تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار سرمايه به ياري بافت هاي فرسوده مي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۵۱ب.ظ)
بازار سرمايه به ياري بافت هاي فرسوده مي آيد امروزه يكي از مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار در روند رو به افزايش فرسودگي و متروك شدن محله هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري و عدم تحقق‌پذيري طرح‌هاي نوسازي، نبود منابع مالي مورد نياز است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سعيد اسلامي، عضو هيأت مديره شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران درباره اين مصوبه و كارهايي كه بازار سرمايه در اين راستا انجام داده گفت: در سال 1389 قانوني با عنوان قانون حمايت از احياي بهسازي و نوسازي محدوده ها و محله هاي بازآفريني و ناكارآمد شهري مصوب شد كه مقرر شد بر طبق اين قانون ابزارهاي تامين مالي براي اين كار معرفي شود اما متاسفانه اين قانون در دولت گذشته نوشته شد اما هيچ مصوبه‌اي را در پي نداشت.
وي ادامه داد: اما خوشبختانه در دولت كنوني اين قانون توسط بنده بازنويسي شد و سعي كرديم با استفاده از ظرفيت‌هاي بازار پولي، بيمه و بازار سرمايه استفاده كنيم، آنچه كه رخ داد در طي اين نامه كه درحال حاضر مصوبه اصلي زير بنايي دولت را هم داراست ابزارها و نهادهاي جديدي براي تامين مالي محله هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري معرفي شوند كه برطبق آن در بخش بازار پول بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار قرار گرفته و وام‌هايي كه در اين راستا داده مي‌شود زير مجموعه اين اتفاق هستند.
دکتر اسلامي در ادامه افزود: بخش بعدي اين كار طراحي ابزارهاي زيادي در حوزه بازار سرمايه است كه مي‌توان به صندوق تملك و بازار تنظيم مجدد، صندوق زمين ساختمان، شركت تامين سرمايه بافت فرسوده و غيره اشاره كرد كه خوشبختانه در اين خصوص بازار سرمايه منتظر مصوبه دولت نشد و خود به سرعت براي راه‌اندازي اين ابزار دست به كار شد.
عضو هيأت مديره شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران به اين نكته هم اشاره كرد كه در بخش بيمه هيچ‌گونه ابزاري براي راه‌اندازي اين طرح وجود نداشته به دليل اينكه بيمه مركزي اساسا علاقه‌مند به ذكر ابزاري در آيين‌نامه تبصره 2 ماده 7 نبوده اما قول داده‌اند كه در اين راستا از هيچ كمكي دريغ نكنند.
همچنين شوراي عالي بيمه و بيمه مركزي هم از سوي ديگر وظيفه طراحي ابزارها و نهادهاي لازم را بر عهده گرفته‌اند تا با راه‌اندازي تمام ابزارهاي لازم تامين مالي در بخش بافت‌هاي فرسوده هر چه سريعتر عملياتي شود.
كه در شهريور ماه 1393 يكي از اين صندوق‌ها آغاز به كار كرد و چندين درخواست ديگر براي راه‌اندازي اين صندوق‌ها، درحال طي فرآيند قانوني جهت اخذ مجوز فعاليت و مجوز پذيره‌نويسي هستند.
اين كارشناس بازار سرمايه در ادامه اذعان داشت: پيشنهاداتي كه در اين قضيه به‌طور مشخص مطرح مي‌شود شامل سه نهاد مالي خواهند بود كه از جمله، صندوق سرمايه‌گذاري تملك و تنظيم مجدد زمين و ساخت، صندوق سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري نيكوكاري مختص محله هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن