تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834253126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای رستم و سهراب در اتوبان نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲




1416227956454_5499409549564976873.jpeg

یک هنرمند نقاشی دیواری معتقد است که در سال‌های اخیر به تطابق محیط جغرافیایی و اجتماعی و مکان نصب آثار هنری در شهرها، بسیار کم توجه شده است. محمدمهدی صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی ویژگی‌های مهم هنرهای شهری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در هنر شهری مورد توجه قرار گیرد، تطابق جانمایی طرح‌ها و ویژگی‌های اثر هنری است. نقدی که بر سیستم زیباسازی دارم، این است که ما باید به فضای جغرافیایی و محیطی مکانی که قرار است در آنجا اثر هنری نصب شود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به‌عنوان مثال نمی‌توان طرحی را که مناسب فضای اجتماعی و جغرافیایی میدان انقلاب است، در اتوبان نیایش یا در شهرک غرب اجرا کرد. متأسفانه این نکته در هنر شهری تا به حال بسیار کم رعایت شده است. او ادامه داد: مثلا در اتوبان‌ها نمی‌توان طرح‌هایی را مانند قصه‌ی رستم و سهراب اجرا کرد، چون حواس راننده‌های اتومبیل‌هایی که با سرعت زیاد در مسیر حرکت می‌کنند، با دیدن این‌گونه اثر ممکن است پرت شود و خطرهایی ایجاد شود. بنابراین ابتدا باید برای نصب مجسمه یا نقاشی دیواری جانمایی انجام شود و سپس با در نظر گرفتن شرایط منطقه، اثر مناسب در آنجا قرار گیرد.

«گردونه مهر» اثر محمدمهدی صنعتی

این هنرمند در ادامه به روند هنر نقاشی دیواری در تهران اشاره کرد و گفت:‌ روند نقاشی دیواری پس از پایان یافتن جنگ، روندی خوب، ولی بسیار کندی بوده و یک سیاست جامع و ثابت بر آن نظارت نکرده است. شاهد بوده‌ایم که در هر دوره، با تغییر داوران شورای هنری سازمان زیباسازی و مدیران بخش‌های مختلف، رویکردها هم تغییر کرده است. از سال 86 تا 90 داورهایی روی کار آمدند که خوب کار کردند و اجراهای هنری در شهر به سمت انتزاع و زیبایی بصری پیش رفت. صنعتی ادامه داد: ما باید به دور از شعارزدگی این مسیر را دنبال کنیم و سیاستی برای این کار در نظر گرفته شود که با تغییر مدیران عوض نشود. در این شهر که مملو از دود و سیمان و سنگ و خاکستر است، می‌توان با وارد کردن معماری اصیل ایرانی و طرح‌های زیبا و آرامش‌بخش بصری، محیطی خوب و شاد را برای شهروندان ایجاد کرد. او به سابقه‌ی فعالیتش در این زمینه اشاره و اظهار کرد: سال 87 از طریق فراخوان یک دیوارنگاری، طرحی به‌صورت نقش‌برجسته و انتزاعی ارائه دادم که بعدها در اتوبان صدر اجرا شد. نام این اثر «گردونه مهر» است که یکسری فرم‌های انتزاعی را به‌نمایش می‌گذارد و موتیف‌های آن برگرفته از کویر و خانه‌های این منطقه است. در این اثر برای اولین‌بار رنگ را با بتن مخلوط و آن را به رنگ سفال نزدیک کردیم. این طرح به‌دلیل ویژگی‌های خاصی که داشت، در دوسالانه‌ی دیوارنگاری به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شد. از ویژگی‌های دیگر این طرح آکوستیک بودن آن است که برخلاف طرح‌های دیگر، برگشت صدا ندارد و صرفا برای استراحت بصری در بزرگراه اجرا شده است. صنعتی اضافه کرد: در حال حاضر دومین کار من در سطح شهر توسط داوران شورای سازمان زیباسازی تصویب شده که در تقاطع خیابان انقلاب و سعدی در زیرگذر این مکان اجرا خواهد شد. در این کار، از بناهای قدیمی خیابان سعدی عکس گرفتم و دروازه‌های قدیم تهران و معماری آن‌ها را مورد بررسی قرار دادم و تلفیقی از این‌ها به‌عنوان المان‌های قدیمی معماری شهر تهران در این کار اجرا خواهد شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن