تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826088081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر علامه طباطبایی(ره) درباره عالم برزخ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
نظر علامه طباطبایی(ره) درباره عالم برزخ
نظر علامه طباطبایی درباره عالم برزخ همان نظر قرآن کریم است. این مفسر بزرگ قرآن کریم معتقد بود که انسان پس از مرگ ظاهری به طرز خاصی زنده است و هنگامی که قیامت برپا شود، برای حساب عمومی حاضر می‌شود.

خبرگزاری فارس: نظر علامه طباطبایی(ره) درباره عالم برزخ



به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، علامه سید محمدحسین طباطبایی مفسر بزرگ و وارسته و استاد فلسفه و حکمت اسلامی درباره روز قیامت می‌فرماید: اگر انسان در آینه خود و در جهانی جز این جهان، روزی نداشته باشد که در آن روز به حساب نیک و بد اعمال وی رسیدگی شده پاداش مناسب داده شود، چنین ـ نیکوکاری خوب و لازم‌التحصیل و بدکاری بد و لازم‌الاجتناب ـ در نهاد و فطرت انسان گذاشته نمی‌شد. ما از این اعتقاد پاک تزلزل‌ناپذیر که دست آفرینش در نهاد ما گذاشته، باید بفهمیم خدای متعال همه را پس از مرگ دوباره زنده می‌کند و به حساب اعمال‌شان رسیدگی فرموده، نیکوکاران را پاداش نیک و نعمت جاوید می‌دهد و بدکاران را به سزای کردارشان می‌رساند و این «روز قیامت» نامید می‌شود.

*رابطه آخرت و عدل الهی ایشان درباره رابطه وجود آخرت و عدل الهی معتقدند: در این جهان نیکوکار و زشت کردار به پاداش کامل اعمال‌شان نمی‌رسند و اگر جهان دیگری در بین نباشد که در آن هر کدام از این دو دسته به پاداش مناسب رفتار و کردار خودشان برسند، هر دو دسته پیش خدا یکی خواهند بود و این منافی «عدل الهی» است.

*عالم برزخ علامه طباطبایی درباره عالم برزخ بیان داشته‌اند که اسلام معتقد است که انسان پس از مرگ ظاهری به طرز خاصی زنده است، اگر نیکوکار است از نعمت و سعادت برخوردار و اگر بدکار است معذب خواهد بود و هنگامی که قیامت برپا شود، برای حساب عمومی حاضر می‌شود. عالمی که انسان پس از مرگ تا روز قیامت در آن هست،‌ «برزخ» نامیده می‌شود. خدای متعال به مقتضای عدل خود، وعده فرموده که گروه انسان را بدون استثنا پس از مرگ دوباره زنده می‌کند و به جزئیات اعتقادات و اعمال‌شان رسیدگی حقیقی می‌کند و میان ایشان به حق قضاوت و داوری می‌کند و در نتیجه حق هر ذی حق را به وی می‌رساند و داد هر مظلومی را از ظلمش می‌گیرد و پاداش عمل هر کس را به خودش می‌دهد، گروهی به بهشت جاودان و گروهی به دوزخ جاودان محکوم می‌شوند. *قیامت تنها در قرآن آمده است در میان کتب آسمانی، قرآن کریم تنها کتابی است که از روز رستاخیز به تفصیل سخن رانده و در عین اینکه تورات نامی از این روز به میان نیاورده و انجیل جز اشاره مختصری نکرده، قرآن کریم در صدها مورد با نام‌های گوناگون روز رستاخیز را یاد کرده و سرنوشتی را که جهان و جهانیان در این روز دارند، گاهی به اجمال و گاهی به تفصیل بیان کرده است.   انتهای پیام/ک

93/08/27 - 00:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن