تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802817890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر تعاون: نیروی کار پس از آموزش به خارج اعزام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر تعاون: نیروی کار پس از آموزش به خارج اعزام می شود گرگان - ایرنا - رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: ارایه آموزش های مورد نیاز، راهبرد جدید این سازمان برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور ظرف سه سال آینده میلادی است.


کوروش پرند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: در این راستا در نخستین اقدام در زمینه برگزاری آزمون های بین المللی کارهای خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این آزمون ها می تواند ضمن جلوگیری از خروج افراد و ارز از کشور، ایران را به عنوان میزبان برگزاری آزمون های بین المللی مطرح کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در این راستا از زبان تخصصی فنی و حرفه ای غفلت شده و بنا داریم تا این زبان را در سطح آموزش های خود رایج کنیم.
پرند با اشاره به بین المللی کردن مدارک فنی و حرفه ای گفت: این کار می تواند با تدوین استانداردها و منابع جدید آموزشی بین المللی صورت گیرد تا دانش آموختگان در خارج از کشور مشکلی در زمینه کار نداشته باشند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دیپلماسی مهارت در قالب بسته آموزشی فنی و حرفه ای می تواند بهترین ابزار قدرت نرم ایران در مناسبات سیاسی باشد.
پرند گفت: سند راهبردی سازمان فنی و حرفه ای کشور دارای هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه است که حضور در عرصه بین المللی یکی از سیاست ها و برنامه ها به شمار می رود.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: حضور موثر در عرصه بین المللی جایگاه ایران را در سطح مهارت فنی و حرفه ای و مشاغل می دهد و باعث اعتبار بخشی به مدارک مهارتی می شود.
وی ادامه داد: به همین منظور برای سال های 2015 و 2016 میلادی و حضور در کمیسیون اتحادیه اروپا برنامه ریزی های خاصی انجام شده است.
پرند همچنین به تربیت مربیان کشورهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های بین المللی طی سال گذشته و ابتدای امسال در مجموع 348 مربی از کشورهای اسلامی آموزش دیده اند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای فائق آمدن بر تحریم ها، کنسرسیومی بین سازمان فنی و حرفه ای ایران و سازمان های جهانی برقرار شده که یکی از برنامه های آن همکاری با ژاپن برای تربیت مربیان افغان و نیز همکاری با کمیساریای عالی پناهندگان و نیز یک سازمان در دانمارک در زمینه اتباع بیگانه است.
به گفته پرند، در همکاری با سازمان فنی و حرفه ای ایران با دانمارک، وزارت کشور نیز مشارکت دارد و بر اساس آن به افرادی که دارای شرایط هستند آموزش های لازم ارایه می شود و سپس وزارت کشور آنها را به کشورهای خود باز می گرداند.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتمای با یادآوری برگزاری آزمون های فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی در استان های قم، البرز و تهران، افزود: این آزمون ها تا نیمه نخست امسال برای 2 هزار و 157 نفر برگزار شده است.
به گفته پرند، اپراتور ماشین های دوخت صنعتی پوشاک، رایانه کار، کارآفرینی رویکرد KAB سطح مقدماتی و تکمیلی، ارزیاب ریسک ایمنی و بهداشت شغلی، امدادگر حوادث، ایمنی برق، ایمنی کارگاه، نقشه کش عمومی ساختمان، حسابدار عمومی تکمیلی، کارور PLC درجه 2، تعمیرکار دستگاه های سرد کننده خانگی و تجاری، تراشکار CNC درجه 2، طراح معماری داخلی از جمله حرفه های آزمون های الکترونیکی برگزار شده از سوی این سازمان بود.
پرند در ادامه از برگزاری آزمون های پایان دوره آموزش ضمن خدمت به صورت الکترونیکی برای یکهزار و 154 نفر کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.
وی به شرکت ایران در رقابت های جهانی مهارت اشاره کرد و افزود: ایران در رقابت های سال 2013 از میان 52 کشور به مقام چهارم دست یافت و اکنون برای شرکت در رقابت های 2015 برزیل برنامه ریزی می کند.
پرند یادآور شد که بعد از برگزاری مسابقات مقدماتی در سطح شهرستانی و استانی، اکنون 102 نفر در نخستین اردوی کشوری حضور دارند که بعد از برگزاری چهار هفته آموزش و مهارت، نیمی از این افراد به مرحله بعد راه می یابند.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با یادآوری این که برای برگزیدگان این رقابت ها دوره های آموزشی به مدت چهار هفته برگزار می شود، اظهار داشت: پس از این اردوهای آمادگی، ترکیب تیم ملی مهارت برای اعزام به رقابت های جهانی برزیل که تیر ماه سال آینده برگزار می شود، مشخص خواهد شد.
7467/601/ 2025


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن