محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846671758
«شهر فرنگ» رادیو برای سینما
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مستندی که از صنعت فیلمسازی ایران میگوید
«شهر فرنگ» رادیو برای سینما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1393 ساعت 10:50 | شماره خبر : 1729776585766405518 تعداد بازدید: 0
پ پ
صنعت فیلمسازی همیشه سوژهای جذاب برای دستاندرکاران رادیو و تلویزیون بوده است تا ابعاد گوناگون آن را مورد بررسی قرار دهند و اتفاقا همیشه هم برنامههای مناسب و گوناگونی با این موضوع روانه آنتن شبکههای مختلف شده است. «شهر فرنگ» نام برنامهای از شبکه جوان است که میکوشد ناگفتههای عالم سینما را بازگو کند.
یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ رادیو جوان درباره تولید برنامه شهر فرنگ به قاب کوچک میگوید: همان طور که میدانید مخاطبان رادیو جوان، گروه سنی مشخصی هستند و از آنجا که صنعت فیلم و سینما میان این گروه سنی از جامعه جایگاه ویژهای دارد، به این فکر افتادیم که برای پاسخگویی به پرسشهای جوانان و نوجوانان درباره صنعت سینمای کشورمان، برنامهای مستند تهیه کنیم. این در حالی است که مطمئن بودیم با توجه به علاقه مردم به هنر هفتم، این برنامه میتواند جایگاه ویژهای میان دیگر مخاطبان نیز دست و پا کند. با وجود این، برنامه بیشتر برای مخاطبان سنتی این رادیو یعنی جوانان تولید شده و در این برنامه قرار است مخاطب با مرور خلاصهای از روند شکلگیری سینما در ایران تا دوران شکوفایی پس از انقلاب اسلامی آشنا شود.
مدیر گروه فرهنگ رادیو جوان، با اشاره به اهمیت جایگاه سینما در جامعه ایران میافزاید: با توجه به اهمیت و جایگاه صنعت سینما در ایران بخصوص در میان نوجوانان، سعی در شناساندن دقیق این صنعت در بین نوجوانان ـ که تجربهای از سینمای قبل از انقلاب و سالهای اولیه انقلاب نداشتند ـ داشتیم از این رو با استفاده از نظر کارشناسان و افرادی که خودشان این دوره را درک کرده بودند مستندی دقیق و علمی برای آنها آماده کردیم. گودرزی درباره ویژگیهای شهر فرنگ میگوید: با توجه به طرح اولیه، قرار بود این برنامه یک مجموعه مستند 30 قسمتی باشد که به بحث و بررسی فیلمهای ایران بپردازد، اما از آنجا که موضوع برنامه و همچنین مخاطبان تعیینکننده مدت زمان آن هستند هنگام برگزاری جلسات هماهنگی با عوامل برنامه، به این نتیجه رسیدیم که شاید این تعداد برنامه مناسب کار نباشد و باید آن را افزایش دهیم که در نهایت با دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی قرار است این مستند کامل شود. گودرزی با اشاره به قدمت سینما در ایران درباره اضافه شدن تعداد این برنامه هم میگوید: همان طور که قبلا اشاره شد، طی جلسات آمادهسازی متوجه شدیم اگر قرار باشد که این برنامه در 30 قسمت به کار خود پایان دهد، شاید نتوانیم حق مطلب را برای مخاطبان بیان کنیم، از اینرو تصمیم بر این شد که شهر فرنگ در 3 فصل به بررسی سینمای ایران بپردازد که فصل اول آن چندی پیش به پایان رسید. وی در ادامه به فصلهای مختلف شهر فرنگ اشاره میکند و میگوید: فصل اول به بررسی سینمای ایران از سال 1276 تا 1357 پرداخت و فصل دوم قرار است از 1357 تا 1384 را مورد بررسی قرار دهد که با توجه به روند تولید و البته جدول پخش شبکه در صورت آماده شدن بخش دوم در یکی یا دوماه آینده فصل دوم روی آنتن خواهد رفت. قضاوت نکردیم هدی فلاح، تهیهکننده و نویسنده این مستند رادیویی نیز میگوید: تغییرات و رشد صنعت سینمای ایران از ابتدای ورود تاکنون بسیار پرفراز و نشیب بوده است، بنابراین بیان این روند از طریق برنامه شهر فرنگ مدنظر ما بود و قصد هیچ نتیجهگیری درباره تولیدات دوره خاصی نداریم هر چند گاهی کارشناسان برنامه نظرات خود را عنوان میکردند، اما به طور کلی سیاست شهرفرنگ نتیجهگیری و قضاوت درباره فیلمها نبود. فلاح درباره تولید فصل اول این برنامه که 30 قسمت بوده، میافزاید: همانطور که پیش از این اشاره شد، این بخش از سال 1276 تا 1357 تعیین شده بود، از اینرو شروع به تحقیق و پژوهش کردیم، اما با توجه به این که درباره سالهای ابتدایی حضور فیلم در ایران، منابع کافی نداشتیم، کار کمی کند پیش میرفت، به طوری که تولید بخش اول چیزی حدود یک سال طول کشید. این نویسنده رادیو درباره منابع استفاده شده برای تولید شهر فرنگ نیز میگوید: برای رسیدن به اطلاعات دقیق درباره فیلمها و بخصوص درباره فیلمهای فصل اول، از منابع مختلفی چون کتاب فیلم شناخت ایران، تاریخ سینمای ایران، فیلمشناسی ایران و نماد سینمای ایران در کنار نظرات کارشناسان استفاده کردهایم. فلاح خاطرنشان میکند: کار درباره سالهای اول حضورسینما در ایران بسیار مشکل بود، چون واقعا منابع محدود هستند و از آنجا که بخشی از فعالیت ما مربوط به فعالان تولید و ساخت فیلمهای دوره اول این برنامه بود و این فعالان و دستاندرکاران تولید فیلمهای مورد نظر ما یا از دنیا رفته بودند یا اینکه بسیار مسن بودند کار کمی دشوار شده بود اما به هر حال توانستیم به همت کارشناسانی چون مسعود مهرابی، فریدون جیرانی و ناصر ملکمطیعی به مقصود خود برسیم. تهیهکننده شهر فرنگ با اشاره به روند دسترسی به منابع اطلاعاتی، تصریح میکند: به طور کلی سینمای این دوره متکی بر بازیگر و تهیهکننده بوده و زیاد از کارگردانها خبری نبوده، بنابراین معمولا روند نگهداری اطلاعات و مستندات آن دوره تقریبا به صورت تجاری بوده و کسی در این زمینه به صورت علمی فعالیت نداشته، پس طبیعی است که برای تولید این بخش، دستیابی به منابع، مستندات و فیلمها کمی برایمان دشوار باشد، اما توانستیم این مشکل را با استفاده از آرشیو افراد و دستاندرکاران تولید فیلمها حل کنیم و فصل اول کامل شد. به عنوان مثال در برنامه مربوط به بررسی فیلم «دختر لر» نوشته عبدالحسین سپنتا که سیام آبان 1312 برای اولین بار روی پرده رفته بود، از اطلاعات بسیار مفید مرحوم ساسان سپنتا، پسر نویسنده فیلمنامه که چند هفته قبل به رحمت خدا رفت استفاده شده است. فلاح با اشاره به فیلمهای معروف فصل اول مثل «دختر لر» و «فریاد نیمه شب» درباره نحوه انتخاب فیلمها نیز اینگونه توضیح میدهد: به طور کلی قصد شهر فرنگ بررسی فیلمهای جریانساز و قابل تأمل در طول دوره یاد شده است فیلمهایی که مسائل اجتماعی، جنگ جهانی و روابط سیاسی ایران را تحت تاثیر خود قرار داده یا از تاثیر آنها تولید شده بود؛ در این مورد سعی میکردیم با عوامل آن فیلمها ارتباط برقرار کنیم و از زبان خود این افراد، روند فیلم را برای مخاطبان ارائه و بررسی کنیم، اما اگر این افراد در قید حیات نبودند، با فرزندانشان یا دیگر افراد فیلم ارتباط برقرار میکردیم، به عنوان مثال از ناصر ملکمطیعی (بازیگر) و حسن شریفی (دستیار ساموئل خاچیکیان) استفاده کردیم. وی از محدودیتهای موجود این دوره از تاریخ سینما در تولید این برنامه میگوید: همانطور که میدانید برخی از فیلمهای این دوره که جزو آثار معروف آن زمان بودند، به دلایلی چون مشکلات عوامل تولید و بازیگران امکان بررسی در این برنامه را نداشتند و مجبور بودیم از آنها بگذریم، اما با این حال با همراهی و همکاری مدیر شبکه بهنام احمدپور و مدیر گروه یدالله گودرزی تا جایی که ممکن بود آثار مورد نظرمان را که با معیارهای کنونی جامعه همخوانی داشتند، بررسی کردیم و به آنها پرداختیم که این امر با همکاری افرادی مثل عباس بهارلو ـ که اگر ایشان حضور نداشتند، نمیتوانستیم بدرستی از عهده تولید این برنامه برآییم ـ ممکن شد. اطلاعرسانی درباره تاریخ سینمای ایران این تهیهکننده با اشاره به تاثیرگذاری سفارت انگلیس و روسیه در دورهای از تاریخ سینمای ایران میگوید: اهالی سینما و فعالان علمی این صنعت میدانند در دورهای از تاریخ سینمای ایران، این دو سفارتخانه تاثیر بسزایی در تولید و ساخت فیلمهایی با سوژههای خاص و مدنظر آنها داشتند. همین موضوع دلیل تولید برنامه ما بود و از آن استفاده کردیم تا برنامه را بدون این که قضاوت کنیم، برای مخاطبان تهیه کنیم، چون هدف اصلی ما از تولید شهر فرنگ، اطلاعرسانی درباره تاریخ سینمای ایران و روند رشدش در این سه فصل بوده و قصد نتیجهگیری نداشتهایم. فلاح درباره روند برنامه شهر فرنگ، میگوید: شهر فرنگ با یک پرسش از سوی فردی که به دنبال یافتن حقایق فیلم است، آغاز میشود و در بخشهایی از برنامه از خود دیالوگهای فیلم استفاده میکنیم و سپس کارشناسان و محققان مهمان برنامه نیز درباره موضوع فیلم صحبت میکنند. وی در ادامه میافزاید: هرچند این برنامه از ابتدا کاملا تخصصی و برای اهالی سینما و فعالان هنر هفتم در نظر گرفته شده بود، اما از آنجا که برخی ساختههای سینمای ایران در فصل اول شهر فرنگ مثل دختر لر یا فریاد نیمه شب، (ساخته ساموئل خاچیکیان) برای مردم خاطرهانگیز بوده، ما بخشی از صدای فیلم را در طول برنامه استفاده میکردیم تا مخاطبان عادی هم به جمع مخاطبان ما افزوده شدند. این نویسنده به انجام مراحل تحقیقاتی برای تولید فصل دوم نیز اشاره میکند و میافزاید: با وجود محدودیت منابع اطلاعاتی و آرشیو ناقص فصل اول، در این دوره مشکل تقریبا وجود نداشته و همین امر باعث افزایش روند تولید میشود که امیدوارم فصل دوم را از بهمن امسال روی آنتن ببریم؛ هرچند گاهی تدوین برنامههای خام ضبط شده تقریبا یک روز کامل وقت ما را میگیرد، اما سعی شده در موعد مقرر فصل دوم آماده پخش شود، به همین دلیل از همکاری تمام عوامل تولید این برنامه و مهمانان مثل عباس بهارلو، عباس مطمئنزاده، فریدون جیرانی، محمد تهامینژاد، محمدعلی نجفی و محمد متوسلانی تشکر میکنم که با همکاری آنها توانستیم مجموعه کامل و حرفهای دقیقی برای شنوندگان تا این لحظه تولید کنیم. سینا نیکوکار هم که از سال 1369 کار خود را با نمایشهای رادیویی آغاز کرده است به عنوان بازیگر در این برنامه حضور دارد. او درباره برنامههای مربوط به سینمای صامت ایران میگوید: با توجه به اینکه قرار بود سینمای ایران را از همان سالهای اولیه یعنی 1276 بررسی کنیم، بسیاری از فیلمهای ساخته شده صامت بودند، بنابراین با توجه به طرح برنامه مجبور بودم برای تولید به جای هنرپیشههای فیلم صحبت و بازی کنم که با پشتوانه تجربههای گذشته و البته استفاده از راهنمایی پیشکسوتان در این نوع برنامهها سعی کردم بهترینها را برای مخاطبان ارائه کنم. نیکوکار میافزاید: هرچند قرار گرفتن در حس بازیگران فیلمهای صامت قدیمی فقط از روی مطالب موجود، کار دشواری بود، اما با استفاده از متنهای دقیقی که تهیهکننده در اختیار من قرار میداد روندکار بسیار مناسب پیش رفت، اما نکته اصلی زمانی بود که بسیاری از فیلمهای بررسی شده خاطراتی تلخ و شیرین را در ذهن برخی از شنوندگان زنده میکرد، اما مخاطبان ما که در سنین نوجوانی هستند و هیچ پیشزمینهای از این دوره ندارند و ما باید صرفا از طریق صدا با آنها ارتباط برقرار میکردیم و صحنهها و اطلاعات دقیقی از فیلم را برایشان مهیا میکردیم که این بخش کمی سخت بود و نیازمند دقت و تجربه در این کار بود، بنابراین کار واقعا دشوار بود تا بتوانیم دقیقا در همان مسیر مورد نظر حرکت کرده و صحنههای فیلم را در ذهن مخاطبان برنامه بازسازی کنیم که بخش عمدهای از این تصویرسازی را میتوانستیم با استفاده از موسیقی فیلم انجام دهیم. چون همه میدانیم از سال 1926 که برای اولین بار نمایش رادیویی در رادیو لندن برای شنوندگان پخش شد، موسیقی توانسته حالات و حسهای مورد نظر بازیگران و البته تهیهکنندگان را برای مخاطبانش زنده نگه دارد که این روند بازهم ادامه خواهد داشت و به نظر من پایانی برای آن نیست. امیرعلی بکان، مشاور موسیقی شهر فرنگ هم درباره موسیقی فیلمها به قاب کوچک میگوید: درباره موسیقی فیلمها در تمام مراحل تولید کار، اولویت با استفاده از موسیقی خود فیلم بود، اما درباره فیلمهای تولید شده در سالهای اول یعنی ابتدای برنامه، کار کمی مشکل بود و دسترسی به آرشیو آنها برایمان گاهی غیرممکن بود، بنابراین سعی میکردیم از دیگر ساختههای آهنگساز فیلم استفاده کنیم. این در حالی بود که با توجه به این که در بیشتر فیلمهای ایرانی از موسیقی کلاسیک استفاده میشود، اگر اصل موسیقی در دسترس نبود، از کارهای کلاسیک دیگر مثل آن استفاده میشد، ولی هرچه جلوتر آمدیم، دسترسی به موسیقی هم کاملا سادهتر شد و با استفاده از منابع موجود یا حتی آرشیو خود آهنگساز، موسیقی خود فیلم را در طول برنامه استفاده میکردیم. وی در ادامه به استفاده از موسیقیهای جایگزین در برنامه اشاره میکند و میافزاید: از آنجا که برخی موسیقی فیلمهای منتخب شهر فرنگ جزو خاطرهانگیزترین موسیقیهای دوره اول برنامه بوده، اگر نمیتوانستیم به اصل آنها دسترسی داشته باشیم یا اینکه مجبور بودیم به دلایلی آن موسیقی را جایگزین کنیم، کار کمی مشکل میشد، بنابراین مجبور بودیم با همکاری عوامل دیگر بخصوص تهیهکننده به گونهای عمل کنیم تا اصل موضوع یعنی فیلم تحت تاثیر قرار نگیرد و بتوانیم سوژه را دقیق بررسی کنیم. قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1393 ساعت 10:50 | شماره خبر : 1729776585766405518 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
علی سرتیپی به فارس خبر داد بازگشایی سینمای علیآباد کتول «شیار 143»/ میبد،گچساران، ایذه و ایرانشهر ص
علی سرتیپی به فارس خبر دادبازگشایی سینمای علیآباد کتول شیار 143 میبد گچساران ایذه و ایرانشهر صاحب سینما میشوندمدیرعامل مؤسسه فیلمیران از بازگشایی مجدد سینمای شهر علی آباد کتول و نمایش فیلم سینمایی شیار 143 در این سینما خبر داد علی سرتیپی مدیرعامل مؤسسه فیلمیران که پخش فیلم سآغاز اکران «شیار 143» با 50 سینما در تهران و شهرستان -
آغاز اکران شیار 143 با 50 سینما در تهران و شهرستان فیلم سینمایی شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار از صبح فردا چهارشنبه 21 آبان ماه در 50 سینما در تهران و شهرستان ها به اکران عمومی درمیآید به گزارش خبرگزاری مهر این فیلم سینمایی دومین تجربه کارگردانی نرگس آبیار است که به تهیهشهرام مکری: شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمیشود
به بهانه برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر شهرام مکری شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمیشود شهرام مکری معتقد است که مهمترین مشکل سینمای شهری به شیوه تولید در سینمای ایران برمیگردد یعنی سینمای ایران این امکان را فراهم نمی کند تا ما بتوانیم در شهر فیلم بسازیملیگ جهانی کشتی فرنگی به شهر اهواز منتقل نمی شود/حضور نمایندگان فدراسیون کشتی در آبادان -
ادیبی عنوان کرد لیگ جهانی کشتی فرنگی به شهر اهواز منتقل نمی شود حضور نمایندگان فدراسیون کشتی در آبادان آبادان - خبرگزاری مهر رئیس اداره ورزش و جوانان شهر آبادان گفت تحت هیچ شرایطی نخستین رقابت های لیگ جهانی کشتی فرنگی به شهر اهواز منتقل نمی شود زیرا مصمم هستیم این رقابت ها راشهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمی شود
شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمی شود تهران - ایرنا - کارگردان فیلم ماهی و گربه معتقد است مهمترین مشکل سینمای شهری به شیوه تولید در سینمای ایران برمی گردد یعنی سینمای ایران این امکان را فراهم نمی کند تا ما بتوانیم در شهر فیلم بسازیم به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرناشیار ۱۴۳ در شهرستان بدون سینمای علی آبادکتول اکران می شود -
ملک زاده شیار ۱۴۳ در شهرستان بدون سینمای علی آبادکتول اکران می شود گرگان - خبرگزاری مهر نماینده تهیه کننده فیلم شیار ۱۴۳ در استان های گلستان و سمنان گفت علی آباد کتول نخستین شهر فاقد سینما در استان گلستان و کشور است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه مشاور جوان فرمآلودگی هوای کلان شهر ها در وضعیت هشدار/ گوجه فرنگی کیلویی ده هزار تومان هم در وضعیت هشدار!
آلودگی هوای کلان شهر ها در وضعیت هشدار گوجه فرنگی کیلویی ده هزار تومان هم در وضعیت هشدار آلودگی هوای کلان شهر ها در وضعیت هشدار گوجه فرنگی کیلویی ده هزار تومان هم در وضعیت هشدار طرح بهرامی باقری شرف1393 08 26 - 21 02 دریافت کل گزارش تصویریمعرفی فیلمهای بخش «مستند شهر» جشنواره سینماحقیقت
معرفی فیلمهای بخش مستند شهر جشنواره سینماحقیقتاسامی فیلمهای بخش مستند شهر هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس در این بخش ویژه که با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برپا شده 13 فیلم مستند پذیرفته شدهاند تا در ایام برپایی جشنواره سیناکران فیلم سینمای شیار 143 در خرمشهر
اکران فیلم سینمای شیار 143 در خرمشهر خبرگزاری پانا با حضور عوامل فیلم و 400 نفر از هنرمندان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر اکران شد ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر ساعت 11 36 به گزارش سرویس فرهنگی پانا انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان با حمایت معاوبا سینما فرهنگ شهرنشینی را آموزش دهیم/ شهرداری ها در ساخت فیلم های شهری مشارکت و سرمایه گذاری کنند
محسن علی اکبری تهیه کننده سینما با سینما فرهنگ شهرنشینی را آموزش دهیم شهرداری ها در ساخت فیلم های شهری مشارکت و سرمایه گذاری کنند علی اکبری تهیه کننده سینما معتقد است که باید فرهنگ شهرنشینی را در قالب سینما به مردم آموزش دهیم و در این کار شعارگونه عمل نکنیم و واقعیت ها را باکران فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر
توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان صورت گرفت اکران فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر با حضور عوامل فیلم و 400 نفر از هنرمندان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر اکران شد به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن سینمای جوانان ایرانرئیس شورای شهر آبادان تاکید کرد ضرورت بسترسازی فضای شهری آبادان برای استقبال از مسابقات جهانی کشتی فرنگی
رئیس شورای شهر آبادان تاکید کردضرورت بسترسازی فضای شهری آبادان برای استقبال از مسابقات جهانی کشتی فرنگیرئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت بسترسازی و مناسبسازی فضای شهری برای استقبال از این رویداد ورزشی بزرگ مسابقات جهانی کشتی فرنگی تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از آبادانآغاز اکران میهمان داریم با 30 سینما در تهران و شهرستانها
آغاز اکران میهمان داریم با 30 سینما در تهران و شهرستانها اکران عمومی میهمان داریم ساخته محمد مهدی عسگرپوراز فردا 21 آبان ماه در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز می شود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران اکران عمومی میهمان داریم ساخته محمد مهدی عسگرپوراز فردا 21 آبان ماهگوجهفرنگی شهریور کیلویی 200 تومان و آبان 5 هزار تومان! راهاندازی فروشگاههای بزرگ زنجیرهای در بناب/ اشباع ب
گوجهفرنگی شهریور کیلویی 200 تومان و آبان 5 هزار تومان راهاندازی فروشگاههای بزرگ زنجیرهای در بناب اشباع برخی صنوف در بنابدر جلسه امروز ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب قیمت هر کیلوگرم گوجهفرنگی در شهریور ماه 200 تومان و در آبان ماه 5 هزار تومان اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارساکران فیلم سینمای «شیار 143» در خرمشهر
اکران فیلم سینمای شیار 143 در خرمشهربا حضور عوامل فیلم و 400 نفر از هنرمندان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر اکران شد به گزارش خبرگزاری فارس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اپنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر مکری: شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمیشود
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرمکری شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمیشودشهرام مکری معتقد است تنها تصویر شهری از شهر تهران است و هیچ تصویری از شهرهای دیگر در فیلم هایمان نمی بینیم درحالیکه شهرهای بزرگی همچون اصفهان تبریز و مشهد ظرفیت فیلم شهری را دارند به گزارش خبرگآغاز اکران «شیار ۱۴۳» با ۵۰ سینما در تهران و شهرستان
آغاز اکران شیار ۱۴۳ با ۵۰ سینما در تهران و شهرستانفیلم سینمایی شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار از صبح فردا چهارشنبه ۲۱ آبان در ۵۰ سینما در تهران و شهرستانها به اکران عمومی درمیآید به گزارش خبرگزاری فارس این فیلم سینمایی دومین تجربه کارگردانی نرگس آبیار است که به تهیه کنن-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها