تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهیه پكیجی از فیلم های منتخب سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در جلسه تقدیر از داوران و اعضای هیات انتخاب جشنوراه فیلم كوتاه عنوان شد: تهیه پكیجی از فیلم های منتخب سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران خبرگزاری پانا: حجت الله ایوبی معاون سینمای وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در نشست تقدیر از اعضای هیات انتخاب و داوران سی و یكمین جشنواره بین الملی فیلم كوتاه تهران، از توزیع پكیج فیلم‌های كوتاه برگزیده و ایجاد پاتوق سینمایی برای كارگردانان فیلم كوتاه خبرداد.
۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان ساعت 12:11



در جلسه تقدیر از داوران و اعضای هیات انتخاب جشنوراه فیلم كوتاه عنوان شد:
تهیه پكیجی از فیلم های منتخب سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران
حجت الله ایوبی معاون سینمای وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در نشست تقدیر از اعضای هیات انتخاب و داوران سی و یكمین جشنواره بین الملی فیلم كوتاه تهران، از توزیع پكیج فیلم‌های كوتاه برگزیده و ایجاد پاتوق سینمایی برای كارگردانان فیلم كوتاه خبرداد.
 مراسم تقدیراز اعضای هیات انتخاب و داوری سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران امروز-شنبه 10 آبان – در سازمان سینمایی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
به عملكرد انجمن سینمای جوان خوش بینم
حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همراهی فیلمسازان و هنرمندان با ما در جشنواره فیلم كوتاه تهران موید وجود ایده ها و اتفاقات مثبتی در حوزه سینماست. من به فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران و مدیریت آقای ایل بیگی خوش‌بین هستم و وقتی به شهرستان ها سفر می كنم فضای مثبتی را از فعالیت این انجمن برداشت می كنم. مهم ترین دلیل این اتفاق هم این است كه هنرمندان مدیریت این انجمن ا ازآن خود می دانند.
وی بر ضرورت صرف انر‍ژ‍ی و هزینه در بخش های لازم تاكید كرد و افزود: مهم ترین مساله فعلی در سینما این است كه بدانیم سرمایه و انرژ‍ی باید به كدام بخش ها معطوف باشد و از صرف آن در كدام بخش ها صرف نظرشود و نمونه بارز آن، هزینه كردن درست گسترش بخش هنر و تجربه است.
ایوبی خاطر نشان كرد: علیرغم گسترش تكنولو‍ژی و فضای دیجیتال، مقوله آموزش و رابطه استاد و شاگردی در حوزه فیلم كوتاه هنوز جایگاه خاص خود را دارد. اما به دلیل حجم گسترده و بمباران اطلاعاتی كنونی هنرمندان باید راهنمایی فیلمسازان جوان را به سمت این كه از چه اطلاعاتی استفاده كنند، برعهده بگیرند.
وی یادآور شد: انجمن سینمای جوانان از افتخارات ایران است و هرچه غیر دولتی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. تلاش داریم تا همانند پكیج فیلم های عاشورایی از برگزیدگان این بخش پكیجی تهیه كنیم و در اختیار علاقه مندان و اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس بگذاریم. همچنین از حالا باید به فكر برگزاری جشنواره بعدی و نوآورانه بودن آن باشیم. همچنین تلاش كنیم تا با گسترش سالن های هنر و تجربه پاتوقی برای فیلمسازان كوتاه ایجاد كنیم.
فیلمسازان شركت كرده ازداوری ها رضایت داشتند
حبیب ایل بیگی دبیرسی و یكمین جشنواره بین الملی فیلم كوتاه تهران نیز گفت: طی این جشنواره 886 فیلم ایرانی در بخش های مختلف رضایت تماشاگران را در پی داشت. در بخشی بین المللی نیز اعضای هیات انتخاب 3000 فیلم را تماشا و گزینش كردند و داوران نیزدر بخش های بین الملل ومسابقه سینمای ایران انتخاب های شایسته ای داشتند.
وی بااشاره به رویكرد این دوره از جشنواره در داوری آثار افزود: تلاش ما این بود كه در این دوره داوران فیلم ها را به صورت گروهی تماشا كنند و در بخش داستانی 1000 فیلم، بخش مستند 431فیلم، بخش تجربی 219 فیلم و بخش پویانمایی 151 فیلم دیده شد. ضمن این كه واكنش فیلمسازان شركت كرده در این دوره از جشنواره نشان می‌داد كه بیش از 95 درصد از نتایج رضایت داشتند و اگر این رضایتمندی در رسانه ها بازتاب بیشتری می یافت طبیعتا جشنواره می توانست به عنوان الگویی مناسب در داوری معرفی شود.
در ادامه این جلسه فرشته طائرپورداور ایرانی بخش بین الملل درباره كیفیت آثار این دوره از جشنواره بیان داشت: آثارشركت كرده در این دوره برای من دال برتپش نفسی تازه و حاكی از خلاقیتی در سینمای جوان بود كه می توان پكیج های جذابی را از آن تهیه و در سالن های سینما نمایش داد تا هم تشویقی برای فیلمسازان جوان باشد و هم كارنامه موفق مسئولان جشنواره را به تصویر بكشد.
وی افزود: این فیلم ها همچنین زمینه مناسبی برای آسیب شناسی و برنامه ریزی است و می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای فیلمسازان جوان كه در كشورهای دیگر تنها بستر حمایت از آنان تلویزیون است اما متاسفانه در ایران مورد حمایت این سازمان قرار نمی گیرند، باشد.
حسن دزواره مدیربخش بین الملل جشنواره فیلم كوتاه تهران نیز بیان داشت: تصمیم داریم تا آن دسته از فیلم هایی را برای تهیه پكیج انتخاب كنیم كه سرزنده و خوشبینانه تر، از منظر سینمایی دارای كیفیت قابل توجه و از نظرمحتوایی قابل پخش است، انتخاب كنیم. خوشبختانه 2855 فیلم این بخش كه از میان آن 95 اثرانتخاب شد تعداد قابل توجهی است و این امكان را ساده تر می كند.
هومن بهمنش از داوران بخش مسابقه سینمای ایران نیز پیشنهاد داد: به نظرم بهتر است فیلم‌های كوتاه به جای حمایت ارگان ها و سازمان های خصوصی، از طریق سازمان سینمایی حمایت شوند و فیلمسازان مستعد بتوانند به عرصه فیلمسازی جهان معرفی شوند.
روانبخش صادقی داور بخش پویانمایی نیز اظهاركرد: فیلم های كوتاه بخش انیمینشن از نظركیفیت پا به پای آثار جهانی پیش می‌رود و امیدوارم با حمایت سازمان سینمایی از این بخش بتوانیم مشكلاتی را كه ایده های ما در تبدیل به فیلمنامه های خوب دارند، برطرف كنیم. همچنین خوشحالم كه جایزه بهترین دستاورد و فیلمنامه امسال به آثار پویانمایی تعلق گرفت.
وی ادامه داد: اگرمراكزی تاسیس شودكه در ابزار و تكنولو‍ژی های روز دنیا را در اختیار فیلمسازان جوان قرار دهد و متخصصانی از كشورهای دیگر نیز برای آموزش استفاده از این ابزارها به خدمت گرفته شوند، می توانیم در كیفیت آثار نیز موفق عمل كنیم.
مهدی نادری داور بخش مسابقه سینمای ایران نیز با اشاره به این كه سینما در سال های اخیر از نگاه مسئولان بیش از وجه هنری به مساله ای صرفا سمعی و بصری تبدیل شده است، بر لزوم توجه به كشف و شناسایی و اهمیت به استعدادهای جوان تاكید كرد.
مسعود سفلایی نیز ابراز امیدواری كرد: امیدوارم هر ساله جشنواره فیلم كوتاه چیزهای جدیدی برای ارائه داشته باشد. چراكه بستر جشنواره فیلم كوتاه زمینه بهتری برای شناسایی نیروهای مستعد و جوان در حوزه فیلمسازی است.
امیر شهاب رضویان داور بخش مسابقه سینمای ایران نیز حركت انجمن سینمای جوانان ایران به سمت غیر دولتی شدن را ضروری دانست و گفت: امروز دسترسی به اطلاعات سینمایی ساده تر شده است و آنچه اهمیت بیشتری دارد، حمایت مالی از فیلمسازان فیلم كوتاه است.
در این جلسه هنرمندان دیگری همچون محمدرضا كریمی صارمی، وحید نصیریان، كریم عظیمی، مسعود امیری تیرانی، مهدی فرودگاهی، نیما عباسپور، نرگس آبیار، امیر مهران، شهرام مكری، نقی نعمتی، مهرداد زاهدیان و...  حضور داشتند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن