تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804589703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دوره بيست‌و‌دوم، عقبگرد به جاي پيشرفت!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برگزاري دوره بيست‌و‌دوم، عقبگرد به جاي پيشرفت!
بيست و دومين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي، از روز 24 آبان ماه برگزار خواهد شد. امسال به منظور كاهش تصدي‌گري فعاليت‌هاي اجرايي ستاد معاونت امور فرهنگي به ارشاد تهران محول شده است.
نویسنده : هادي عسگري 


بيست و دومين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي، از روز 24 آبان ماه برگزار خواهد شد. امسال به منظور كاهش تصدي‌گري فعاليت‌هاي اجرايي ستاد معاونت امور فرهنگي به ارشاد تهران محول شده است.
هفته كتاب جمهوري اسلامي پس از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مهم‌ترين اقدامي است كه در طول سال در رابطه با كتاب و كتابخواني برگزار مي‌شود و جشنواره‌هايي همچون كتاب سال دانشجويي، كتاب و رسانه برتر و كتاب و رسانه ملي از جمله برنامه‌هاي مولود اين هفته است.
پيش از اين سيدعباس صالحي، معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد، در نخستين جلسه از شوراي سياستگذاري بيست‌و‌دومين هفته كتاب جمهوري اسلامي كه در تيرماه برگزار شده بود، از بازخواني و بازانديشي در فعاليت‌هاي اين هفته به منظور برگزاري هرچه بهتر هفته كتاب خبر داد.  صالحي به اين نكته اشاره كرد كه به منظور بهبود و ارتقاي فعاليت‌هاي اين هفته نيازمند آن هستيم چند نكته را بررسي كنيم. اول اينكه برگزاري هفته كتاب در دوره‌هاي گذشته چه تاثيرات مثبتي در ترويج كتابخواني داشته است. در وهله دوم مسئوليت معاونت امور فرهنگي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در برگزاري هفته كتاب تا چه اندازه بايد باشد. در پايان با بررسي اين موارد، بيست و دومين دوره هفته كتاب را بايد با چه سياست‌ها و برنامه‌هايي ادامه دهيم.
اما از تيرماه تا به حال اطلاع‌رساني درستي از نحوه بازنگري چگونگي برگزاري اين هفته و سياست‌ها و برنامه‌هاي آن صورت نگرفته است. فارس در اين‌باره مي‌نويسد: پس از خارج كردن برگزاري جشنواره شعر فجر از تقويم اجرايي برنامه‌هاي ستادي معاونت امور فرهنگي، هفته كتاب كه يكي از فراگيرترين برنامه‌هاي فرهنگي است، دومين فعاليتي است كه طي سال جاري به خارج از ستاد واگذار مي‌شود. البته دبيرخانه دائمي هفته كتاب به عنوان اتاق فكر و حوزه سياستگذاري اين رويداد مهم فرهنگي همچنان در ستاد معاونت فرهنگي فعال خواهد بود. از اين زمان به بعد و پس از محول كردن مسئوليت به ارشاد استان تهران، خبري در راستاي برگزاري جلسات منعكس نشد و تنها در مصاحبه‌ها وجهي از جلسات منتشر شد و از سوي دبيرخانه يا ارشاد تهران اطلاع ‌ساني درباره نشست‌هاي برنامه‌ريزي و سياستگذاري منتشر نشده است. اين مسئله در حالي حالت هشدار به خود مي‌گيرد كه شمارش معكوس براي برگزاري «بيست و دومين دوره هفته كتاب» از امروز آغاز مي‌شود.  هر ساله هفته كتاب از 20 آبان - معمولاً - آغاز و تا اواخر آن ادامه مي‌يابد هرچند برنامه‌هاي اعلامي و پرطمطراق سال‌هاي گذشته و نه سكوت محض خبري امسال هيچ يك در شأن هفته كتاب نيست اما به هر حال اطلاع‌رساني در باب برگزاري اين رويداد، مهم تلقي مي‌شود.  نامگذاري روزهاي هفته كتاب، انتخاب شعاري براي اين هفته طي هر سال و ارزيابي فعاليت‌هاي نهادهاي مختلف، مشاركت استان‌ها و برگزاري نمايشگاه‌ها در اين راستا همه و همه در كنار هم زمينه‌هاي برپايي هفته كتاب را مهيا مي‌كرد.
طي سال‌هاي گذشته همواره بر اصلاح آئين‌‌نامه برگزاري اين هفته تأكيد شده است، حتي سال گذشته اعلام شد مركز پژوهش‌هاي ارشاد فعاليت‌ نهادها و سازمان‌ها را بررسي خواهد كرد تا ميزان اثرگذاري آنها نمايان شود.
 همايون امير زاده مشاور علمي‌، فرهنگي و مديريتي معاونت فرهنگي ارشاد، در واكنش به اين موضوع كه هفته كتاب امسال از دوره‌هاي قبل عقب‌تر است، ابراز اميدواري كرده است تا با برگزاري نشست‌هاي خبري برنامه‌هاي اين دوره تشريح شود. وي اين مطلب را نيز خاطرنشان كرد كه براي اين دوره برنامه‌هاي متعددي در نظر گرفته شده است.
بي‌شك عدم موفقيت در برگزاري شايسته هفته كتاب باعث خواهد شد تا وزارت ارشاد در سياست واگذاري مسئوليت‌ها تجديد نظر كند.
هفته كتاب براساس آئين‌نامه‌اي كه سال 72 به تأييد وزير وقت مصوب شد برگزار مي‌شود. تاكنون بيست و يك دوره از هفته كتاب برگزار شده است و همه‌ساله آبان ماه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با كمك دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف اقدام به برگزاري برنامه‌هاي مختلف در ايام هفته كتاب مي‌كند. شمار دستگاه‌هاي مشاركت كننده در اين اتفاق فرهنگي هر سال افزوده شده به گونه‌اي كه اكنون بالغ بر 70 نهاد صنفي و دستگاه دولتي با وزارت ارشاد در اين زمينه همكاري مي‌كنند. محمد الهياري 8 بهمن 92 با حكم سيدعباس صالحي به عنوان مسئول دبيرخانه دائمي هفته كتاب منصوب شد اما چگونگي فعاليت دبيرخانه در طول سال يا حتي روزهاي منتهي به آبان مشخص نيست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن