبها علی درستکار صادقانه پای اجرا میروم تاریخ انتشار دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 08 00 | شماره خبر 1720847863097326265 تعداد بازدید 0 پ پ راحت و بیغل و غش حرف میزند طوری که فکر میکنید سالهاست او را میشناسید کارش را با گزارشهای میدانی شروع کبهبود سال زراعی البرز با بارشهای پاییزی
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸ ۰۶ مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرزگفت بارندگیهای پاییزی صورت گرفته در استان سبب شده است که کشاورزان سال زراعی خوبی را آغاز کنند مسعودکریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه البرز اظهارکرد با وجود اینکه چند سالی است استاندرگیریهای مسلحانه در پایتخت لیبی/ فرودگاه میتیگای طرابلس تعطیل شد
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱ ۳۹ بهدنبال درگیریهای مسلحانه در مناطق مجاور فرودگاهی بینالمللی در طرابلس این فرودگاه کار خود را متوقف کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا یک مقام مسئول در طرابلس اعلام کرد درگیریها در اطراف فرودگاه میتیگا باعث شد که این فرودگاه پروازهای خآلمان در تلاش برای پایان حسرت ۱۴ ساله
آلمان در تلاش برای پایان حسرت ۱۴ سالهآلمان در صورت غلبه بر میزبان بازی فردا به 14 سال حسرت مقابل لاروخا پایان میدهد به گزارش خبرگزاری فارس در شرایطی که آلمان ها برای رویارویی دوستانه فرداشب مقابل اسپانیا جمع زیادی از نفرات اصلی خود را در اختیار ندارند اما مصمم به کسب برد هستن-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها