تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهر در سینمای ایران به خوبی نشان داده نمی شود تهران - ایرنا - کارگردان فیلم ماهی و گربه معتقد است؛ مهمترین مشکل سینمای شهری به شیوه تولید در سینمای ایران برمی گردد؛ یعنی سینمای ایران این امکان را فراهم نمی کند تا ما بتوانیم در شهر فیلم بسازیم.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، شهرام مکری گفت: برگزاری جشنواره امری مثبت و ارزشمند است، گاهی در کشورهای دیگر به دلیل فیلم هایی که حتی در قطار می گذرد هم جشنواره برگزار می شود.
وی در ادامه درباره فیلم شهری افزود: به طور کلی فیلم شهری فیلمی است که در آن نماهایی از شهر به تصویر کشیده شود. گاهی دیده می شود فیلم در درون یک ساختمان و یا یک اتاق می گذرد و می گویند فیلم شهری، درحالی که چنین نیست.
مکری ادامه داد: معتقدم در فیلم شهری باید نماهایی از شهر را همراه با معضلات شهری به تصویر کشید.
کارگردان "ماهی و گربه" با اشاره به اینکه در تاریخ سینمای ایران بسیار کم توانستیم تصویری از شهر تهران را به عنوان کلان شهر ببینیم، افزود: تولیداتی که در فضای شهری گرفته شده باشد، بسیار کم است و تنها کاراکترهای شهری دارند و به طور کلی فیلمی که معرف فضای شهری باشد نداریم.
مکری خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این است که تنها تصویر شهری از شهر تهران است و هیچ تصویری از شهرهای دیگر در فیلم هایمان نمی بینیم درحالیکه شهرهای بزرگی همچون اصفهان، تبریز و مشهد ظرفیت فیلم شهری را دارند.
وی ادامه داد: به نظرم جشنواره شهر از نظر موضوعی می تواند جذاب باشد، به شرطی که در آن فیلم های شهری وجود داشته باشد که موضوعات آن تنها به شهر و معضلات شهری مربوط باشد.
این کارگردان سینما تصریح کرد: اگر دقت کرده باشید ما در فیلم های شهری، از شلوغی ترافیک، آدم ها و پوشش آنها، پاساژها، فروشگاه های بزرگ و خیابان های پرترافیک شهر تهران هیچ تصویری نداریم و اگر هم فیلمی در این مورد ساخته می شود سعی دارد تا از جاهایی که خلوت است و پر رفت و آمد نیست استفاده شود و اگر این فیلم ها را به فردی که تهران را نمی شناسد نشان دهیم نمی تواند شهر تهران را بشناسد.
کارگردان "اشکان و انگشتر متبرک" همچنین گفت: البته، مهمترین مشکل به شیوه تولید در سینمای ایران برمی گردد، یعنی سینمای ایران این امکان را فراهم نمی کند تا ما بتوانیم در شهر فیلم بسازیم، درحالی که در همه جای دنیا زمانیکه یک خیابان را برای گرفتن فیلمی می بندند، مسیر جایگزینی برای آن وجود دارد اما در تهران چنین امکانی وجود ندارد.
وی درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر گفت: جشنواره فیلم شهر یکی از مهمترین جشنواره هایی است که با توجه به فضاهایی که شهرهای ما و بویژه تهران دارد باید برگزار شود، ضمن اینکه فیلم های شهری با کیفیت بالا باید در این جشنواره حضور داشته باشند.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می شود.
فراهنگ**9246**1027


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن