تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک سوم افراد قادر به پرداخت هزینه های درمانی نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صلیب سرخ اسپانیا : یک سوم افراد قادر به پرداخت هزینه های درمانی نیستند مادرید- ایرنا- صلیب سرخ اسپانیا اعلام کرد یک سوم افرادی که در یک سال اخیر به آنها مراجعه کردند ، به دلیل وخامت وضعیت زندگیشان و بحران اقتصادی ، قادر به پرداخت هزینه های درمانی خود نبودند.


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه،"آنتونی بروئل" رئیس هماهنگی صلیب سرخ اسپانیا روز شنبه تصریح کرد صلیب سرخ در سال 2008 میلادی به 909 هزار و 800 نفر رسیدگی می کرد اما اکنون این سازمان مجبور شده که نزدیک به دو میلیون و 500 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد که افزایشی 166 درصدی می باشد.
وی ادامه داد :فقر در اسپانیا در روند حاد و رشد قرار گرفته و نرخ آسیب پذیرترین قشر جامعه همچنان به افزایش خود ادامه می دهد به طوری که میزان افراد بیکاری که بیش از یک سال است که شغلی پیدا نمی کنند از 55 درصد به 75 درصد رسیده است.
رئیس هماهنگی افزود که 84 درصد افرادی که از سوی صلیب سرخ تحت پوشش قرار می گیرند در خطر فقر قرار دارند و هشدار داد که فقر شدید در حال تاثیرگذاری بسیاری بر سالمندان است زیرا از 5/5 درصد سال 2012 به 1/12 درصد در سال 2013 افزایش یافت .
وی اشاره کرد:سالمندان مجبورند درآمد خودرا بین سایر اعضای خانواده تقسیم کنند، موردی که باعث محدودیت ها در خرجهایی نظیر تغذیه یا شوفاژ می شود و این کمبود دارایی شدید ، مخصوصا بر زنان سالمند تاثیر می گذارد .
صلیب سرخ همچنین از افزایش بیماری ها در بین فقرا مخصوصا از نوع روانی نظیر اضطراب و افسردگی که بیشتر بر روی زنان و افراد بسیار سالمند تاثیر می گذارد افزون بر وخامت وضعیت سلامتی در دیگر بیماری های حاد نظیر آرتروز و آب مروارید به دلیل وضعیت اقتصادی هشدار داد .
اروپام *5*491**1547


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن