تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812865384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تارنمای اول پرس: به مردم ربطی ندارد!!!/ الوداع تا انتخابات دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نظارت از حاشیه خوانده شدن تا به حاشیه رفتن، تارنمای اول پرس: به مردم ربطی ندارد!!!/ الوداع تا انتخابات دیگر تارنمای اول پرس در مطلبی نوشته است: می گویند: به مردم ربطی ندارد!!! و اینجاست چرایی ادای این سخن دو حالت دارد، یا از روی عصبیت است و یا از روی اعتقاد قلبی که بر اثر عصبیت بر زبان جاری شده است ، در هر دو حالت ادای این حرف، فعلی مذموم است و باید با طی مسیر عذرخواهی از مردم، جبران حداقلی شود نه اینکه با سخنان کذایی خود را مبری از حاشیه خواند و گذشت.


زیر پوست شهر چه خبر است؟! هر روز را عادی شروع میکنی مثل دیروز و روزهای دیگر، اتفاقات یکسان و گاه متفاوت در حال جریانند و تو تنها شاهد و گاه بی توجه به آنچه اتفاق می افتد، درگیر اتفاقات زندگی خود.
این تقریبا حالتی است که ما در شهر خود حول و حوش آن سیر می کنیم و این جو زنده گی یا زندگی ماست. سرنوشت امروز و آینده ما را کسانی رقم می زنند که شاید توجهی بدانان نداریم و اصلا مهم نیست که چه کسی چه تصمیمی می گیرد.
دقیق تر که بشوی می بینی سرنوشت شهر خود را بدست کسانی سپرده ای و به کناری کشیده ای.
اختلاف، کشمکش، دوستی، همراهی و ... همه آن چیزی نیست که تو درباره شهر خود از منتخبان خود باید ببینی.
در ورای این همراهی ها و گاه اختلافات چه چیزی نهفته است که مردم نامحرمند و نامحرمان، محرم. انتخابات که می شود همه دست در گردن آویخته در خدمت مردمند تا سبد رای خود را پربارتر کنند و روزی که نامشان از صندوق بعنوان پیروز برون شد دیگر کدام مردم، کدام حق،کدام رای؟! البته نباید نادیده انگاشت اندک تعدادی را که همواره با مردمند و برای مردم و مردم را ولی نعمت خود می دانند و خود را در برابر آنان پاسخگو، اما دیگر گروه صرفا به استفاده تبلیغاتی از نام مردم بسنده می کند و دیگری حتی حال آن را ندارد که نام مردم را برای رنگین کردن سخنان خود به کار برد.
تصمیمات گرفته می شود و گاه در کمال اهانت در پاسخ به پرسشی نظارتی و قانونی برای مردم، می گویند: به مردم ربطی ندارد!!! و اینجاست چرایی ادای این سخن دو حالت دارد، یا از روی عصبیت است و یا از روی اعتقاد قلبی که بر اثر عصبیت بر زبان جاری شده است ، در هر دو حالت ادای این حرف، فعلی مذموم است و باید با طی مسیر عذرخواهی از مردم، جبران حداقلی شود نه اینکه با سخنان کذایی خود را مبری از حاشیه خواند و گذشت.
این که به مردم ربطی ندارد، درد امروز و دیروز ما نیست و در هر دوره ای افرادی بوده اند که خود برای خود حصن و حصار قائل بوده اند و پاسخگویی برایشان معنی نداشت. در انقلابی که اساسش قیام مردم مسلمان است و مردم به فرموده آن پیر سفر کرده ولی نعمت مسوولانند، دیگر جایی برای چنین رفتارهایی وجود ندارد و هرکس خود را منطبق بر این گفتار نمی داند بهتر است ردای مسوولان از تن به در آورد و بیش از این حق الناس را ضایع نکند، البته نگارنده نافی خدمات و تلاش های انجام شده نبوده و نیست و هرتلاشی را قابل تقدیر می داند.
اما سوی دیگر حرف با ما مردم است که با عمل خود برخی را به عدم پاسخگویی عادت داده ایم و توگویی که ابدا کسی حق سوال ندارد و هرکس سوالی مطرح کرد حاشیه ساز است و آقایان بی آنکه به خود زحمتی دهند و درصدد پاسخ منطقی برآیند، طی یک فرار رو به جلو سوال را حاشیه می خوانند و در افکار عمومی ژست فعال جهادی به خود می گیرند و سوال کنندگان را سنگ اندازان در مسیر جهاد خود معرفی می کنند، غافل از آنکه مردم بسیار هوشمند تر از آنند که به فریبی رسانه ای و رندانه قانع شوند.
عدم بازخواست مردم از مسوولین منجر به ایجاد روندی شده است که در آن شاید دیگر هیچ چیز به مردم ربط نداشته باشد و در اینجا مردمند که حق خود را با عدم بازخواست از مقام مسوول ضایع می کنند و منتخبان خود را در مسیری می برند که یقین می کنند که بار دیگر در انتخابات با خرج های آنچنانی رای مردم را باز در سبد رای خود خواهند دید و بار دیگر الوداع تا انتخابات دیگر.
عدم بازخواست و نظارت مردم باعث می شود ناظران و مجریان دست در دست هم بی آنکه نظارتی کنند تصمیمات خود را مجری باشند و معترض و روشنگر را حاشیه ساز بنامند و بنام اکثریت برای خود دیکتاتوری اقلیت بنا کنند.
اگر ناظر نخواهد که نظارت کند و بخواهد تنها و تنها با همراهی با مجری و مسوول مورد نظارت خود کار خود را به پیش ببرد اینجا چه کسی باید فریاد وا تبریزا سردهد؟! جز مردم نمی تواند ناظر بر منتخب باشد و ما مردم باید بیش از پیش بر استیفای حق خود بکوشیم، اما مقام مسوول و منتخبان نیز باید بدانند که فرصت اندک است و دادگاه انتخابات نزدیک، مردم با کسی عهد اخوت نبسته اند که با آنان بیگانه باشد و گاه با فریب بخواهد خود را با مردم یکی کند و البته چشمان تیز رسانه ها نیز بیدار است و بعنوان جزیی از مردم پیگیری حقوق مردم را وظیفه جدا ناشدنی خود می داند، امید که اندکی تغییر به سوی بهبود را شاهد باشیم.
587


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن