تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه کاشان: آمریکا و اسراییل از اقتدار ایران اسلامی هراس دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه کاشان: آمریکا و اسراییل از اقتدار ایران اسلامی هراس دارند کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دشمنان نظام بخصوص آمریکا و اسراییل بواسطه علم و اقتدار نظامی ایران اسلامی در هراس هستند.


به گزارش ایرنا، آیت الله «عبدالنبی نمازی» شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مسلمانان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در محاصره و تهاجم دشمنان قرار دارند، تاکید کرد: تنها با داشتن علم و معرفت می توان پاسخ آنان را داد.
وی نمونه بارز توانمندی علمی ایران اسلامی را ساخت «پهباد» در هفته گذشته توسط دانشمندان صنایع نظامی بیان و اظهار داشت: این اقتدار در پرتو دانش و علم حاصل شده است.
وی از دانشجویان بویژه دانشجویان بسیجی به عنوان یک عنصر متفکر، آگاه و جدی در عرصه آموزش و فراگیری مسائل علمی یاد کرد و افزود: در کنار این مولفه ها طهارت، پاکی و جهاد اخلاقی باید وجود داشته باشد.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دوران جوانی و نوجوانی بهترین دوران انسان است و هر فردی که به جایگاه و مرتبه ای رسیده است، نتیجه تلاش و جهاد وی در این دوران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: توصیه نظام تعلیم و تربیت توحیدی به جامعه، مدیریت کردن بر سرمایه عمر است چون هیچ چیز را نمی توان جایگزین عمر کرد.
آیت الله نمازی تاکید کرد: جوانان باید برای مطالعه، مذاکره علمی و ورزش کردن برنامه ریزی کنند و تابع موجها و جوسازی ها نشوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان دارای سه مقطع آغاز، دوران فعالیت و پایان است که دو مقطع آغاز و پایان در اختیارش نیست، اما دوران فعالیت از نوجوانی شروع می شود و در اختیار انسان است و باید آن را مدیریت کند.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: تحمل تنهایی نشانه قوی بودن اندیشه انسانهاست و مردان بزرگ از خلوت و تنهایی استفاده کرده اند که این نکته برای نوجوانان و جوانان نیز حائز اهمیت است.
وی دانش، آگاهی، معرفت و علم را عامل سعادت و کمال انسانها دانست و اظهار داشت: جهل و ناآگاهی نیز عامل عقب نگه داشتن و سقوط بشریت است.
آیت الله نمازی تصریح کرد: در نظام آموزشی تعلیم و تربیت توحیدی، بنای اسلام بر مبارزه با جهل و جهل زدایی است وهیچ چیزی در اسلام ارزشمندتر از علم نیست تا جایی که اسلام، دانش، علم و نگاه کردن به چهره عالم و حتی درب خانه عالم را عبادت دانسته است.
وی با تاکید بر معرفت الله، منشا تمامی گناه ها را جهل به خداوند تبارک و تعالی دانست و گفت: معرفت معاد نیز پس از معرفت خدا قرار دارد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان همچنین در دیدار با رییس و دانش آموزان مدرسه امام خامنه ای کاشان گفت: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک دانشگاه و یک مکتب دارای عقبه بسیار طولانی برای هدایت و تربیت بشریت است.
وی خروجی این مکتب و دانشگاه را عزت، سربلندی و افتخار مسلمانان بیان کرد و افزود: کربلا و عاشورا رمز هدایت و سعادت بشریت در جهان است.
عضو ارشد جامعته مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان اسلام بسیار تلاش کرده اند تا حلقه و شعاع عاشورا تنگ شود اما با وجود گذشت بیش از یکهزار و 375 سال، امروز پیام کربلا به سراسر جهان رسیده و جهان عاشورایی شده است.
وی با اشاره به حضور بیش از 10 میلیون نفر در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در کربلای معلی، تصریح کرد: از کشورهای اروپایی و غربی نیز در بین این زائران وجود داشت.
آیت الله نمازی نازل شدن تمامی پیامبران ادیان الهی را برای آموزش و تعلیم انسانها و اکمل دین عنوان کرد و گفت: این آموزش ها در هر دوره ای تکامل یافته است.
به گفته وی عاشورا در عقبه این حوادث و نهضت های انبیای الهی قرار گرفته و برای آزمایش انسان بوده است.
امام جمعه کاشان وظیفه آحاد مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان را آگاهی بر فلسفه عاشورا بیان کرد و گفت: روح پیام عاشورا، بندگی خدا و معرفت الله است.
وی رمز سرافرازی و سربلندی انسانها را در بندگی خدا و پیام عاشورا دانست و تاکید کرد: یکی از پیام های مهم عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر واجبات دیگر نیز احیا می شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ترویج بدعتها در عزاداری ها را جهل و نادانی انسان ها دانست و گفت: وجود این بدعتها در عزادارایها باعث سوء استفاده دشمنان می شود.
به گفته وی معاندان جمهوری اسلامی در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی با تبلیغات سوء، از این بدعتها، چهره ناشایستی از اسلام به جهان معرفی می کنند.
562/545


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن