تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804088665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نوری همدانی: مبلغان باید به تمام علوم روز مجهز باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله نوری همدانی: مبلغان باید به تمام علوم روز مجهز باشند قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مهمترین ویژگی مبلغان اعزامی به خارج کشور، داشتن علم و آگاهی کامل به مسائل دینی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.


به گزارش روز پنجشنبه مرکز خبر حوزه، وی در دیدار مدیرکل اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: من دو سال نماینده امام(ره) در اروپا بودم و مسافرت های مکرر به کشورهای مختلف این منطقه داشتم و به مسائل آنجا آگاهی دارم و از این رو معتقدم مبلغان باید با آگاهی کامل به این مناطق اعزام شوند.
این مرجع تقلید ادامه داد: دنیای غرب از زمانی که دین را کنار زد و در راه لیبرالیسم و سکولاریسم و اومانیسم گام برداشت، تلاش کرد از این طریق مشکلات زندگی را رفع کند، ولی با گذر زمان به دلیل این که دین جزو امور فطری بشر است، غرب دچار مشکلات زیادی شد و از این رو دنیای امروز تشنه معنویت و دین است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اروپا و آمریکا از نداشتن دین و معنویت رنج می برند و دانستند که باید به معنویت روی آورند و از این جهت کار شما که تبلیغ و توجه دادن مردم به معنویات است، اهمیت بالایی دارد و از این رو شرایط پیام آوران بسیار مهم است.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز دنیای غرب به اسلام گفت: اروپا و آمریکا پاسخ سوالات و مشکلات خود را از اسلام بخصوص حوزه علمیه قم می پرسند و می بینند که اسلام پاسخگوی نیاز آنهاست.
وی درباره راه ورود به دنیای غرب افزود: در اروپا دو چیز بسیار مهم است، اقتصاد که تمام آن به بانکداری و ربا و ثروتمندان درجه بالا مربوط می شود و همه چیز در قبضه آنهاست و قوانین را به نحوی مشخص می کنند که همه چیز به نفعشان باشد و گرفتاری سیاسی که به این مسئله معطوف است که چه کسانی باید امور سیاسی را در دست بگیرند؟ و برای رسیدن به پاسخ این سوالات از اسلام راهکار می خواهند.
آیت الله نوری همدانی باتاکید بر این که مبلغان خارج کشور باید به اسلام و مسائل آن آگاهی کامل داشته باشند اظهار داشت: این افراد باید چهره اسلام ناب را به مردم نشان دهند.
وی دومین شرط این افراد را آگاهی به اوضاع زمان و جهان دانست و افزود: یکی از اصول فرهنگی زمان ما، آشنایی به مسائل زمان از طریق آشنایی با افکار اهل آن زمان است و آگاهی به افکار یک منطقه از طریق مطالعات تاریخی همچون شناخت وضعیت مستعمره بودن و وضعیت محرومین و مستضعفین آن منطقه است.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به حضور خود در منطقه اروپا گفت: در زمانی که من در آنجا حضور داشتم و به کشورهای منطقه سفر می کردم از حضور امام جمعه های وهابی در شهرهای مختلف آگاه شدم که از طرف وهابیون پول بسیاری دریافت می کردند و برای ارتباط با مردم کشورهای مختلف به چندین زبان تسلط داشتند.
وی افزود: مبلغان اعزامی به کشورهای اروپایی، باید از جهت فکر و فرهنگ هم در مقابل وهابیون مقاومت کنند و کسی که بخواهد درمقابل اینها بایستد، باید هم از لحاظ سواد و معلومات و هم قلم و بیان بسیار قوی و به زبان فارسی و عربی در بیان و نگارش بسیار مسلط باشد.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نیاز جامعه اروپا و آمریکا به اسلام گفت: اروپا و آمریکا بسیار تشنه آگاهی هستند، بیدارگری در جهان اسلام، اروپا و آمریکا را نیز بیدار کرده است در صورتی آنها در ابتدا می خواستند انقلاب را در ایران محصور کنند؛ ولی نتوانستند و اینک می خواهند این بیدارگری را محصور و یا بی نتیجه کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به تلاش همیشگی غربیان و مشرکان برای سرکوبی اسلام اظهار کرد: در جنگ موته تلاش داشتند که اسلام را ویران کنند و الان هم همان روحیه خودبزرگ بینی و خودخواهی و به مسلمانان با نظر تحقیر نگاه کردن وجود دارد، پس اگر ما بخواهیم به مبارزه با آنها برویم باید با منطق و دلیل پیش برویم. ک/1
8138/ 550/ 684


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن