تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيتهاي توسعه همکاري هاي دو جانبه بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۳ (۹:۳۵ق.ظ)
با حضور استاندار مرکزي و سفير سوئيس؛ ظرفيتهاي توسعه همکاري هاي دو جانبه بررسي شد با حضور مقيمي و جوليو هاز، سفير سوئيس در نشست اعضاي اتاق بازرگاني، مديران شرکت ها، فعالان اقتصادي و تشکل هاي اقتصادي استان که در محل استانداري برگزار شد، ظرفيتهاي توسعه همکاري هاي دو جانبه مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، مقيمي با اشاره به وسعت و جمعيت استان مرکزي ،اظهار کرد: استان مرکزي با حدود 2900 واحد صنعتي، چهارمين استان صنعتي کشور است و داراي ظرفيت معادن سرب، روي، مس و سنگهاي ساختماني مي باشد.
وي به توليدات صنعتي اين استان اشاره کرد و گفت: صنايع فلزي آلومينيوم، توليد شيشه، سيمان و همچنين عايقهاي صوتي و حرارتي، الياف مصنوعي، ماشينهاي راه سازي، بسته هاي پالايشگاهي، توليد خودروي سواري و کاميون و توليد واگن از جمله توليدات صنعتي اين استان است.
مقيمي استان مرکزي را از قطبهاي مهم کشاورزي در کشور برشمرد و گفت: اين استان در توليد گندم، جو، ذرت، دانه هاي روغني و محصولات دام، طيور، آبزيان، گوشت قرمز و محصولات باغي نيز شرايط خوبي دارد.
استاندار مرکزي ابراز کرد: استان مرکزي در توليد دو محصول انار و پسته ويژگي بالايي دارد و 90 درصد پسته و 40 درصد انار استان صادر مي گردد.
وي ادامه داد: شهرستان محلات ظرفيت خوبي در توليد گل و گياه دارد که به کشورهاي دنيا صادر مي گردد.
مقيمي با بيان اينکه در 5 ماهه نخست سالجاري 800 هزار دلار واردات از کشور سوئيس به استان مرکزي صورت گرفته است،عنوان کرد: اين استان صادرات نسبي نيز به کشور سوئيس دارد.
استاندار مرکزي بيان کرد: اين آمادگي وجود دارد که برخي از توليدات استان بخصوص در زمينه پلي استر، محصولات پتروشيمي، ماشين آلات صنعتي، گل و سنگ ساختماني را در معرض صادرات به کشور سوئيس قرار دهيم .
وي ابراز کرد: در اين استان ذخائر سنگ تراورتن نيز وجود دارد که مي توان به کشور سوئيس صادر کرد.
مقيمي خاطر نشان کرد: استان مرکزي داراي ظرفيتهاي تاريخي و فرهنگي مي باشد که مي تواند در صنعت گردشگري نيز ارتباطات بيشتري را با کشور سوئيس برقرار نمايد.
وي تاکيد کرد: دولت ايران تمام تلاش خود را بکار مي گيرد که نشان دهد تمام اقدامات و فعاليتهايش بخصوص در بحث انرژي هسته اي در چارچوب قوانين بين المللي بوده است.
استاندار مرکزي خاطر نشان کرد: اعمال تغييرات لازم در رفتار کشورهاي اروپائي و ايران باعث نزديک شدن افکار بهم مي شود و در اين صورت شرايط براي انجام مبادلات اقتصادي بوجود خواهد آمد.
مقيمي افزود: اميدواريم که اروپا شناخت بيشتري نسبت به ايران پيدا کند و زمينه براي انجام فعاليتهاي اقتصادي فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن