تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرن بيست و يکم در بعد اقتصادي و سياسي، قرن آسيا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۸:۳۲ق.ظ)
قرن بيست و يکم در بعد اقتصادي و سياسي، قرن آسيا است شهردار تهران با تأکيد بر ضرورت توسعه همکاري هاي بين شهري و همچنين همکاري ها در سطح قاره آسيا ميان ايران و چين، گفت: بدون شک قرن بيست و يکم در بعد اقتصادي و سياسي، قرن آسيا است و همکاري شهرها با يکديگر براي توسعه عرصه سياسي و اقتصادي الزامي است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد باقر قاليباف که به منظور شرکت در مجمع شهرداران آسيايي به شهر هايکو سفر کرده است، روز گذشته با ني چيانگ شهردار اين شهر ديدار و گفت و گو کرد.
در جريان اين ديدار شهردار تهران با تأکيد بر اينکه رابطه ايران و چين در همه ابعاد يک رابطه بسيار قديمي و مستحکم است، گفت: دو کشور تاکنون در بخش هاي مختلف و در حوزه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي هماهنگي داشته اند.
قاليباف با اشاره به امضاي پيمان خواهرخواندگي تهران و پکن در سال گذشته، ابراز داشت: لازم است که همکاري هاي بين شهري و همچنين همکاري ها در سطح قاره آسيا بين ايران و چين توسعه پيدا کند.
وي در ادامه تأکيد کرد: بدون شک قرن بيست و يکم در بعد اقتصادي و سياسي، قرن آسيا است و همکاري شهرها با يکديگر براي توسعه عرصه سياسي و اقتصادي الزامي است.
شهردار تهران همچنين گفت: در سال 2008 که ايده شهرداران کلانشهرها و پايتخت هاي آسيايي مطرح شد، ريشه اصلي اين اجلاس افق آينده آسيا در معادلات اقتصادي و سياسي بود؛ چرا که بدون همکاري خوب ميان شهرها، حتما دولت هاي ملي قادر به ايجاد يک ارتباط عميق فرهنگي، اقتصادي و سياسي نخواهند بود.
محمد باقر قاليباف ضمن دعوت از از شهردار هايکو به منظور سفر به تهران، گفت: تهران يک شهر مرکزي است که با بيش از 10 ميليون جمعيت به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران شناخته مي شود؛ اين شهر همچنين يک شهر سياسي، اقتصادي و دانشگاهي با ويژگي هاي خاص و برجسته است.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: مهم ترين ويژگي فرهنگي تهران آن است که همه فرهنگ هاي کشور در اين شهر متمرکز هستند و از اين منظر ديدن تهران به معناي ديدن ايران است.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که در طول دوره رياست شهردار هايکو بر مجمع شهرداران آسيايي، شهرهايي بيشتري از آسيا به اين مجموعه و سازمان آسيايي ملحق شوند؛ چرا که فرصت ها و چالش هاي شهرهاي آسيايي از نظر اقتصادي و فرهنگي بسيار نزديک به يکديگر است.
در جريان اين ديدار ني چيانگ، شهردار هايکو، نيز ضمن ابراز خوشحالي از حضور شهردار پايتخت جمهوري اسلامي ايران به عنوان موسس مجمع شهرداران آسيايي در چهارمين دوره اجلاس AMF به ارائه گزارشي از تحولات اين شهر پرداخت.
وي تأکيد کرد: شهر هايکو در جنوبي ترين قسمت چين قرار گرفته و زير تابيعت استان هاينان به شمار مي رود؛ اين شهر با جمعيت دو ميليون و سيصد هزار نفر يک شهر توريستي محسوب مي شود که بيشترين صنعت آن کشاورزي است.
شهردار هايکو در ادامه عنوان کرد: شهر هايکو يک منطقه کشاورزي و صنعتي است که بيشترين فعاليت آن در زمينه بنادر صورت مي گيرد؛ اين شهر مرکز سياسي و فرهنگي استان هاينان به شمار مي رود که يک سوم درآمد کل استان متعلق به اين شهر است.
ني چيانگ با تقدير از شهردار تهران به منظور تأسيس مجمع شهرداران کلانشهرهاي آسيايي، تأکيد کرد که در دوره رياست جديد اين مجمع، بر مبناي هدف اصلي کنفرانس کلانشهرهاي آسيايي اقدام خواهد شد تا ارتباط شهرهاي آسيا با يکديگر توسعه پيدا کند.
شهردار هايکو در پايان ضمن تأکيد بر ضرورت ايجاد زمينه همکاري مشترک ميان دو شهر، ابراز اميدواري کرد که ايران و چين نيز در زمينه فرهنگي و تجاري ارتباط و همکاري بيشتري با يکديگر داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن