تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر شهر 35 سال است که نیازمند بازسازی است/ استاندارد نبودن سالن بلک‌باکس مجموعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر نشست رسانه‌ای بازسازی تئاتر شهر-1
تئاتر شهر 35 سال است که نیازمند بازسازی است/ استاندارد نبودن سالن بلک‌باکس مجموعه
نشست رسانه‌ای بازسازی مجموعه تئاتر شهر با حضور مدیران و مسئولان مربوطه در سالن کنفرانس مجموعه برگزار شد که طی آن مواردی نظیر نیاز تئاتر شهر به استاندارد سازی و بازسازی طی 35 سال گذشته اشاره شد.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای بازسازی مجموعه تئاتر شهر با حضور پریسا مقتدی رئیس مجموعه، عبدالخالق مصدق نماینده تام‌الاختیار هنرمندان تئاتر در بازسازی تئاتر شهر و مهندس مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه 27 مهرماه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

تئاتر شهر پیشانی تئاتر ایران با بازتابی بین‌المللی است

در ابتدای این نشست سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی درباره نوع نگاهی که بازسازی مجموعه تئاتر شهر وجود دارد، گفت: دفتر با توجه به نابسامانی بنای تئاتر شهر و با توجه به مطالعات و بررسی‌های 6 ماهه انجام شده، پیمانکار را انتخاب کرد و تخریب ظرف 20 روز انجام شد. حالا مرحله بازسازی شروع شده و تا جشنواره مجموعه تئاتر شهر آماده بهره‌برداری می‌شود.

معمار یادآور شد: با توجه به بازسازی سال 86 و نگرانی ایجاد شده در بابت این اتفاق ناشایست، طبق نظر آقای کاراندیش معاون وزیر ارشاد قرار شد از نظرات هنرمندان صاحب‌نظر در این امر استفاده کنیم تا نتیجه چیزی باشد که همه خانواده تئاتر راضی باشند. ما تنها برای کار عمرانی به تئاتر شهر نیامدیم زیرا کاری بسیار حساس و فوق‌العاده است و ما باید مکانی را بازسازی کنیم که پیشانی تئاتر ایران است و بازتاب بین‌المللی دارد.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسه‌ای 6 ساعته با هنرمندان تئاتر در روز شنبه 26 مهرماه خبر داد و نتیجه این جلسه را مفید دانست.

تئاتری‌ها روی سنگفرش تمرین می‌کنند

سپس مصدق به عنوان نماینده تام‌الاختیار خانواده تئاتر در امر بازسازی مجموعه تئاتر شهر نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در فضایی متعارف وقتی شاهد انتشار خبری مبنی بر بازسازی تئاتر شهر هستیم، این خبر خود هیجان‌ ایجاد می‌کند چون پیش از این اتفاق‌هایی افتاده که اهالی هنر هر چه تلاش می‌کنند تا به تعریف جانب‌دارانه‌ای از بازسازی دست پیدا کنند، این امر میسر نمی‌شود. نمی‌توانم آرزویی داشته باشم و بگویم این آرزوها در جامعه تئاتر دست یافتنی هستند زیرا در 35 سال گذشته این آرزوها، آمال تمامی اهالی تئاتر بوده و هستند.

وی یادآور شد: در ایران در زمینه سالن‌های تئاتر اتفاق‌های متعددی افتاده و مجتمع‌های فرهنگی و هنری در حال ساخته شدن هستند ولی در زمینه ساخت سالن تئاتر در تهران هنوز اتفاق ویژه و قابل توجهی نیفتاده است. مجموعه تئاتر شهر سال 50 برای تلویزیون ایران و با شکل سالن اجرای باله ساخته شده است و اصلا مناسب تئاتر نیست و میزانسن دادن در این سالن بسیار سخت است. بعدها سالن‌های دیگر به مجموعه اضافه شد.

این متخصص طراحی فنی تئاتر و ساخت سالن‌های نمایشی با بیان اینکه می‌خواهیم تشخص هنرمند و مخاطب در مجموعه تئاتر شهر رعایت شوند، متذکر شد: درست است که هنرمند تئاتر ما عادت کرده روی سنگفرش تمرین کند و با همین روی سنگفرش تمرین کردن‌ها آثار بزرگی تولید شده‌اند، اما هنرمندان تئاتر می‌توانند روی یک فضای دکوراتیو و متشخص هم تمرین و کار کنند. ضمن اینکه ما میزبان جشنواره‌های بین‌المللی نظیر تئاتر فجر هستیم که طی آن مهمانان خارجی به تئاتر شهر می‌آیند و در تئاتر شهر حضور پیدا می‌کنند. البته باید 35 سال پیش این اتفاق می‌افتاد.

بازسازی تئاتر شهر بدون اطلاع رسانی شروع نشده است

در ادامه این نشست رسانه‌ای پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز با اشاره به اظهار نظر هنرمندان تئاتر مبنی بر شروع ناگهانی بازسازی تئاتر شهر بدون اطلاع رسانی قبلی، یادآور شد: زمانی که در اردیبهشت‌ماه مسئولیت خود را در تئاتر شهر بر عهده گرفتم، از اخبار رسانه‌ها مطلع شدم که قرار است سالن اصلی تئاتر شهر از نیمه دوم خردادماه بازسازی شود. بعد از بررسی متوجه شدم که تصمیم گیری درباره این بازسازی تنها به صورت شفاهی بوده و از سوی دیگر به دلیل تأخیری که در خرید و تهیه اقلام مورد نیاز برای بازسازی سالن اصلی و با در نظر گرفتن زمان 4 ماهه برای این امر از سوی دفتر طرح‌های عمرانی، بازسازی سالن اصلی در آن مقطع زمانی را نپذیرفتم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دفتر طرح‌های عمرانی و با توجه به تخصیص بودجه بازسازی تئاتر شهر، بازسازی از سالن‌های بلک‌باکس آغاز شد، افزود: این اتفاق چیزی نبود که به شکل یک‌مرتبه انجام شده باشد. پیش از حضور بنده در مسئولیت جدید در تئاتر شهر، اتابک نادری مصاحبه‌ای رسانه‌ای گفته بود که وضعیت تئاتر به حالت انفجار رسیده و باید بازسازی این بنا هر چه سریعتر انجام شود. ضمن اینکه بازسازی در بخش‌های زیرساختی تئاتر شهر از زمان ریاست آقای سیدصادق موسوی آغاز شده بود و دوستان طرح‌های عمرانی مدت‌ها است که در تئاتر شهر حضور دارند و کارهای خود را انجام می‌دهند.

سالن‌های تئاتر شهر استاندارد لازم را ندارند

در بخش دیگری از نشست رسانه‌ای بازسازی تئاتر شهر، سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی در خصوص چشم‌انداز مدنظر برای این دوره از بازسازی توضیح داد: سالن‌های تئاتر شهر در شأن تئاتر ایران نیستند و به لحاظ آکوستیک، ایمنی، سیستم اطفاء حریق و برق اضطراری استاندارد لازم را ندارند. سعی ما این است که این سالن‌ها را به امکانات و مواد مورد نیاز در بازسازی، به استاندارد روز دنیا نزدیک کنیم.

مقتدی نیز در ادامه این سخنان یادآور شد: آنچه اتفاق افتاده این است که سالن‌ها به شکل اولیه بر می‌گردند و هیچکدام از فضاها از بین نرفته‌اند. اگر قرار است این فضاها سالن یا پلاتو شوند ربطی به تخریب آن‌ها ندارد. آقای مرادخانی تصمیم گیری درباره تعداد سالن‌های مجموعه تئاتر شهر و ایمنی بخشیدن به سالن‌ها را به خانواده تئاتر سپرده است. 


۱۳۹۳/۷/۲۷ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن