تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820378235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با گسترش فرهنگ وقف جمعي، مايه خير و برکت در حوزه سلامت شويم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۴:۱۶ب.ظ)
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور: با گسترش فرهنگ وقف جمعي، مايه خير و برکت در حوزه سلامت شويم حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي گفت: اميدواريم با گسترش فرهنگ وقف جمعي بتوانيم مايه خير و برکت در حوزه سلامت شويم و نيات خير واقفين را به نام خودشان ماندگار کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي با اشاره به اين که اين جلسات قدمي مهم براي احياي نيات واقفين خيرانديش جهت حفظ سلامت جامعه است، گفت: اين ايام که مقارن با ماه محرم است، را به فال نيک مي گيريم و اميدواريم که خون پاک حضرت سيد الشهدا در اين امر خير کمک کننده باشد تا اين مهم محقق شود.
ايشان در خصوص اقداماتي که تا کنون در سازمان اوقاف صورت گرفته است، افزود: ايجاد بانک اطلاعات موقوفات به صورت جامع طراحي شده و در سطح کشور نيز بيش از 600 نقطه از اين ابزار روز بشري استفاده مي کنند. همچنين تمام وقف نامه ها و اسناد و مدارک واقفين به عنوان يک سند شرعي، حقوقي، و قانوني تنظيم و در سراسر کشور جمع بندي و ثبت شد تا از آسيب ها و آفات مصون بماند.
ايشان خاطرنشان کرد: طبق گزارشات انجام شده، بيش از 500 هزار صفحه وقف نامه و اسناد مربوطه از گذشتگان و نياکان ملت ايران وجود داشته که ثبت و ضبط گرديده و بر اساس نيات واقفين در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي، مذهبي و سلامت دسته بندي اين اسناد صورت گرفته است.
حجت السلام علي محمدي با اشاره به اين که در حوزه سلامت سرمايه خوبي به عنوان وقف داريم، گفت: بر اساس گزارشات بيش از 400 بيمارستان و مرکز درماني به صورت وقف وجود دارد که تعدادي در تهران و برخي نيز در استان ها و شهرستان ها است.
به گفته ايشان از آنجا که تصميم داشتيم از اين ظرفيت خوب و سرمايه مطلوب استفاده بهينه کنيم، لازم بود که در حوزه موقوفات متخصصان بخش بهداشت و درمان مشارکت و همراهي داشته باشند.
حجت السلام علي محمدي در ادامه اظهار کرد: در زمان وزارت دکتر هاشمي، وزير بهداشت، آمادگي خود را جهت کمک در حوزه وقف به وزارت بهداشت اعلام کرديم ضمنا پس از ابلاغ سياست هاي کلي سلامت توسط مقام معظم رهبري از اواخر سال 92 تا کنون در اين حوزه اقدامات مفيدي صورت گرفته است.
به گفته ايشان 2هکتار زمين در شيراز براي احداث بيمارستان تخصصي سرطان تعلق گرفته و اکنون در دست احداث است که برخي از پزشکان بسيجي و انقلابي از جمله دکتر ايمانيه و دکتر ملک حسيني به طور جدي پيگير اين موضوع هستند.
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با بيان اين که يکي ديگر از موقوفات بيمارستان جامع تخصصي سرطان در شهرري است که 25 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي دهد، بيان داشت: ضمنا طي توافقاتي با موسسه رويان مقرر شد يک زمين موقوفي ديگر در شرق تهران که در حوزه درمان 50 سال معطل مانده بود، به مساحت 15 هزار متر در اختيار آنها قرار گيرد تا بيمارستان سلول هاي بنيادي براي خدمت در حوزه سلامت احداث شود.
ايشان در ادامه افزود: نيت واقفين قدم برداشتن در راه خداست بنابراين ضروري است که در اين راه با شناسايي و ساماندهي موقوفات درماني، آنها را براي ارائه خدمات به مردم آماده کنيم که اين امر مستلزم هم افزايي دستگاه هاي ذيربط است.
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با تاکيد براينکه، بايد از ظرفيت ها بالفعل و بالقوه در اين حوزه براي تحقق امر خير استفاده کنيم، افزود: سازمان اوقاف، وزارت بهداشت و شهرداري به تنهايي قادر نيستند که موقوفات در حوزه سلامت را به بهره برداري برسانند، اما وقتي که همه اين دستگاه ها در کنار هم قرار بگيرند، با استفاده از سرمايه هاي مادي و معنوي يکديگر، توانايي مضاعفي براي تحقق اين مهم ايجاد خواهد شد.
ايشان حوزه وقف را عرصه اي بين المللي خواند و گفت: ايرانيان خارج از کشور براي کمک و ياري رساندن در حوزه بهداشت و درمان انگيزه زيادي دارند و اگر شاهد اقدامات اساسي و حساب شده در حوزه وقف در داخل کشور باشند، اعتمادشان براي مشارکت دوچندان خواهد شد.
حجت الاسلام علي محمدي با اشاره به اينکه دانشگاه هاي هاروارد و آکسفورد خيريه و وقف هستند، افزود: ما بايد از الگوهاي قوي تر و باانگيزه هاي بالاتري در اين خصوص استفاده کنيم.
ايشان با تاکيد بر اجراي اقداماتي در خصوص توسعه وقف جمعي گفت: وقف صرفا در انحصار افراد مرفه و ثروتمند خلاصه نمي شود و بايد با گسترش وقف جمعي همه اقشار مردم در اين امر خير مشارکت داشته باشند چرا که در شرايط فعلي وقف هاي بزرگ آن هم صرفا توسط يک فرد کمي مشکل است چون احداث برخي مراکز درماني به صدها ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که از عهده يک فرد برنمي آيد. اما همين امر بصورت صادر کردن اوراق مشارکت وقف جمعي به راحتي محقق خواهد شد.
حجت الاسلام علي محمدي احداث بيمارستاني در استان فارس يک نمونه از وقف جمعي اعلام کرد و گفت: مي توانيم با ايجاد موقوفات کلان و مديريت مناسب آنها، در اين حوزه موثر واقع شويم.
ايشان در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم با گسترش فرهنگ وقف جمعي بتوانيم مايه خير و برکت در حوزه سلامت شويم و نيات خير واقفين را به نام خودشان ماندگار کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن