واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت وگو با فارس عنوان شد
خورشیدی: تغییرات بخش مسابقه تبلیغی فجر نیارمند برنامه مدون است
طراح پوستر فیلمهای «مهمان مامان» و «اعتراض» با بیان اینکه شروع هر کاری نیازمند برنامه ریزی منسجم است گفت: تغییرات اعمال شده در بخش مسابقه مواد تبلیغی جشنواره فیلم فجر می تواند مناسب باشد و باید برای راهبردهای موفقیت آمیز در آن برنامهریزی مدون و راه نو را نشانه گذاری کرد.
بهزاد خورشیدی عضو شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص تغییرات اعمال شده در خش مسابقه مواد تبلیغی جشنواره فیلم فجر گفت: اثر یک شخص حقیقی به عنوان هنرمند (عکاس، گرافیست) باید بنا به کیفیت اثرش بررسی شود و مستقل شدن این بخش نباید حقی را از کسی تضییع کند. وی ادامه داد: هرچند در هیچ فستیوال معتبر جهانی بخش اهدای جوایز برای عکاس و گرافیست وجود ندارد ولی از سال های گذشته تلاش شده تا با برگزاری این بخش در جشنواره فجر، سطح کیفی آثار در زمینه عکس و پوستر تبلیغات ارتقا پیدا کند و داشتن یک رویکرد مناسب برای این امر بسیار حائز اهمیت است. این گرافیست با اشاره به اهمیت پوستر برای فیلم بیان کرد: از دهه اخیر تاکنون پوسترها چشم انداز مثبتی نسبت به گذشته داشته اند چرا که طراح، تهیه کننده و کارگردان نگاه عمیق تری نسبت به آن پیدا کرده است. خورشیدی تصریح کرد: یک تهیه کننده باید به سمتی سوق داده شود که به مقوله مهم کمپین تبلیغاتی توجه کند و قطعا این مساله تبعات مثبتی در پی دارد و می تواند از نظر مالی نیز به عایدی فیلم کمک کند. وی با تاکید بر اینکه بحث تبلیغات و اطلاع رسانی باید در فضای مجازی جدی تر و موثرتر عمل کند گفت: جایگاه پوستر نسبت به گذشته بهتر شده و افرادی که معتقدند پوستر جایگاه خود را از دست داده است سخت در اشتباهند چرا که نقش آن پررنگ تر شده، و امروزه جمعیت بیشتری در فضای مجازی متوجه این قضیه هستند و می دانند که این امر خود منجر به جذب مخاطب می شود. طراح پوستر سینما با بیان اینکه تهیه کننده باید برای فیلمش استانداردسازی کند افزود: با کمپین تبلیغاتی که امسال برای نخستین بار آغاز به کار می کند، باید کارگردانان و تهیه کنندگان به این نتیجه برسند فیلمشان از نظر کیفیت تبلیغات ارتقا یابد و از ابتدای کار برای عکس فیلم اهمیت قائل شوند. عضو شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران معتقد است؛ پوستر در سینما کارکرد خود را از دست نداده است بلکه جایگاه و موقعیت آن به لحاظ ارتباط با مخاطب تغییر کرده و قشر وسیعی از مردم را در بر می گیرد. وی یادآور شد: تهیه کننده یک فیلم باید به این نتیجه برسد که تبلیغات و اطلاع رسانی پیشرفته و موثر باعث دیده شدن فیلم می شود و در مدت زمان کمی میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند. خورشیدی تاکید کرد: هر فیلمی باید سازوکار متفاوتی برای مخاطب محصول خود در نظر بگیرد. تهیه کنندگان ایرانی تمام انرژی و سرمایه خود را صرف تولید فیلم میکنند در صورتی که می توانند با تعیین بودجه مشخص به بخش عکس، پوستر و تیتراژ هم از همان آغاز "تولید" بپردازند. در اصل باید از همان پیش تولید، برنامه مدونی برای تبلیغات درنظر داشت؛ کمپین و مدیریت به این شکل معنا می گیرد. به گفته این طراح گرافیست پردیس های سینمایی دیگر امکان ارائه آثار به شکل گذشته را نمی دهند و به همین دلیل باید فضای تازه ای برای جذب مخاطبان سینما خلق کرد. وی یادآور شد: در واقع می توان گفت تبلیغ محیطی در دو دهه اخیر بسیار تغییر کرده و نمایش آنونس در سینما هم تعریف و کارکرد گذشته خود را از دست داده است. خورشیدی خاطرنشان کرد: باید به تهیه کننده راهکار نو عرضه کرد تا از لحاظ اقتصادی و برای برگشت سرمایه بخش تبلیغات را نادیده نگیرد چرا که برگشت سرمایه تضمین کننده بقای سینماست. وی ادامه داد: فیلم سینمایی شهر موشها گیشه خاص خودش را دارد و یک فیلم معمولی هم مخاطبان خاص خودش را، پس با تبلیغات خوب و موثر می توان مخاطبان هر فیلم را جذب کرد. این طراح و گرافیست گفت: همان طور که یک تهیه کننده به دنبال جذب فیلمبردار و بازیگر حرفهای است باید در پی جذب عکاس و گرافیست حرفه ای هم باشد تا در یک بازده زمانی هرچند دراز مدت، این تغییرات در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمایی نتیجه بخش باشد. انتهای پیام/
93/08/27 - 11:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]