تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه عالی لیبی پارلمان این کشور را غیرقانونی خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دادگاه عالی لیبی پارلمان این کشور را غیرقانونی خواند تهران - ایرنا - دادگاه عالی لیبی روز پنجشنبه با صدور حکمی پارلمان این کشور را که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، غیرقانونی اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس، احتمالا این حکم به ناآرامی ها در این کشور تولید کننده نفت در شمال آفریقا دامن خواهد زد.
دادگاه عالی لیبی در این حکم که احتمالا اختلافات را عمیق تر می کند و مانع از تلاش های میانجیگرانه سازمان ملل می شود، انتخابات مجلس نمایندگان این کشور را بی اعتبار اعلام کرد.
در این حکم قید شد کمیته ای که قانون انتخابات را آماده کرده، قانون اساسی موقت این کشور را زیر پا گذاشته است.
در پی برگزاری انتخابات پارلمان لیبی در ماه ژوئن، مجلسی شکل گرفته که لیبرال ها و هواداران نظام فدرال در آن نقش پررنگتری دارند و اسلامگراها را که با گروه موسوم به "عملیات فجر" در ارتباط هستند، رنجانده است.
براساس این گزارش، تصمیم دادگاه عالی لیبی یک روز پس از حمله افراد مسلح به میدان نفتی "الشراره" که بزرگترین میدان نفتی لیبی است و قطع تولید نفت در این تاسیسات، اتخاذ شد.
لیبی با گذشت سه سال از زمان سرنگونی حکومت "معمر قذافی" دیکتاتور معدوم این کشور، به دلیل کشمکش دو دولت و پارلمان رقیب برای کنترل بر ذخایر عظیم انرژی، دستخوش ناآرامی و هرج و مرج است. در این مدت، دهها گروه مسلح نیز به این نزاع پیوسته اند.
قدرت های غربی و همسایگان لیبی بیم دارند که این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به سوی یک جنگ داخلی تمام عیار سوق یابد.
لیبی به دو بخش غربی و شرقی مجزا شده است. بخش غربی تحت کنترل نیروهایی است که خود را عملیات فجر می نامند و در ماه اوت پایتخت را تصاحب کردند و حال آنکه دولت کنترل بخش شرقی را در اختیار دارد.
مقر دادگاه عالی لیبی در طرابلس است، شهری که گروه عملیات فجر پارلمان سابق این کشور موسوم به کنگره ملی را به قدرت دوباره رسانده است.
نیروهای این گروه که عمدتا از شهر مصراته در غرب لیبی هستند، کنترل نهادهای دولتی را در اختیار گرفته اند و توان دادگاه عالی برای صدور حکم به طور مستقل را زیر سوال برده اند.
رسانام**9109**1392


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن