تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799003940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام شهرستان‌های کشور صاحب سینما می‌شوند/ تاریخ مصرف سینماهای تک سالنی به پایان رسیده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل موسسه سینما شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تمام شهرستان‌های کشور صاحب سینما می‌شوند/ تاریخ مصرف سینماهای تک سالنی به پایان رسیده
مجید مسچی گفت: تا پایان سال پروژه ساخت چند سینمای جدید دیگر را در راستای افزایش رونق ساخت و ساز سینماها در دست داریم. قرار است در چند مجتمع تجاری، سالن سینمایی ساخته شود به طوری که تا پایان سال سه سینمای دیگر افتتاح خواهند شد.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سالن‌های سینمایی و امکان دسترسی به ‌آن‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش فیلم‌های سینمایی و رونق سینما است.

مجهز بودن سالن‌های سینمایی و تعدد آن‌ها در رفتن مردم به سینما موثر است برای آگاهی از وضعیت فعلی سینماهای کشور و برنامه‌های آتی برای بهتر شدن سینماها و ایجاد سالن‌های جدید با مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر گفتگویی را داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

 
آقای مسچی از ابتدای سال پروژه بازسازی چند سینما را آغاز کرده‌اید؟ 

در حال حاضر پروژه بازسازی سه سینما را در دست داریم که این سینماها در شهرهای یزد، اراک و نیشابور قرار دارند. به دنبال بازسازی این سینماها قرار شده سینمای اراک سه سالنی و سینمای نیشابور نیز دو سالنی شوند. 

امسال افتتاح سینما هم داشته‌ایم؟

از میان پروژه‌های بازسازی سینماها در کل کشور، سینما کوروش کار بازسازی‌اش مدتی است به اتمام رسیده و در شهریور امسال افتتاح شده است. این سینما که در گذشته به صورت تک سالنی فعالیت داشته، فعالیت دوباره اش را با 14 سالن شروع کرده است.
 
از بازگشایی های قبلی که بگذریم تا پایان سال شاهد چند افتتاح دیگر خواهیم بود؟

امسال پروژه ساخت چند سینمای جدید را به دلیل افزایش رونق ساخت و ساز سینماها در دست داریم. از همین رو قرار است در چند مجتمع تجاری، سالن سینمایی ساخته شود. تا پایان سال نیز سه سینما به نام‌های سینما "چارسو" در تهران با 5 سالن، سینما "پرشین" در مهرشهر کرج با 4 سالن و  مجموعه "سیتی سنتر" اصفهان با 3 سالن سینمایی به احتمال زیاد افتتاح خواهند شد.

هم اکنون چند سالن سینمایی فعال در کشور داریم و این که چرا برخی از سینماهای قدیمی به حال خود رها شده اند؟

در حال حاضر 310 سالن سینمایی فعال در کل کشور داریم؛ اما تعدادی سینمای غیر فعال هم داریم. برخی از این سینماها به عنوان مثال بیش از 30 سال پیش سینما بوده‌اند. در حال حاضر از این سینماها چیزی جز ساختمان مخروبه یا زمین خاکی آن باقی نمانده است.از طرفی محل قرار گیری برخی از این سینماها مثل لاله زار که بورس لوازم برقی شده نیز غیرقابل تردد هستند. به همین دلایل صرف هزینه برای بازسازی این سینماها کار عاقلانه‌ای نخواهد بود و بازده اقتصادی ندارد. 

با توجه به صحبت‌های شما در ارتباط با بازسازی سینماها و ارتقاء آنها از تک سالنی به چند سالنی، باز هم شاهد بازسازی سینماهایی با یک سالن خواهیم بود؟

عمده سینماهایی که بازسازی شده‌اند در ابتدا تک سالنی بوده‌اند و با بازسازی آنها را چند سالنی کرده‌ایم، چون دیگر سینمای تک سالنه فایده‌ای ندارد.  البته هنوز هم تعداد انگشت شماری سینماهای تک سالنه‌ای بوده‌اند که بازسازی کرده‌ایم. اگر وضعیت سینما اجازه ندهد و سینمای ما تنها سینمای شهر باشد؛ هیچ راهی نداریم جز این نداریم که سینما را به صورت همان تک سالنی بازسازی کنیم. البته این اتفاق فقط ممکن است که در شهرستان‌ها رخ دهد.  برای مثال ناچار شدیم سینما ملایر را به صورت تک سالنی بازسازی کنیم.

با توجه به افزایش سالن های سینمایی در میان مجتمع های تجاری، ارزیابی شما از  قرارگیری مکان های تجاری و فرهنگی در کنار هم چیست؟ مسئله ای که در چند سال اخیر شاهد توجه مجتمع سازان به آن هستیم.

این الگویی است که در کل دنیا از آن استفاده می‌شود. مردم در اوقات فراغت خود که به سینما می روند می توانند زمانی را هم در مجتمع‌های تجاری به خرید بگذرانند. امروز فعالان اقتصادی هم به این مسئله پی برده‌اند که قرار گرفتن دو واحد فرهنگی و اجتماعی در کنار هم منجر به رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. به نظر من به سینما علاوه بر کاربردهای دیگر آن به عنوان یک رسانه می‌توان به عنوان ابزاری برای گذاران اوقات فراغت و تفریح نیز نگاه کرد. در کل سینماها و مجموعه‌های تجاری از لحاظ کارکردی و اقتصادی به یکدیگر  بسیار نزدیک هستند. برای مثال کارهای سینمایی علاوه بر اینکه یک فعالیت فرهنگی است، فعالیت اقتصادی نیز هست. 

پروژه دیجیتالی کردن سینماها را از چه زمانی شروع کردید؟

این پروژه به صورت جدی از سال گذشته کلید خورده است و تقریبا به اتمام رسیده است. البته هنوز تعداد محدودی از سینماها که به کمتر از بیست سینما می‌رسد؛ قبل تر به دلایلی چون جشنواره‌هایی مثل جشنواره کودک اصفهان دیجتالی شده بودند.

از فواید دیجیتالی شدن سینماها بگویید.

کاهش هزینه اکران فیلم یکی از مهمترین مزیت‌های این پروژه به شمار می‌آید. به دنبال کم شدن هزینه‌های اکران فیلم، امکان پخش همزمان آن در تمامی نقاط کشور مهیا شده که خود یکی از مهمترین دلایل رونق سینما است. در گذشته برای اینکه یک فیلم را در کل کشور نشان دهند، اول در شهرهای بزرگ اکران می‌شد و بعد به شهرهای دیگر می‌رسید. گاهی این روند آنقدر طولانی می‌شد که شهرستان‌های ما پس از گذشت 2 سال از اکران فیلم‌ها همزمان با سینمای خانگی دستشان به فیلم‌ها می‌رسید. این مسئله مانع اصلی رونق سینما در شهرستان‌ها بود.

دیجیتالی شدن سینماها در کیفیت فیلم‌ها هم نقشی دارد؟

بله، با دیجیتالی شدن سینماها علاوه بر اینکه فیلم ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، دفاتر پخش هم دیگر محدودیت اقتصادی‌ای در پخش فیلم‌ها ندارند و به صرفه‌تر نیز هستند. از این به بعد با دیجیتالی شدن سینماها می‌توانیم از سالن‌های سینمایی بیشتری بهره ببریم. نتیجه این امر امسال در افزایش فروش فیلم‌ها دیده شد. اینکه ما توانستیم فیلم‌های قدیمی را کنار بگذاریم و فیلم جدید را نشان بدهیم باعث رونق سینماها و افزایش رضایت مردم شده است.

از بحث دیجیتال سازی سینماها که بگذریم چه پروژه دیگری در دست اجرا دارید؟

در ادامه بحث دیجیتال‌سازی سینماهای سطح کشور شاید بد نباشد که به یکی دیگر از پروژه‌های در حال انجام از سوی موسسه "سینما شهر" اشاره کنم. در حال حاضر برخی از شهرستان‌های کشور فاقد سالن سینما هستند. این در حالی است که بر اساس بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که سالن های دایر در مجتمع های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در این شهرستان‌ها از قابلیت تجهیز شدن به عنوان سالن سینما برخوردار هستند. تا همین حالا 15 سالن در این شهرستان ها به عنوان سینما تجهیز شده‌اند.

البته مشغول بررسی 10 سالن دیگر در مجتمع‌های یاد شده نیز هستیم تا ببینیم اینها هم از قابلیت مذکور برخوردار هستند یا نه. پیش بینی ما بر این است که این سالن‌ها نیز تا پایان سال به سینما تبدیل شوند تا مردم ساکن در تمام شهرستان‌های کشور صاحب سینما شوند. از جمله شهرستان‌هایی که در این راستا صاحب سالن سینما شده‌اند می توان به بجنورد، ایلام و اردستان اشاره کرد. آذربایجان شرقی، ساوه و یزد نیز به زودی صاحب سالن‌های سینمایی خواهند شد.
 
در آخر از سرانجام طرح "سینما کارت" نیز بگویید؟ تا به امروز موفق به انعقاد قرارداد با چند سازمان شده اید؟

در حال حاضر با 12 سازمان قرارداد بسته‌ایم و کارهای فنی و صدور کارت‌ها نیز به پایان رسیده است. خوشبختانه هم اکنون بخش قابل توجهی از مراجعه کنند گان از سینما کارت استفاده می‌کنند.


گفتگو از میترا شهبازی

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن