تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803756225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظی شیر با سفرهای مردم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



خداحافظی شیر با سفرهای مردم!
بنا به اعلام بانک مرکزی میوه و لبنیات امسال رکورددار تورم در بازار موادغذایی بوده‌اند و چیزی حدود ٣٠‌درصد افزایش قیمت نسبت به‌ سال گذشته را تجربه کرده‌اند.افزایش قیمتی که باعث شده این کالاها کم کم از سبد خانوارها حذف شوند. با این حال اما هر روز خبری تازه از گرانی شیر و لبنیات روی خط رسانه ها می رود تا این ماده غذایی مفید را کم کم برای مردم غریبه تر کند.



به این مطلب امتیاز دهید



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، بنا به اعلام بانک مرکزی میوه و لبنیات امسال رکورددار تورم در بازار موادغذایی بوده‌اند و چیزی حدود ٣٠‌درصد افزایش قیمت نسبت به‌ سال گذشته را تجربه کرده‌اند.افزایش قیمتی که باعث شده این کالاها کم کم از سبد خانوارها حذف شوند.

با این حال اما هر روز خبری تازه از گرانی شیر و لبنیات روی خط رسانه ها می رود تا این ماده غذایی مفید را کم کم برای مردم غریبه تر کند.

این درحالی است که طبق آخرین آمار مصرف شیر در کشور به دلیل گرانی های اخیر 22 درصد کاهش داشته است  و اخیرا هم افشا شدن وجود روغن پالم در محصولات لبنی مصرف آن را پایین تر هم آورده است.

درو واقع می توان گفت، افشاگری وزیر بهداشت در ارتباط با استفاده روغن پالم در محصولات لبنی با واکنش های منفی و تندی از سوی مردم و سایر مسئولان مواجه شد  همین باعث شد مصرف شیر در کشور پایین تر هم بیاید.

در این میان،  گرانی شیر  و لبنیات در چند سال اخیر نیز مزید بر علت شده تا خانوارها عطای شیر را به لقایش ببخشند و لبنیات با سفره ها خداحافظی کند.

همین چند وقت پیش بود که خبر رسید بنا بر پيگيري‌هاي معاون اول رئيس جمهوري با وزيران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي، نرخ مصوب 1440 هر کيلوگرم شيرخام به‌زودي اعمال مي‌شود.

به گفته رئيس هيات‌مديره مرکز همکاري‌هاي امور دامی: در تيرماه سال جاري نرخ جديدي براي شيرخام به قيمت يک‌هزار و 440 تومان تعين شد، اما به‌دليل عدم تمکين صنايع لبني قيمت شيرخام تغييري نيافت و تنها برخي از کارخانه‌ها نرخ خريد خود را از يک‌هزار و 110 تومان به يک‌هزار و 250 تومان افزايش دادند.

وي خاطرنشان کرد: بنا بر مکاتبات انجام‌شده با جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري، وي مکاتباتي را با وزيران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي انجام داد و بنا بر مشکلات فعالان اين بخش، خواهان اقدام لازم و به‌موقع در اعمال نرخ جديد شيرخام شد.

محمدجواد وکيل‌گيلاني تاکید کرد: نرخ جديد شيرخام از ابتداي تيرماه مصوب شده، اما هنوز اجرايي نشده است که اين امر ضرر و زيان جبران‌ناپذيري به دامداري‌هاي کوچک وارد کرده و برخي را تعطيل کرده يا در شرف تعطيلي قرار داده است.

حالا اما به نظر می رسد این گفته ها تحقق پیدا کرده چرا که بنا بر گزارش های میدانی، لبنیات برای سومین‌بار در‌ سال‌جاری، گران شده است. این خبری است که در گزارش‌های دریافتی از خرده‌فروشان سطح شهر مشخص می‌شود که نرخ تمام انواع کالاهای لبنی در روزهای گذشته ٣٠٠ تا ٥٠٠ تومان نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

خرده‌فروشی‌های سطح شهر با تأیید این ادعا می‌گویند نرخ تمام انواع محصولات لبنی اعم از کم‌چرب و پرچرب در روزهای اخیر بین ٣٠٠ تا ٥٠٠ تومان افزایش داشته است.

 گویا کارخانجات علت این افزایش قیمت را اجرای مصوبه افزایش قیمت شیر خام دانسته و گفته‌اند با توجه به این‌که ٧٠‌درصد هزینه تمام‌شده کارخانجات لبنی مربوط به نرخ شیر خام است افزایش قیمت شیر خام از ١٢٥٠ به ١٤٤٠ تومان باعث افزایش قیمت محصولات لبنی شده است.

این گرانی های مداوم در حالی اتفاق می افتد که درحال حاضر سرانه مصرف لبنیات در کشور از ٩٠ تا ١١٠ کیلوگرم به ٦٠ تا ٧٠ کیلوگرم رسیده است که این عدد معادل میزان مصرف شیر در کشورهای آفریقایی است. این درحالی است که سرانه مصرف لبنیات در کشورهای اروپایی بالغ بر ٣٠٠ کیلوگرم است و این نشان دهنده عمق فاجعه در کشوری است که با بحران پوکی استخوان رو به روست اما مردمش نه فرهنگ خوردن شیر را دارند و نه توان مالی خرید شیر!/شفاف/110




۱۱/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن