تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805273236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش فرهنگ وقف جمعی، مایه خیر و برکت در حوزه سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گسترش فرهنگ وقف جمعی، مایه خیر و برکت در حوزه سلامت است
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: امیدواریم با گسترش فرهنگ وقف جمعی بتوانیم مایه خیر و برکت در حوزه سلامت شویم و نیات خیر واقفین را به نام خودشان ماندگار کنیم.


 به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در جلسه امضای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به این که این جلسات قدمی مهم برای احیای نیات واقفین خیراندیش جهت حفظ سلامت جامعه است، گفت: این ایام که مقارن با ماه محرم است، را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که خون پاک حضرت سید الشهدا علیه السلام در این امر خیر کمک کننده باشد تا این مهم محقق شود.
 
وی در خصوص اقداماتی که تا کنون در سازمان اوقاف صورت گرفته است، افزود: ایجاد بانک اطلاعات موقوفات به صورت جامع طراحی شده و در سطح کشور نیز بیش از 600 نقطه از این ابزار روز بشری استفاده می کنند. همچنین تمام وقف نامه ها و اسناد و مدارک واقفین به عنوان یک سند شرعی، حقوقی، و قانونی تنظیم و در سراسر کشور جمع بندی و ثبت شد تا از آسیب ها و آفات مصون بماند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: طبق گزارشات انجام شده، بیش از 500 هزار صفحه وقف نامه و اسناد مربوطه از گذشتگان و نیاکان ملت ایران وجود داشته که ثبت و ضبط گردیده و بر اساس نیات واقفین در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سلامت دسته بندی این اسناد صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که در حوزه سلامت سرمایه خوبی به عنوان وقف داریم، گفت: بر اساس گزارشات بیش از 400 بیمارستان و مرکز درمانی به صورت وقف وجود دارد که تعدادی در تهران و برخی نیز در استان ها و شهرستان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: از آنجا که تصمیم داشتیم از این ظرفیت خوب و سرمایه مطلوب استفاده بهینه کنیم، لازم بود که در حوزه موقوفات متخصصان بخش بهداشت و درمان مشارکت و همراهی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمان وزارت دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، آمادگی خود را جهت کمک در حوزه وقف به وزارت بهداشت اعلام کردیم ضمنا پس از ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری از اواخر سال 92 تا کنون در این حوزه اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 2 هکتار زمین در شیراز برای احداث بیمارستان تخصصی سرطان تعلق گرفته و اکنون در دست احداث است که برخی از پزشکان بسیجی و انقلابی به طور جدی پیگیر این موضوع هستند.

وی با بیان این که یکی دیگر از موقوفات بیمارستان جامع تخصصی سرطان در شهرری است که 25 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، بیان داشت: ضمنا طی توافقاتی با موسسه رویان مقرر شد یک زمین موقوفی دیگر در شرق تهران که در حوزه درمان 50 سال معطل مانده بود، به مساحت 15 هزار متر در اختیار آنها قرار گیرد تا بیمارستان سلول های بنیادی برای خدمت در حوزه سلامت احداث شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه افزود: نیت واقفین قدم برداشتن در راه خداست بنابراین ضروری است که در این راه با شناسایی و ساماندهی موقوفات درمانی، آنها را برای ارائه خدمات به مردم آماده کنیم که این امر مستلزم هم افزایی دستگاه های ذیربط است.

وی با تاکید براینکه، باید از ظرفیت ها بالفعل و بالقوه در این حوزه برای تحقق امر خیر استفاده کنیم، افزود: سازمان اوقاف، وزارت بهداشت و شهرداری به تنهایی قادر نیستند که موقوفات در حوزه سلامت را به بهره برداری برسانند، اما وقتی که همه این دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند، با استفاده از سرمایه های مادی و معنوی یکدیگر، توانایی مضاعفی برای تحقق این مهم ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه وقف را عرصه ای بین المللی خواند و گفت: ایرانیان خارج از کشور برای کمک و یاری رساندن در حوزه بهداشت و درمان انگیزه زیادی دارند و اگر شاهد اقدامات اساسی و حساب شده در  حوزه وقف در داخل کشور باشند، اعتمادشان برای مشارکت دوچندان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های هاروارد و آکسفورد خیریه و وقف هستند، افزود: ما باید از الگوهای قوی تر و باانگیزه های بالاتری در این خصوص استفاده کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی با تاکید بر اجرای اقداماتی در خصوص توسعه وقف جمعی گفت: وقف صرفا در انحصار افراد مرفه و ثروتمند خلاصه نمی شود و باید با گسترش وقف جمعی همه اقشار مردم در این امر خیر مشارکت داشته باشند چرا که در شرایط فعلی وقف های بزرگ آن هم صرفا توسط یک فرد کمی مشکل است چون احداث برخی مراکز درمانی به صدها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از عهده یک فرد برنمی آید. اما همین امر بصورت صادر کردن اوراق مشارکت وقف جمعی به راحتی محقق خواهد شد.

وی احداث بیمارستانی در استان فارس را یک نمونه از وقف جمعی اعلام کرد و گفت: می توانیم با ایجاد موقوفات کلان و مدیریت مناسب آنها، در این حوزه موثر واقع شویم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترش فرهنگ وقف جمعی بتوانیم مایه خیر و برکت در حوزه سلامت شویم و نیات خیر واقفین را به نام خودشان ماندگار کنیم.

گفتنی است، به منظور بهره برداری بهینه از امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های مشترک در امر توسعه و ارتقاء سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح های عام المنفعه در این حوزه، صبح امروز تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه که به امضای حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، طرفین در جهت یکپارچه سازی مدیریت مراکز درمانی و بهداشتی موقوفه از طریق ساختارسازی، هدف گذاری و ارتقاء بهره وری موقوفات همکاری خواهند کرد.
 
 انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن