تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806350635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش متفاوت خبرنگار فارس ۱۰ سال ریاست ضرغامی بر صداوسیما به روایت تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش متفاوت خبرنگار فارس
۱۰ سال ریاست ضرغامی بر صداوسیما به روایت تصویر
«سیدعزت الله ضرغامی» در طول ۱۰ سال ریاست بر سازمان صداوسیما با افت و خیزهای زیادی روبرو شد. این یک گزارش تصویری متفاوت و تاریخی از حضور او بر مستند ریاست این سازمان بزرگ است.

خبرگزاری فارس: ۱۰ سال ریاست ضرغامی بر صداوسیما به روایت تصویر



خبرگزاری فارس- مریم فیروزفر: دوره ریاست سیدعزت الله ضرغامی پس از 10 سال و نیم به پایان رسید (از 3 خرداد 83 تا 16 آبان 93) و اگر نیم سال اول را حساب نکنیم، در 10 سال مابقی آن، از جمله خبرنگارانی بودم که اغلب برنامه‌هایی که با حضور آقای ضرغامی برگزار شد را پوشش دادم و از نزدیک در جریان رخدادهایی رسانه‌ای که برای او روی می‌داد، بودم. هرچند که ضرغامی فضای باز رسانه‌ای نداشت و ما هر وقت که دوست داشتیم نمی‌توانستیم سوالات خودمان را از وی بپرسیم و بیشتر و در حاشیه مراسم‌ها با ایشان مصاحبه می‌کردیم، اما می‌توانیم لقب «سید خندان» را به او بدهیم. چون در هر موقعیت و هر زمانی که برای مصاحبه او را می‌دیدیم، با روی گشاده و متبسم پاسخگو بود؛ حتی اگر به سوالاتمان پاسخ نمی‌داد! البته قصد از نگارش این مطلب برشمردن فضایل اخلاقی آقای ضرغامی و یا بررسی عملکرد او نیست. راستش را بخواهید، آبان ماه سال 91 آقای ضرغامی را در زیباکنار دیدم. آمده بود برای حضور در جشنواره تولیدات فنی،‌ آنجا از او خواستم که یک وقت مصاحبه بدهد. می‌خواستم غیر از سوالاتی که به طور معمول از او می‌شود، یک مصاحبه به قول امروزی‌ها «فان» و خواندنی با او داشته باشم؛ می‌خواستم سوالاتی از زندگی خودش از او بپرسم. اینکه عزت الله ضرغامی چه علائقی در زندگی شخصی خود دارد و یا اصلا از چه چیزهایی بدش می‌آید و هزاران سوال دیگر. آقای ضرغامی آن روز هم با همان لبخندی که بالاتر هم به آن اشاره کردم، قول صد در صدی داد که: به خاطر جبران زحمت‌های شما هم که باشد، این مصاحبه را خواهیم داشت.... حالا از آن روز 2 سال ناقابل می‌گذرد. من که چشمم بابت گرفتن این مصاحبه خشک شد. اما ناامید نشدم و این بار تصمیم گرفتم با تصاویر مربوط به دوره 10 ساله ریاست ضرغامی، یک آلبوم تصویری با مرور خاطرات وی تهیه کنم.  

بازدید از خانه فرهنگ نیم‌رخ قبل از ریاست این عکس متعلق به دوران قبل از ریاست آقای ضرغامی است البته تاریخ دقیقش مشخص نیست. آن موقع هنوز مثل امروز مشهور نشده بود و با خیال راحت این طرف و آن طرف می‌رفت. کارمندهای صداوسیما هم با دیدنش یاد نامه‌ها و توصیه‌های استخدامی نمی‌افتادند.  

اولین جلسه ضرغامی بعد از انتصاب در مسند ریاست صداوسیما در سال83  اواخر سال 83 ضرغامی جلسه‌ای با موضوع جام جهانی 2006 که در آلمان برگزار شد (ایتالیایی‌ها آن سال برنده شدند) برگزار کرد. بنده خدا نمی‌دانست توی طالعش نوشته‌اند که اولین جلسه‌ رسمی‌اش بعد از ریاست صداوسیما با فوتبالی‌ها و آخری‌اش هم با فوتبالی‌هاست.  

جلسه با مدیران خبر در اسفندماه سال 83 این آقای محجوب و سر به زیر و البته جوان! هم همان آقای ضرغامی است که با مدیران حوزه خبر تلویزیون جلسه گذاشته. اینجا هنوز فیگور مدیریتی نداشته و آن قدر کم روست که مظلومانه به افق خیره شده است!  

اولین دیدار ضرغامی با مجلسی ها در فروردین 84 قبلا مطالبات و توقعات مجلسی‌ها به اندازه امروز از صداوسیما بالا نبود. همین که می‌آمدند و می‌رفتند و دور هم بودند خودش کلی بود. کسی دنبال حاشیه نبود. همه دنبال کار بودند. فقط نمی‌دانم شماره‌هایی که پایین میزها نصب شده، به چه کار می‌آمده. نکند آن زمان‌ها ضرغامی با مهمانانش مسابقه از کی بپرسم راه می‌انداخته؟  

نشست با اساتید و صاحب‌نظران ارتباطات در سال84 انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری همیشه از جمله رخدادهای پر افت و خیز برای کشور ما است. اینجا هم ضرغامی دوستانی را دعوت کرده ببیند در اوایل کار، به او دست مریزاد و خسته نباشیدی می‌گویند یا نه.  

حضور ضرغامی در خبرگزاری فارس در پی شهادت 2 تن از خبرنگاران فارس آقای ضرغامی تنها یکبار افتخار حضور در خبرگزاری فارس را دادند و آن هم برای تسلیت گفتن به خبرنگارانی بود که در پی از دست دادن صادق نیلی و علیرضا برادران خبرنگار و عکاس خبرگزاری فارس عزادار بودند.  

اولین سفر خارجی ضرغامی به خارج از کشور اینجور که از شواهد پیداست اولین کشوری که ضرغامی را بعد از دوران ریاستش پاگشا کرده، قطر است. از ظواهر امر هم پیداست که خیلی خوش گذشته.  

قدردانی از عوامل سریال وفا در اواخر سال 84 سریال «وفا» را بعد از 10 سال هنوز خیلی‌ها به یاد دارند. سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی که پوریا پورسرخ و هانیه توسلی دو جوانی بودند که ایفاگر نقش‌های اصلی در آن بودند. این سریال را می‌توان اولین سریالی قلمداد کرد که ضرغامی از عوامل آن تجلیل کرد. آن آقایی هم که پشت سر ضرغامی و شنگله ایستاده، آقای رمضانی است که در در دوره ریاست ضرغامی از جمله افرادی بود که شبانه روز پاسخگوی ما در دفتر ریاست بود.  

حضور ضرغامی در پشت صحنه زیرتیغ اویل سال 85 رئیس سازمان صدا و سیما به ملاقات پرویز پرستویی در زندان رفته و به او خسته نباشید می‌گوید، بدون اینکه بداند اینجا یکی از بهترین سریال‌های دوران او در حال رقم خوردن است. انصافا در سال‌های 85 و 86 سریال‌های قابل توجهی روی آنتن رفت که یکی دیگر از آنها «زیر تیغ» به کارگردانی «محمدرضا هنرمند» بود. این سریال با نقش‌آفرینی چهره‌هایی نظیر پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا به یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون تبدیل شد که دیگر کمتر شبیه آن را دیدیم.

اولین دوره همایش افق رسانه در مردادماه سال 85  همین چند وقت پیش سی و نهمین دوره افق رسانه برگزار شد. در این جلسه ضرغامی ماجرای «عزت وقت رفتنه» را مطرح و در کنار آن گزارشی از عملکرد 10 ساله صداوسیما ارائه کرد. یکی از اقدامات مهم و موثر ضرغامی قطعا همین نشست‌های افق رسانه بود که در آن گزارش‌ها و عملکردهای محرمانه با حضور مدیران عنوان می‌شد. ضرغامی برای این نشست‌ها وقت بسیاری می‌گذاشت و همیشه با دست پر به افق می‌آمد. شاید همین علاقه ضرغامی به افق باعث شد آخرین شبکه دوره او نیز به همین اسم نام‌گذاری شود.

حضور احمدی‌نژاد در صداوسیما آبان ماه سال 85 ضرغامی در آبان ماه سال 85 برنامه‌های فشرده‌ای داشت. یکی از آنها دعوت از رئیس جمهور وقت یعنی محمود احمدی‌نژاد بود. احمدی نژاد با حضور در صداوسیما ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و حضور در بخش خبری ساعت 14 با مدیران رسانه ملی هم گپ و گفتی داشت.

تجلیل از چهره‌های ماندگار قدردانی از چهره‌های ماندگار یکی از گام‌های مهم فرهنگی در کشور بود که متولی برگزاری آن صداوسیما از دوره علی لاریجانی بود. حرکت خوبی که در دوره ضرغامی هم ادامه پیدا کرد اما معلوم نیست چرا و به چه دلیلی چند سالی است که دیگر برگزار نمی‌شود.

بازدید از پشت صحنه شبهای برره در سال 85 سریال «شب‌های برره» به کارگردانی مهران مدیری نیز از جمله سریال‌های طنزی بود که در دوره ضرغامی ساخته شد و از معدود آثاری که به معنای واقعی خیابان‌ها را خلوت می‌کرد. بسیاری از منتقدان این سریال را قله و نقطه طلایی آثار مدیری می‌دانند. حالا ضرغامی آمده پشت صحنه سریال و مشغول احوال‌پرسی با نظام دو برره است که بعد از کشیدن گرد نخود متوهم می‌شد و مدام از خرزو خان حرف می‌زد.

اولین دوره برگزاری پیرغلامان در 17 بهمن 85 اولین دوره پیرغلامان را شهرام گیل آبادی برگزار کرد. آن زمان مدیر رادیو جوان بود و به خاطر فضای برنامه‌های این شبکه رادیویی در آماج حملات گسترده منتقدان قرار داشت. اما گیل آبادی از معدود مدیرانی بود که در زمان خود نوآوری‌های بسیاری داشت و یکی از دلایل پویایی رادیو جدای از اشکالات محتوایی برخی برنامه‌ها به خاطر حضور او بود. اولین دوره پیرغلامان در فضایی صمیمانه در حسینیه جماران برگزار شد و آن زمان شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این همایش تا این حد پا بگیرد و بین المللی شود و هر سال با شور و اشیاقی بیشتر در یکی از استان‌های کشورمان برگزار شود.

مراسم یادبود زنده یاد محمد هنردوست زنده‌یاد مهندس «محمد هنردوست» قائم مقام رئیس رسانه ملی محبوبیت زیادی داشت. محمد هنردوست که سالها در سازمان صداوسیما در مشاغل و مسئولیت‌های مختلفی از جمله معاونت ارتباطات و امور بین الملل این سازمان مشغول به خدمت بود و پس از انتصاب عزت‌الله ضرغامی به ریاست سازمان و صداوسیما، قائم‌مقامی این سازمان را نیز برعهده داشت، غروب روز شنبه 7 مهر ماه سال 86 همزمان با اذان مغرب و در آستانه ایام پرفیض قدر بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان سجاد تهران به دیار باقی شتافت.

قدردانی از عوامل میوه ممنوعه در 6 آبان 86 «میوه ممنوعه» را هم که به خاطر دارید؟ این سریال با طرح موضوعی به قول معروف خط قرمزی از جمله سریال‌هایی بود که دیگر مشابه آن را ندیدیم. این سریال را حسن فتحی ساخته بود و علی نصیریان، گوهر خیراندیش، امیر جعفری و هانیه توسلی در آن نقش آفرینی می‌کردند.

معرفی دارابی به عنوان قائم مقام در 16 دی 86 پس از درگذشت ناگهانی مهندس هنردوست، ضرغامی تصمیم گرفت «علی دارابی» را به عنوان قائم مقام خود انتخاب کند.

بازدید نوادگان امام خمینی(ره) از صداوسیما حجت الاسلام سید حسن خمینی و سید علی خمینی از نوادگان امام خمینی (ره) روز 18 بهمن سال 86 با حضور در سازمان صداوسیما از بخش‌های مختلف آن دیدن کردند. بازدیدی که در دوران ضرغامی دیگر تکرار نشد.

بازدید از پشت صحنه در چشم باد 30 اردیبهشت 87 سریال «در چشم باد» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» یکی از تولیدات الف ویژه تلویزیون بود که بعد از 10 سال به بار نشست. این سریال پرهزینه 3 تهیه کننده به خود دید و فراز و نشیب‌های زیادی در تولید سپری کرد. اما از جمله آثاری است که ضرغامی به واسطه به سرانجام رساندن و پخش آن می‌تواند به خود ببالد.

دریافت لوح تقدیر از نماینده ولی فقیه در سال 87 آیت الله احمد جنتی به عنوان نماینده ولی فقیه و رئیس شورای تبلیغات اسلامی در سال 87 طی مراسمی لوح تقدیری به ضرغامی اهداء می‌کند. اهدای این لوح تقدیر ضرغامی را خیلی خوشحال کرد.

حضور ضرغامی در دانشگاه امام صادق(ع) در 28 مهر 87 طیف دانشجویان حزب‌الهی سال 87 انتقادات زیادی به برنامه‌های صداوسیما داشتند. عمده این انتقادات هم حول چند محور بود. حجم گسترده‌ تجملات در برنامه‌های تلویزیونی، حجاب زنان، استفاده از موسیقی به ویژه در رادیو و هزینه‌های آگهی‌های بازرگانی از جمله این محورها بود. البته ضرغامی در فضایی مسالمت‌آمیز به سوالات پاسخ داد و توانست اعتماد این طیف را تا حد زیادی جلب کند.

تجلیل ضرغامی از عمو پورنگ در 8 آبان 87 ضرغامی در سال 87 برنامه‌های خبری بسیاری داشت که خیلی‌ها آن را تلاشی برای تمدید دوره دوم ریاست تلقی کردند. یکی از این برنامه‌ها تجلیل از برنامه‌سازان حوزه کودک بود. عمو پورنگ طی سال‌های حضور ضرغامی چندین بار مورد حمایت ویژه قرار گرفت. فردی هم که پشت سر عمو پورنگ می‌بینید، سیدتقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیماست. مردی که طی سال‌های حضورش در صداوسیما همواره و در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی خبرنگاران بود و هیچ سوالی را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت. از این فرصت و مجال اندک هم برای خسته نباشید به این سید بزرگوار استفاده می‌کنیم.

حضور احمدی‌نژاد در پشت صحنه مختارنامه اول آذر 87 یکی از برنامه‌های سخت و فشرده‌ای که دوره اول ریاست ضرغامی برگزار شد، بازدید احمدی‌نژاد از پشت صحنه سریال مختارنامه بود. یک روز سرد و بارانی که لوکیشن‌های سریال واقع در احمدآباد مستوفی همه پر از گل و لای بود. آنچه که کار را هم برای ما سخت‌تر کرده بود، حلقه گسترده تیم حفاظتی رئیس جمهور بود که خبرنگاران اجازه ورود به آن را نداشتند. اما اینجا ضرغامی به کمک ما آمد و با بازکردن حلقه محافظان امکان حضور خبرنگاران در جوار خود و رئیس جمهور را فراهم کرد.

حضور رئیس جمهور در پشت صحنه مختارنامه اول آذر 87 خیلی از منتقدان دولت احمدی‌نژاد یکی از دلایل موفقیت او را همراهی بیش از حد رسانه ملی با این دولت می‌دانند و رابطه دوستانه‌ای که میان احمدی‌نژاد و ضرغامی وجود داشت. برخی از منقدان هم معتقدند از سال 87 به بعد این دوستی‌ها اوج گرفت. البته دسته‌ای هم معتقدند پشت این لبخندها هیچ چیز نبود.

کوهپیمایی ضرغامی در 5 آذر 87/ ارتفاعات کلکچال سید عزت الله ضرغامی از معدود مدیرانی است که جسته و گریخته اخباری مبنی بر ورزشکار بودن او به گوش می‌رسید. این عکس هم زمانی است که با عده‌ای از کارمندان صداوسیما برای تجدید بیعت با شهدا به ارتفاعات کلکچال رفته است.

مراسم تودیع و معارفه مدیران معاونت صدا   روز 24 دی ماه سال 87 خبری منتشر شد که خیلی‌ها را شوکه کرد. «حسن خجسته» امروز استعفای خود را تقدیم ضرغامی کرده است اما هنوز از پذیرش یا عدم پذیرش این استعفا خبری در دست نیست. این خبر کوتاه شایعات بسیاری همراه با خود داشت. یکی از آنها اعمال فشار برای حذف گیل آبادی از رادیو بود. خجسته در اردیبهشت ماه گیل آبادی را از مدیریت رادیو جوان برداشته و به سمت مدیرکل نمایش‌های رادیویی منصوب کرده بود. گویا پس از گذشت چندین ماه از این جابجایی، از حجم انتقادات کم نشده و خجسته نیز راهی جز استعفا نیافته بود. یک هفته بعد از این استعفا، «محمدحسین صوفی» با حکم ضرغامی جایگزین خجسته شد.

دیدار ضرغامی با اهالی ورزش/ 12 بهمن 87 این عکس را گذاشتیم که بگوییم ضرغامی علاوه بر اینکه به ورزش و ورزشکاران علاقه دارد، با آنها عکس یادگاری هم دارد.

نشست قرعه‌کشی برنامه‌های مناظره‌های سال 88/ 30 اردیبهشت 88 قطعا یکی از گام‌های بلند و موثری که سازمان صداوسیما در حوزه برنامه‌های انتخاباتی برداشت، برنامه‌ریزی برای ویژه برنامه‌های دوره انتخابات بود. برگزاری مناظره برای اولین بار هرچند با کم و کاستی‌هایی همراه بود اما برگ زرینی در کارنامه ضرغامی محسوب می‌شود.

نشست ضرغامی با کاندیداهای انتخابات سال 88 سال 88 مردم ایران در حوزه سیاسی و انتخابات برنامه‌های جدید و نویی دیدند که همه اینها به واسطه دقت نظر ضرغامی و تیمش انجام شد. عکس هم گواه این است که تا قبل از برگزاری انتخابات همه چیز به قول جوان‌ها اوکی! بوده.   دیدار ضرغامی با موسوی در پشت صحنه مناظره‌های 88 تعجب نکنید! این عکس متعلق به روزهای قبل از انتخابات است. روزهایی که به قول معروف همه چیز آرام بود و کسی نمی‌دانست طوفانی در راه است. طوفان فتنه‌ای که 8 ماه تمام کشورمان را درنوردید و دست آخر هم هوش و فراست ضرغامی و یارانش و حضور پرشور مردم در 9 دی آن را خاموش کرد.    

تمدید دوره دوم ریاست ضرغامی بر رسانه ملی/ 16 آبان 88 دوره اول ریاست ضرغامی بر سازمان صداوسیما روز 3 خرداد ماه سال 88 به پایان می‌رسید. اما تمدید این حکم تا 16 آبان ماه سال 88 به طول انجامید. ضرغامی نشست خبری به همین منظور برگزار کرد. سوال خبرگزاری فارس از ضرغامی در این نشست درباره این بود که برخی رسانه‌ها از حکم مقام معظم رهبری استنباط کرده بودند که دوره مدیریت ضرغامی یکسال تمدید شده است. اما او در این نشست تاکید کرد که حکم رهبری در این باره کاملا شفاف است و این استنباط درست نیست.  

بازدید ضرغامی از یک استودیوی تلویزیونی در اتریش   ضرغامی در اوایل سال 89 هم سفری به اتریش داشت. این طور که ضرغامی را در عکس می‌بینیم خیلی هم به فکر دریافت تجربه و ایده نیست، بلکه انگار در حال انتقال تجربیات خود به اتریشی‌ها است.  

تودیع و معارفه میرباقری و دارابی در 2 شهریور سال 89 سال 89 سریال «نون و ریحون» به عنوان سریال مناسبتی از شبکه تهران پخش می‌شد. روز اول شهریور ماه، «مرتضی میرباقری» از پشت صحنه سریال «نون و ریحون» به کارگردانی «فرزاد موتمن» بازدید کرد. لوکیشن رستورانی سنتی حوالی میدان امام حسین(ع) بود و تقریبا تمام بازیگران اصلی کار حضور داشتند. در حاشیه این بازدید میرباقری به سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد و همه چیز به خیر و خوشی به پایان رسید. اما روز بعد خبر برکناری میرباقری اعلام شد. ماجرای برکناری هم گویا مسائل سیاسی بود که در سریال مطرح شده بود و کنایه‌هایی به برخی حوادث سال 88 داشت. بلافاصله پس از برکناری میرباقری، علی دارابی به عنوان جانشین وی معرفی شد و البته مصاحبه‌هایی هم که ما شب قبل با میرباقری به عنوان معاون سیما گرفته بودیم، روی دستمان ماند.  

افتتاح شبکه آی فیلم روز 18 شهریور 89 افتتاح شبکه تلویزیونی آی فیلم به منظور جذب مخاطبان عرب زبان منطقه صورت گرفت و خوب هم جواب داد. این شبکه در حال حاضر با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعالیت می‌کند و مخاطبان بسیاری را هم برای خود دست و پا کرده است. کسی از آینده خبر ندارد. مثل ما و شما، آن روز ضرغامی و سرافراز هم نمی‌دانستند قرار است سرافراز به طبقه چهارم ساختمان شیشه‌ای نقل مکان کند.

دیدار سازندگان یوسف پیامبر(ع) با رهبری   سریال «یوسف پیامبر(ع)» طی سال‌های 87 و 88 از شبک یک سیما پخش شد. این سریال را فرج الله سلحشور کارگردانی کرده و در زمان پخش هم با آماج حملات تند منتقدینی که چشم دیدن سلحشور را نداشتند، مواجه شد. اما در نهایت وقتی رهبری قبول کردند که عوامل این سریال به حضورشان بروند، خستگی از تن سازندگان این سریال که همچنان در کشورهای اسلامی رکوردار است، رخت بربست.

درختکاری ضرغامی در 24 اسفند سال 89 آخر سال 89 است و همه در تدارک عید. ضرغامی هم با مدیران و معاونانش به محوطه باز جام جم آمده و خوشحال و خندان مشغول درختکاری شد. ضرغامی در حرکتی جالب توجه با باغبان‌های جام جم عکس یادگاری گرفت.  

ضرغامی و احمدی‌نژاد در حاشیه افق رسانه بیست و سومین افق رسانه با راه اندازی شبکه تلویزیونی «شما» همراه بود. در این نشست رئیس جمهور وقت مهمان صداوسیما شد و بعد از یک دور ون سواری در جام جم هم در افق رسانه حضور پیدا کرد و هم شبکه شما را افتتاح.  

ضرغامی در حاشیه اجلاس جهانی بیداری اسلامی روز 27 شهریورماه سال 89 خبری در سایت‌ها منتشر شد که سفر هفته گذشته سیدعزت الله ضرغامی به کی‌اف پایتخت اوکراین ظاهرا چندان برای وی خوش یمن نبوده و رئیس سازمان صدا و سیما به دلیل بروز عارضه و سکته خفیف قلبی، مجبور به ناتمام گذاشتن سفر و بازگشت به ایران با هواپیمایی اختصاصی رئیس‌جمهور شده است. ضرغامی همچنین برای شرکت در همایش بیداری اسلامی با ویلچر به محل اجلاس منتقل شده و پس از آن مجددا برای ادامه معالجات سالن اجلاس را ترک کرده است.  بعد از انتشار این خبر عکس‌هایی از مراسم به دست خبرگزاری فارس رسید که حکایت از سلامت ظاهری رئیس سازمان صداوسیما داشت.

تجلیل ضرغامی از فیلم‌های برگزیده جشنواره سال 90 سال 90 چند اثر درخور توجه ساخته شده بود که سیدعزت الله ضرغامی، در نشستی از کارگردانان چهار اثر برگزیده جشنواره فیلم فجر تجلیل کرد. پرویز شیخ‌‌طادی کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی»،‌ ابوالقاسم طالبی کارگردان «قلاده‌های طلا»، جواد اردکانی کارگردان سریال و فیلم سینمایی «شور شیرین» و رسول صدرعاملی کارگردان فیلم «در انتظار معجزه» این 4 کارگردان بودند.  

تجلیل ضرغامی از سازندگان شوق پرواز در اسفند 90 سریال «شوق پرواز» به کارگردانی «یدالله صمدی» با موضوع زندگی «شهید عباس بابایی» از جمله آثاری بود که برای شهاب حسینی جایزه ویژه هیات داوران اولین دوره جشنواره جام جم را به ارمغان آورد. ضرغامی در اسفندماه سال 90 از سازندگان این اثر قدردانی کرد.  

حضور ضرغامی در جلسه هیات دولت همان طور که گفته شد، ضرغامی همیشه متبسم است، مخصوصا در این عکس که در حاشیه جلسات هیأت دولت گرفته شده است. در دوره احمدی‌نژاد چند بار اختلاف میان دولت و صداوسیما بالا گرفت تا جایی آمد و رفت برای ضرغامی را سخت کنند.  

تجلیل ضرغامی از خبرنگاران/17 مرداد 91 شاید این عکس خیلی ساده به نظر برسد. عکس یادگاری خبرنگاران صداوسیما (که البته تعدادی از آنها روابط عمومی هستند) با رئیس رسانه ملی در روز خبرنگار. اما این عکس برای خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون یک‌جورهایی ناراحت کننده است. خبرنگارانی که هیچ وقت از سوی رئیس رسانه ملی دیده نشدند و تبریکی به آنها گفته نشد. این روزها بیشتر به خبرنگارهای خودی اختصاص داشت و پیامی هم اگر بود، برای همان‌ها بود.  

تجلیل از عوامل مستند حسن باقری/ 20 آذر 91 سال 91 یک مستند بی‌نظیر تحت عنوان «آخرین روزهای زمستان» از شبکه یک سیما پخش شد. این مستند را یک گروه جوان و بی ادعا در بنیاد روایت ساخته بودند که خیلی مورد توجه قرار گرفت. این مستند خوب از چشم ضرغامی هم دور نماند و از سازندگان آن تجلیل کرد.

بازدید ضرغامی از مناطق زلزله زده ورزقان زمان بروز حادثه زلزله ورزقان خیلی از مردم ایران متاثر و ناراحت شدند، ضرغامی هم از جمله همین مردم بود که در اواخر سال 91 به منطقه زلزله زده ورزقان رفت و از نزدیک با مردم این منطقه ابراز همدردی کرد.

سفر بدون تاریخ ضرغامی به امریکا این عکس متعلق به چند سال پیش است. کسی نمی‌داند چرا این عکس در فضای مجازی منتشر شده اما این عکس همواره توانسته ابزاری برای تخریب ضرغامی از سوی مخالفان باشد.

ضرغامی در لرستان/اسفند 92 سریال «سرزمین کهن» یکی از آثار فاخری است که به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شده است. این سریال پس از پخش قسمت‌های ابتدایی با اعتراض عده‌ای از مردم مبنی بر توهین این سریال به بختیاری‌ها مواجه شد. ضرغامی هم به منظور دلجویی از بختیاری‌ها عازم لرستان شد و با پوشیدن لباس بختیاری‌ها تلاش کرد این موضوع را از دل آنها بیرون بیاورد. 

گفت‌وگوی توجیهی ضرغامی با مجریان گفت‌وگو با رئیس جمهور پس از برگزاری چند مصاحبه‌ رئیس جمهور و عدم توافق بین ریاست جمهوری و صداوسیما برای انتخاب مجری، در نهایت پس از ایجاد تاخیر در یکی از گفت‌وگوها، رئیس سازمان صدا و سیما درباره انتخاب مجری مصاحبه‌ها توسط رؤسای قوا به رئیس شورای نظارت بر این سازمان نامه نوشت. سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس شورای نظارت بر این سازمان، خواستار تعیین تکلیف موضوع انتخاب مجری توسط رؤسای قوا شد.

حاشیه افتتاح شبکه نسیم/18 اردیبهشت 93 ضرغامی در دوران مدیریت خود شبکه‌های زیادی را افتتاح کرد و موفقیت‌های خوبی در ماجرای سیگنال‌رسانی و همچنین عبور از آنالوگ به دیجیتال داشت. آخرین شبکه‌ای که او در دوران مدیریت خود به صورت رسمی افتتاح کرد، شبکه نسیم بود. آیین افتتاح این شبکه در مریوان استان کردستان برگزار شد و می‌توان گفت یکی از مراسم‌هایی بود که در آن به ضرغامی خیلی خوش گذشت. از پوشیدن لباس محلی کردها بگیر تا رفتن به اماکن توریستی و زیارتی و گفت‌وگو با مردم این استان و...

ضرغامی در حاشیه افتتاح نسیم این تصویر هم گویای یکی دیگر از خوش‌گذرانی‌های رئیس سابق صداوسیماست که در حاشیه افتتاح شبکه نسیم ثبت شده است. ضرغامی این بار به جای جلوی دوربین، مستقیما پشت دوربین ایستاد تا اندکی با سختی کار همکاران تصویربردارش هم آشنا شد. البته شاید هم در این عکس در حال یاد دادن بستن کادر باشد.

موتورسواری ضرغامی در حاشیه افتتاح شبکه نسیم این هم تصویر دیگر ضرغامی درحال موتورسواری در مریوان است. یکی از نکات قابل توجه درباره او، این است که در هیچ کدام از سفرهای استانی یا خارج از کشوری که داشته، اعضاء خانواده او مشاهده نشده‌اند و تصویری از آنها ثبت نشده است.

عکس یادگاری ضرغامی با مقدم و نعمت‌الله سیروس مقدم در دوران ریاست ضرغامی رکورددار ساخت سریال شد. او ساخت سریال‌های متفاوتی را تجربه کرد که البته همه آنها هم با استقبال سطح وسیعی از مخاطبان مواجه شدند. این عکس در حاشیه قدردانی ضرغامی از عوامل سریال مدینه گرفته شده. آخرین عکس یادگاری ضرغامی با سیروس مقدم و سعید نعمت‌الله در دوران ریاستش.

ضرغامی در پشت صحنه برنامه ورزشی 2014 ضرغامی و مدیران زیرمجموعه‌اش خردادماه امسال تلاش زیادی کردند تا مسابقات جام جهانی با کمترین حاشیه و منشور! روانه آنتن شود. این عکس هم متعلق به پشت صحنه برنامه 2014 است که به همت شبکه سه روی آنتن رفت. ضرغامی به عنوان یک استقلالی 2 آتشه و فردوسی‌پورهم به عنوان یک پرسپولیسی 2 آتشه در پشت صحنه 2014 کنار هم نشسته‌اند و ضمن گپ و گفت با هم چای می‌نوشند.

ضرغامی و تماشای فوتبال ضرغامی علاوه بر پیگیری مسابقات فوتبال داخلی، علاقه زیادی هم به تماشای فوتبال‌های خارجی دارد. او در صحبت‌های خود چندین بار گفته که در دوران کودکی مسابقات جام جهانی را از طریق تلویزیون یکی از قهوه‌خانه‌های محل پیگیری می‌کرده است. حالا هم خوشحال و خندان مشغول تماشای فوتبال از تلویزیونی به این بزرگی است.

جلسه ضرغامی با فوتبال‌ها/ 5 آبان 93 اول گزارش گفتیم که یکی از اولین جلسات ضرغامی در اوایل دوران ریاستش بر سازمان صداوسیما متعلق به جلسه‌ای با فوتبالی‌ها بود. این تصویر هم متعلق به آخرین جلسه اوست که آن هم با ورزشی‌ها برگزار شد. این جلسه مربوط به مشکلاتی بود که تلویزیون با فدراسیون فوتبال بر سر مبلغ حق پخش مسابقات برگزار شد.

ضرغامی در سی‌ونهمین افق رسانه سی‌ونهمین جلسه افق رسانه که تصویر اولین دوره برگزاری آن را بالاتر دیدید، با موضوع عملکرد 10 ساله صداوسیما برگزار شد. در این همایش از کتاب «راوی صادق» نیز رونمایی شد.

ضرغامی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی. حسینیه امام خمینی. شب سوم محرم 93 فعلا این آخرین تصویری است که از ضرغامی ثبت شده است. این تصویر متعلق به مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) است. ضرغامی در شب سوم محرم امسال در حسینیه امام خمینی حاضر شد و در کنار مقام معظم رهبری نشست.

ضرغامی در گذر زمان این عکس اخر هم متعلق به ضرغامی 10 سال پیش و ضرغامی امروز است. همین... انتهای پیام/

93/08/18 - 16:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن