تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798708485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمله ما می‌توانیم امام خمینی(ره) در هفته‌نامه‌های آمریکایی/ توانمندی موشکی جمهوری اسلامی نماد اقتدار علمی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مقدم‌فر در گفتگوی تفصیلی تشریح کرد
جمله "ما می‌توانیم" امام خمینی(ره) در هفته‌نامه‌های آمریکایی/ توانمندی موشکی جمهوری اسلامی نماد اقتدار علمی ایران
مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت موشکی ایران و نام‌بردن از آن به عنوان اقتدار علمی کشور گفت: اگر ماهواره‌های ساخت دانشمندان جوان کشورمان درمدار "لئو" قرار گرفته‌اند و به یاری خدا به زودی مدارهای بالاتر از جمله "ژئو" را نیز فتح خواهند کرد، مدیون ساخت موشک‌های ماهواره‌بر بومی است.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،  "حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگو تفصیلی با وی‍ژه نامه 30سال اقتدار موشکی با عنوان "قیام سجیل‌ها" درباره توانمندی موشکی و نقش آن در اقتدار کشورمان در عصر کنونی اظهار داشت: توانمندی موشکی به عنوان یکی از عوامل اقتدار و مولفه قدرت در جمهوری اسلامی مطرح است و این مولفه نه تنها امروز بلکه در دوران دفاع مقدس نیز تأثیر شایانی در تعیین سرنوشت جنگ داشت.  
 


با شلیک اولین موشک از سوی ایران، عراق بمباران شهرها را متوقف کرد
 
مقدم‌فر با بیان این که در دوران جنگ تحمیلی وقتی ما به توان شلیک و تولید موشک‌ها دست یافتیم حالت بازدارندگی بسیار زیادی برای کشورمان در برابر دشمن به وجود آمد تصریح کرد: با شلیک اولین موشک از سوی ایران، عراق بمباران شهرها را متوقف کرد.

 
* در اختیار داشتن ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های موشکی یک عنصر قدرت‌آفرین محسوب می‌شود
 
مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز هم در اختیار داشتن ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های موشکی یک عنصر قدرت‌آفرین و اقتدار زا برای هر کشور محسوب می‌شود و علی‌رغم این که در دوران پساجنگ سرد هستیم ولی همچنان قدرت‌های بزرگ دنیا به افزایش قدرت موشکی خود در انواع و اقسام مختلف آن در کنار سایر توانمندی‌های نظامی بسیار اهمیت می‌دهند.





 








وی با اشاره به این که افزایش قدرت موشکی جمهوری اسلامی به ویژه با اتکا به توانمندی‌های بومی در افزایش قدرت بازدارندگی نقش دارد تصریح کرد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر تعرضات احتمالی دشمن در عقبه‌های استراتژیک ما موثر است.  
 
*جمهوری اسلامی حامی مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه/ توانمندی موشکی جمهوری اسلامی نماد پیشرفت و اقتدار علمی کشور محسوب می‌شود

مقدم‌فر با اشاره به توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی و گروه‌هایی که انقلاب اسلامی در آنجا نفوذ معنوی دارد، اضافه کرد: آن‌ها از این توانمندی‌ها در خنثی‌سازی تهاجماتی که علیه آنان از سوی دشمن صورت می‌گیرد استفاده می‌کنند و همانند آنچه در جنگ اخیر غزه رخ داد جهانیان به عیان دیدند که جمهوری اسلامی اقتدار علمی و تکنولوژیک خود را برای کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و فلسطین در اختیار حماس و مقاومت قرار می‌دهد.
 
 مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این که رشد سریع علمی کشور که 16 برابر متوسط رشد علمی جهان است و وجود پیشرفت‌های غیرقابل انکار در تمام علوم گفت: واقعیت این است که توانمندی موشکی جمهوری اسلامی نماد پیشرفت و اقتدار علمی کشور محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: در پژوهش‌های علمی موشک یک صنعت بین رشته‌ای است که در ساخت آن علوم بسیاری از جمله فیزیک، شیمی و الکترونیک دخیل هستند و وقتی امروز توانمندی موشکی کشور در شرایط فوق‌العاده قرار می‌گیرد به این معناست که ایران اسلامی در یک سلسله علوم به رشد قابل توجهی دست یافته است. 

 
*پیشرفت‌های موشکی ایران مانور اقتدار علمی کشور است

مقدم‌فر با اشاره به پیشرفت موشکی ایران و نام بردن آن به عنوان اقتدار علمی کشور افزود: ماهواره نیز که مرتبط با صنعت موشکی است با پیشرفت صنعت موشکی به شکوفایی می‌رسد و اگر ماهواره‌های ساخت دانشمندان جوان کشورمان درمدار "لئو" قرار گرفته‌اند و به یاری خدا به زودی مدارهای بالاتر از جمله "ژئو" را نیز فتح خواهند کرد، مدیون ساخت موشک‌های ماهواره‌ور بومی است.


*هفته نامه‌های آمریکایی به نقل از امام خمینی(ره) نوشتند we can

 مشاور فرمانده کل سپاه با بیان توانمندی و عملیاتی سازی شعار امام خمینی(ره) درباره "ما می‌توانیم" گفت: در آن زمان این جمله را بر زبان می‌آوردند و هفته نامه‌های آمریکایی با تیتر درشت به نقل از امام نوشتند" we can "،  اما هرگز فکر نمی‌کردند که این شعار اینقدر زود تحقق یابد و پس از سه دهه به این تراز از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی دست یافتیم.


 * امروز ما انواع موشک‌های فوق پیشرفته را در اختیار داریم/امروز ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح است

وی با اشاره به اهمیت سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: وقتی امام این سخن را فرمودند: جوان‌هایی مانند شهید طهرانی‌مقدم با باور به فرموده امام و با پشتکار و جدیت به آن فرمایش شکل عملیاتی دادند و با نیازی که در دوران جنگ احساس شده بود صنعت موشکی را تا جایی پیش بردند که امروز ما انواع موشک‌های فوق‌ پیشرفته را در اختیار داریم.  
 
مقدم‌فر درباره صنعت موشکی و تاثیر آن در رشد علمی و مناسبات سیاسی و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت موشکی عنصر بسیار مهمی در تغییر معادلات امنیتی منطقه و جهان بوده و اقتدار موشکی ایران الگوهای امنیتی منطقه را تغییر داد و امروز ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح است.
 
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این که این موفقیت اگر چه مرهون قدرت نرم انقلاب اسلامی است منبعث از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و آموزه‌های مکتب تشییع بوده و در بعد سخت قطعاً مرهون توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت‌های صنعت موشکی است.

*مقاومت اسلامی درلبنان و فلسطین طعم تلخ شکست را به ارتش مجهز رژیم صهیونیستی چشاندند/حسن طهرانی‌مقدم مدیریت و تلاش جهادی کشور را به اقتدار موشکی رساند

وی تصریح کرد: تأثیر این پیشرفت‌ها را می‌توان در اعتراف مقامات غربی به نقش بلامنازع ایران در منطقه و پیروزی‌های شکوهمند و افتخار‌آفرین مقاومت اسلامی در جنوب لبنان توسط "حزب‌الله" و در غزه توسط "حماس" و "جهاد اسلامی"  مشاهده کرد که توانستند طعم تلخ شکست را به ارتش رژیم صهیونیستی بچشانند.
 
مقدم‌فر درباره پیشرفت موشکی و اهمیت نقش شهدا و مدیریت جهادی شهید طهرانی‌مقدم گفت: همه آنچه درباره توانمندی موشکی و تأثیر آن بر معادلات و مناسبات جهانی عرض کردم حاصل مدیریت جهادی و تأکیدات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و نقش مهم و برجسته شهید طهرانی‌مقدم است.  
 
 مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این که اگر بخواهیم برای فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره مدیریت جهادی یک نماد با شاخصه‌ها و ویژگی‌های دقیق آن معرفی کنیم باید نام شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم را ببریم که اگر تلاش و مجاهدت این شهید بزرگوار نبود به چنین توانمندی موشکی بالایی نمی‌رسیدیم و آن دانشمند پارسای بی‌ادعا با مدیریت و تلاش جهادی کشور را به اقتدار موشکی رساندند.

 
*شهید طهرانی‌مقدم مصداق بارز مدیر جهادی و دانشمند و پارسای بی‌ادعا/انقلاب اسلامی نه خود را وام‌دار لیبرالیسم و نه کمونیسم می‌داند

وی با اشاره به ویژگی شهید طهرانی‌مقدم در رابطه با مدیریت جهادی گفت: اول این که او به هیچ وجه اسیر ساختار دست و پاگیر اداری و بوروکراسی‌های معمول نمی‌شد و چه در درون نیروهای مسلح و چه در بیرون از آن خصیصه ویژه او تلاش شبانه‌روزی و مستمر، ایمان به خدای متعال و نوآوری و رشد و تعالی در کارها بود که از او یک دانشمند برجسته و یک پارسای بی‌ادعا به فرمایش مقام معظم رهبری داده شده بود. 





 
مقدم‌فر درباره دیدار مقام معظم رهبری و اعضای مجلس خبرگان و تزلزل تفکرات آمریکا و نقش موشک‌ها در این تحول اظهار داشت: ظهور انقلاب اسلامی ایران قدرت ایالات متحده آمریکا را به عنوان یک داعیه‌دار هژمونی جهانی چه در بعد نرم و چه در بعد سخت به چالش کشید و انقلاب اسلامی منادی یک ایدئولوژی سیاسی و سبک زیست اجتماعی مستقل بود که نه خود را وام‌دار لیبرالیسم سرمایه‌دار غربی و نه پیوندی با کمونیسم شرق می‌دانست و با اتکا به مبانی اسلام ناب محمدی(ص) الگویی روزآمد مطابق با نیازهای عصر امروز ارایه کرد.
 
مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: به تبع ظهور این الگوی سیاست دینی در یک محیط سکولاریزه شده، در تعارض کامل با منافع و خط مشی الگوی آمریکایی بود و مشکلات بسیاری را برای دولتمردان کاخ سفید ایجاد می‌کرد.
 

*انقلاب اسلامی موازنه قدرت را به نفع خود تغییر داد

مقدم‌فر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاری موثر بر شیوه‌های نبرد نامتقارن و آموزش، تجهیز و سازمان‌دهی گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه و نیل به دستاوردهای صنایع دفاعی مانند موشک، هواپیما و پهپاد موازنه قوای غرب آسیا را به نفع خود و هم‌پیمانانش و به ضرر آمریکا و متحدان آن برهم زد.
 





 

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: توان انقلاب اسلامی معادلات جدیدی را وارد صحنه کرد که طرف مقابل قادر به درک و محاسبه آن نبود که همین معادلات پیروزی‌های شگرف جریان مقاومت را در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق رقم زد.
 

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن