تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813329219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز ظهر عاشورا در همدان اقامه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماز ظهر عاشورا در همدان اقامه شد همدان - ایرنا - نماز ظهر عاشورا با حضور جمع زیادی از عزادارن حسینی و زیر بارش باران پاییزی به امامت نماینده ولی فقیه در استان همدان اقامه شد.


به گزارش ایرنا عزادارن حسینی که از سحرگاه روز عاشورا در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی مسیر هایی را طی کرده و در میدان اصلی شهر همدان گرد آمده بودند همزمان با پخش اذان به صفوف به هم فشرده نماز گزاران پیوستند.
آیین نماز ظهر عاشورا از سال ها پیش در دارالمومنین همدان و دیگر نقاط این استان برگزار می شود تا با این سنت حسنه علاوه بر یادآوری اقامه نماز ظهر اول وقت توسط امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا و در سخت ترین شرایط اهداف قیام سید و سالار شهیدان را برای امت مسلمان ترسیم و تبیین کنند.
بعد از پایان یافتن نماز ظهر و همزمان با اقامه نماز عصر آسمان نیز در سوگ عزای حسین (ع) و یارانش اشک ریخت و باران پاییزی بر رخ عزادارن نشست .
طنین روح بخش اذان ظهر عاشورا دل هر عزاداری را به لرزه درآورده چون این حس در شیفتگان اهل بیت متجلی می شد که لحظات پایانی وداع جانگداز امام حسین (ع) و زینب کبری و دیگر اهل بیتش نزدیک است.
علاوه بر میدان اصلی شهر همدان امامزادگان و بقاع متبرکه نیز میزبان عزادارن اباعبدالله الحسین بوده و جمعی از عزادارن نیز در این اماکن مقدس به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.
پس از پایان یافتن نماز ظهر عاشورا عزادارن حسینی آیین های سوگواری را ادامه داده و دوباره به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
7525/2624


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن