تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819923314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان دینی دراحیاء و گسترش فرهنگ وقف پیشرو باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران مبلغان دینی دراحیاء و گسترش فرهنگ وقف پیشرو باشند ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، گفت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت الاسلام " ستار علیزاده " با ما با بیان این که وقف از جایگاه ارزنده و والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، گفت: وقف به عنوان احسانی ماندگار همواره می تواند اثرات گرانقدری در جامعه داشته باشد.
وی با بیان این که وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد، گفت: ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است.
وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، بیان داشت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: این سنت ماندگار به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم که سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می شود ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه آحاد جامعه بوده است.
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به نیاز های روز جامعه گفت: استان ولایتمدار مازندران با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه و 70 درصد نیات واقفین در ایام محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در کشور دارای رتبه سوم می باشدو درحوزه های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی،پزشکی، دارو و درمان، کمک به بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان ، فقرا و ایتام ، محیط زیست و ... نیاز به وقف جدید است که خیرین می توانند در این راستا وقف نمایند.
وی تصریح کرد:همه همت و توان این اداره کل این است که از ظرفیت های لازم در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده نماید و از دستگاه ها و نهادهای مردمی و بسیج عمومی در این باره استفاده نماید.
وی افزود : از 29 آذر تا پنجم دی سال جاری به عنوان هفته وقف نام گذار شده است.ک/1
608


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن