تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکتر فرهادی شخصیت بسیار برجسته ای در حوزه آموزش عالی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد: دکتر فرهادی شخصیت بسیار برجسته ای در حوزه آموزش عالی است مشهد- ایرنا- رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:دکتر فرهادی شخصیت بسیار برجسته ای در حوزه آموزش عالی است.


دکتر محمد کافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: فرهادی که به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی پست وزارت علوم به مجلس معرفی شده تقریبا در تمامی سطوح آموزش عالی تجربه طولانی دارد.
وی گفت: ایشان در مقاطع مختلف هم در سطح وزارت و هم به عنوان عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم به عنوان رئیس دانشگاه و هم به عنوان عضو هیات امنای دانشگاههای مختلف حداقل در 30 سال گذشته با آموزش عالی ایران مانوس بوده اند.
او افزود: این تجربه گرانسنگی که دکتر فرهادی در طول این سالیان کسب کرده در این فراز از تاریخ آموزش عالی می تواند به درد سیستم آموزش عالی بخورد و سیاستهای اعلام شده توسط دولت تدبیر و امید به دست با کفایت و بر اساس تجربیات موفق ایشان اجرا شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جای خوشبختی دارد که برنامه های دکتر فرهادی علاوه بر این که بر اساس برنامه های اعلام شده توسط ریاست جمهوری است با برنامه های اعلام شده توسط وزرای قبلی و به ویژه برنامه های دکتر فرجی دانا همسویی و همخوانی بسیار بالایی دارد و می تواند اقداماتی که از گذشته شروع شده بود با اجرای برنامه دکتر فرهادی کامل شود.
کافی افزود: توجه به بحث کیفیت و دوری از کمیت گرایی در برنامه های دکتر فرهادی بحثی است که در این دوره از آموزش عالی ایران بسیار می تواند کارساز باشد.
وی گفت: این که دکتر فرهادی وزیر پیشنهادی وزارت علوم برنامه دارند که از یک تیم فرهیخته و کارآزموده و دانشمند در مدیریت وزارتخانه و دانشگاهها استفاده کنند بسیار نوید بخش است.
او افزود: امید است که با اجرای این برنامه که هم در سطح ملی و هم بین المللی تنظیم شده و به ویژه اسناد بالا دستی و سیاستهای اعلامی توسط رهبری فرزانه نظام نیز در آن لحاظ گردیده شده نوید بخش دوره پرباری در وزارت دکتر فرهادی باشد و مجلس هم به ایشان و هم به برنامه هایشان اعتماد بکنند و رای موافق را به ایشان بدهد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص رای ندادن مجلس به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا همین الان هم دانشگاهها از این وضعیت ضربه خوره اند و در حالت بلاتکلیفی به سر می برند و آن نشاط و امیدی که در دانشگاهیان در دوره وزارت آقای دکتر فرجی دانا دیده می شود دیگر به چشم نمی آید.
دکتر کافی افزود: شاید این مباحثی که پیش آمد و این گزینه هایی که برای وزارت علوم مطرح شدند و رای نیاوردند باعث سرخوردگی بسیاری از دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاهها شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به دنیال تحقق شعار جامعه دانش بنیان است که رهبری بزرگوار هم بر آن تاکید دارند و این شعار به این معناست که اداره کشور توسط دانشمندان و کسانی که فرهیختگی علمی دارند انجام بگیرد و این امر محقق نمی شود مگر این که دانشگاههای ما بیش از پیش فعالیت و تولید علم و فناوری بکنند و تولید علم و فناوری محقق نمی شود مگر این که مجلس و دولت از دانشگاهها و وزارت علوم حمایت کنند و هر چه زودتر تکلیف سکاندار این وزارتخانه مشخص شود.
او افزود:در چند ماه گذشته آقای دکتر نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش زیادی کردند اما ایشان هم می دانند که به شکل موقتی در این سمت هستند لذا هیچ برنامه بنیادینی را نمی توانند شروع کنند.
وی گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد دیگر واقعا شرایط بسیار مشکل تر می شود و کسانی که مسبب این امر هستند باید درپیشگاه خداوند متعال و ملت جوابگو باشند.
1922/522


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن