تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر کار: توسعه مشاغل خرد و خانگی بهترین راهبرد در شرایط تحریم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر کار: توسعه مشاغل خرد و خانگی بهترین راهبرد در شرایط تحریم است گرگان - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی بهترین راهبرد در فضای تحریم اقتصادی علیه ایران است که باید مورد توجه و اجرا قرار گیرد.


کورش پرند روز شنبه در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدل «آموزش - بازاریابی - تولید - فروش» را با بهره گیری از عوامل و پشتیبانان بخش خصوصی از جمله سرمایه گذاران، کارآفرینان، سازمان های مردم نهاد، تعاونی های موفق و خیرین اجرا می کند.
رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور اضافه کرد: در این مدل تمام فعالیت های مربوط به آموزش، تولید و فروش (قبل از تولید، در حین تولید و پس از تولید) به صورت تخصصی وحرفه ای با بهره گیری از تجربیان درون سازمانی و نیز عوامل فوق (سرمایه گذاران) و بهره گیری از توانایی شرکت های دانش بنیان اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح فضای مورد نیاز برای تولید به صورت اجاره ای در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود که این فضاها از امکانات در اختیار سازمان های زیر مجموعه این وزارتخانه، تامین خواهد شد.
پرند با بیان این که ایجاد شغل در این مدل با کمترین هزینه بین 10 تا 40 میلیون تومان خواهد بود، تصریح کرد: تسهیلات مورد نیاز نیز به صورت مرحله ای در اختیار افراد و کارآفرینان قرار می گیرد.
وی با یادآوری این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول اشتغال در کشور نیست و تنها در این عرصه سیاست گذاری می کند، یادآور شد: در قالب این مدل تولیدی و اشتغال تا پایان امسال 15 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور، موفقیت این طرح را 85 درصد برآورد کرد و افزود: این طرح با همگرایی و هم افزایی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در همه حوزه ها و برای همه اقشار جامعه قابل اجراست.
پرند اضافه کرد: این مدل در شرایط کنونی در رشته های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پوشاک، داروهای گیاهی، صنایع غذایی، کیف و کفش و انرژی های تجدید شونده در حال اجرا است.
وی از اجرای چهار طرح مرتبط با حوزه اشتغال در سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد و گفت: این طرح ها شامل توانمندسازی و آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر مناطق محروم، توانمندسازی و آموزش مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی، توانمند سازی و آموزش های مهارتی زنان سرپرست خانوار با رویکرد زنان آسیب دیده و ارایه آموزش های بازار محور مبتنی بر تولید و فروش است.
7479/601/ 2025


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن